225/40 R18 téli gumiabroncsok megatesztje – Autobild 2025 2. rész

A 2025-ös téli gumiabroncsok tesztjének végső értékelése

A féktávolság-teszt eredményei már ismertek – a 20 legjobb téli gumiabroncs jutott tovább a döntőbe, ahol átfogó vizsgálatnak vetették alá őket a legkeményebb téli körülmények között. Vajon melyik teljesített a legjobban? Erről az AutoBild magazin döntött a 2025-ös téli gumiabroncsok nagyszabású tesztjében.


Az első tesztszakasz összefoglalása

Fékút – a továbbjutás kulcsfontosságú tényezője

A második szakaszba való továbbjutást a nedves és havas úton mért féktávolság határozta meg. Az 51 vizsgált gumiabroncs közül mindössze 20 modell felelt meg a modern téli gumik biztonsági követelményeinek.

A teszt favoritjai

A féktávolság-teszten kiemelkedően szerepelt a 2025-ös újdonság, a Dunlop Winter gumiabroncs, amely végül az összesített győzelmet is elnyerte. A csúcsért azonban nagyon szoros küzdelem zajlott a Michelin Pilot Alpin 5 és a Goodyear UltraGrip Performance 3 között is – mindkettő kiváló teljesítményt nyújtott nedves és havas útfelületen egyaránt.

Testy

Az összes, összesen 51 gumiabroncs teljes áttekintését megtalálod a selejtező körről szóló cikkünkben:
Téli gumiabroncs megateszt 225/40 R18 – AutoBild 2025, 1. rész.”


Záróteszt – a győztes kihirdetése

Mint kiderült, az eredmények már a teszt első szakaszában is rendkívül szorosak voltak. A második részben végleges összehasonlítás készült az összes döntős teljesítményéről. Ki nyerte végül a versenyt, és mekkora volt a teljesítménybeli különbség? Hagyja magát meglepni!

Hogyan és hol zajlott az értékelés?

Annak érdekében, hogy a teszt a lehető legreálisabb legyen, a méréseket Svédországban, valódi téli körülmények között végezték. A gumiabroncsokat egy 300 lóerős BMW M135i autóval tesztelték, amely tökéletesen feltárta azok határait.

Méretek 225/40 R18 nagyon népszerű a sportos autók körében, ahol minden részlet és minden tizedmásodperc számít a fékezésnél és a kanyarokban. Ki teljesített a legjobban?

Mit értékeltek?

Az AutoBild a következő kategóriákban értékelte a gumiabroncsokat:

  • Száraz útfelület
  • Nedves útfelület
  • Hó az útfelületen
  • Kényelem és zajszint
  • Kopás
  • Gördülési ellenállás (fogyasztás)

Az objektív összehasonlítás érdekében a tesztbe egy referencia nyári gumiabroncsot is bevontak.


Lágy gumi keverék száraz úton

Még a lágyabb téli keverék sem tudta megállítani a Michelin Pilot Alpin 5 gumiabroncsot, amely száraz úton is kiváló stabilitást és pontos irányíthatóságot bizonyított. A Bridgestone Blizzak 6 és a Continental WinterContact TS 870 P alkották a teszt abszolút élmezőnyét.


Fordulat a prémium gumiknál nedves útviszonyok között

A „nem minden arany, ami fénylik” mondás a 2025-ös téli gumiabroncsok tesztjén is helytálló volt. Continental WinterContact TS 870 P, Hankook Winter i cept evo3 W330 és Vredestein Wintrac Pro+ ezúttal nem értek el várt diadalmas eredményeket – teljesítményük jelentős hiányosságokat tárt fel, különösen a nedves féktávolság tekintetében.

Ezeknek a prémium márkáknak a gyenge teljesítményét azonban jelentősen felülmúlták az olcsó alternatívák, amelyek nedves úton teljesen kudarcot vallottak. Nedves útfelületen való fékerősségük olyan prémium modellekkel, mint a Michelin Pilot Alpin 5, a Pirelli Cinturato Winter 2 vagy a Goodyear UltraGrip Performance 3 nem összehasonlítható.


Nyári vs. téli gumiabroncsok

Ahogy várható volt, a nyári gumiabroncsok domináltak a száraz úton, ahol a legrövidebb féktávolságot érték el – akár 5 méterrel rövidebbet, mint a téli modellek. A hóban azonban a helyzet drámaian megváltozott: a nyári keverék teljesen elvesztette tapadását, és a féktávolság több mint 20 méterrel meghosszabbodott, így „járhatatlannak” minősítették.

Meglepő teljesítmény nedves úton

A nagy fordulat a nedves úton végzett teszt során következett be, ahol a nyári gumiabroncsok kezelhetősége szinte összehasonlítható volt a legjobban értékelt téli gumiabronccsal, a Pirelli Cinturato Winter 2. Még szembetűnőbb különbség mutatkozott a féktávolság végén, ahol a nyári gumiabroncs több mint 3 méterrel megelőzte az összes téli modellt.


Kerülje a távol-keleti olcsó gumiabroncsokat

Az alacsony gumiabroncsárak sok autóst vonzanak, akik spórolni szeretnének, de nekik azonnal fel kell villannia a vészjelző lámpának.

Az olcsóbb vásárlás eleinte megtakarításnak tűnhet, de hosszú távon nagyobb veszteségeket okozhat – ezek a gumiabroncsok ugyanis nemcsak alacsonyabb minőségűek, hanem csökkentik a biztonság szintjét is, ami a gumiabroncsoknál elengedhetetlenül fontos.

Záró ajánlás

Nem kell a legdrágább gumiabroncsokat vásárolnia ahhoz, hogy biztonságosan közlekedjen. Kiváló ár-érték arányt kínálnak a Kumho WinterCraft WP52+, Hankook Winter i cept evo3 W330 és Barum Polaris 6 , amelyek megbízhatóságot, kényelmet és ésszerű üzemeltetési költségeket ötvöznek.

Ne feledje, hogy a minőségi gumiabroncsok biztonságot, rövidebb féktávolságot, kisebb kopást és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást jelentenek. A biztonságos téli gumiabroncsokba történő befektetés így minden kilométerrel megtérül.

Téli gumiabroncsok

A 20 téli gumiabroncs végső eredményei a 225/40 R18 méretben már elérhetők! Forrás: Autobild.de


1. hely
Michelin Pilot Alpin 5

A téli gumiabroncsok „arany közepe”

A 2025-ös téli gumiabroncs-teszt eredményei a Michelin Pilot Alpin 5-öt az univerzális gumiabroncsok közé sorolták, és kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően a teszt összességében győztesévé vált. Stabil és megbízható teljesítményt nyújt száraz, havas és nedves úton egyaránt, így optimális egyensúlyt biztosít a biztonság és a kezelhetőség között. Fő előnyei közé tartozik a csendes futás, a pontos irányítás és az erős oldalirányú tapadás száraz felületen. Hóban megbízható tapadást és hatékony fékezést biztosít, míg nedves felületen stabil irányíthatóságot és kiszámítható viselkedést tart fenn, ami növeli a vezető biztonságérzetét különböző téli körülmények között.

Hátránya a magasabb ár, ami miatt a teszt legdrágább gumiabroncsai közé tartozik. Ennek ellenére kiegyensúlyozott teljesítménye és kényelme igazolja a magasabb befektetést.

✅ A legrövidebb féktávolság száraz úton
✅ A legjobb kormányzási reakció hóban
✅ A teszt legcsendesebb gumiabroncsa
❌ Magasabb beszerzési ár

Michelin PILOT ALPIN 5

Dunlop-t szeretnék választani


2. hely
Dunlop Winter

„Vezető téli körülmények között”

A Dunlop Winter gumiabroncs elsősorban téli körülmények között tűnik ki kivételes tapadásával és oldalirányú stabilitásával, ami a legmegbízhatóbb választásnak számít a nehéz téli körülmények között. Nedves úton is könnyen kezelhető marad, és biztonságos fékezést biztosít. Bár gyengéje a hosszabb féktávolság száraz úton, a kezelhetősége több mint elegendő a biztonságos mindennapi vezetéshez. A gumiabroncs a tesztben a legmagasabb vezetési kényelemmel tűnt ki az összes résztvevő közül, és nagyon jó ár-érték arányt kínált.

✅ Kiemelkedő tapadás és oldalirányú stabilitás hóban
✅ Biztonságos és könnyen kezelhető nedves úton
✅ Nagyon jó ár-érték arány és vezetési kényelem
❌ Hosszabb féktávolság száraz úton

Dunlop Winter


3. hely
Goodyear UltraGrip Performance 3

„Nedves úton a legjobb”

A Goodyear UltraGrip Performance 3 gumiabroncs kiemelkedő teljesítményt nyújt nedves úton, ahol a teszt során a legrövidebb féktávolságot érte el. Hóban is nagyon jó eredményt mutat, 28,5 méteres féktávolsággal, biztosítva a stabil tapadást és a kiszámítható viselkedést a téli körülmények között. Száraz úton ugyan nem a leggyorsabb, de a teljesítménye elegendő a biztonságos mindennapi vezetéshez.

✅ A legjobb fékteljesítmény nedves úton
✅ Nagy stabilitás hóban
✅ Megbízható és kiszámítható viselkedés téli körülmények között
❌ Hosszabb féktávolság száraz úton

Goodyear UltraGrip Performance 3

Goodyear-t szeretnék választani


3 - 4. hely
Bridgestone Blizzak 6

„Sportos téli gumiabroncs”

A Bridgestone Blizzak 6 gumiabroncs kivételes oldalirányú tapadással rendelkezik száraz úton, ami gyors és pontos reakciót biztosít a kanyarokban. Stabil és biztos kezelhetősége minden körülmények között aláhúzza a vezetés pontosságát. Hóban megbízható tapadást és hatékony fékezést nyújt, míg nedves úton éles kanyarokban kissé kevésbé biztos lehet. Magas kopásállóságának köszönhetően különösen ideális sportos beállítású autókhoz, ahol a dinamika és a precíz irányítás télen is fontos.

✅ Kiváló oldalirányú tapadás száraz úton
✅ Megbízható fékezés hóban
✅ Magas kopásállóság
❌ Nedves úton éles kanyarokban kissé kevésbé stabil

Bridgestone Blizzak 6

A Bridgestone-t szeretném választani


3 - 4. hely
Bridgestone Blizzak 6

„Sportos téli gumiabroncs”

A Bridgestone Blizzak 6 prémium minőséget kínál, amely teljes mértékben megfelel a magasabb árkategóriának. Kivételes oldalirányú tapadással rendelkezik száraz úton, stabil és biztos kezelhetőséget biztosít minden körülmények között. Hóban megbízható tapadást és hatékony fékezést nyújt, míg nedves úton éles kanyarokban kissé kevésbé biztos lehet. Magas kopásállósága sportos autókhoz ideális.

✅ Sportos vezetési tulajdonságok
✅ Precíz kezelhetőség száraz úton
✅ A leghosszabb élettartamú gumiabroncs
❌ Gyengébb teljesítmény nedves úton

Bridgestone Blizzak 6

A Bridgestone-t szeretném választani


3 - 4. hely
Kumho WinterCraft WP52 +

„Prémium teljesítmény középkategóriás áron”

A Kumho WinterCraft WP52+ gumiabroncs kiváló ár-érték arányával tűnik ki, ami miatt joggal tartozik a teszt legkedvezőbb modelljei közé. Minden körülmények között kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt – hóban kiváló tapadással és stabil viselkedéssel, nedves úton pedig biztonságos fékezést és megbízható kezelhetőséget biztosít. A W sebességindexnek (akár 270 km/h) köszönhetően nagy teljesítményű kompakt autókhoz is alkalmas. Száraz úton bár nem éri el a sportos gumik élességét, mégis magas szintű biztonságot és kényelmet nyújt.

✅ Kiegyensúlyozott teljesítmény minden téli körülmény között
✅ Biztonságos fékezés nedves úton
✅ Kiváló ár-érték arány
❌ Száraz úton nem sportos vezetési élmény

Kumho WinterCraft WP52+

A Kumho-t választom

 


A teszt érdekességei

  • Hó- és jégszakértők
    A téli időjárás viszontagságaival a legjobban a Kleber Krisalp HP3 – olcsóbb alternatíva a Michelin konszernből. Mindkét márka kiválóan teljesített a hóban és a jégen, ahol még a prémium Dunlop Winter gumiabroncsokkal együtt biztonságot, kiváló tapadást és stabil irányíthatóságot biztosítottak még dinamikus vezetés esetén is.

  • Vezető a nedves pályán
    Már a nyitó tesztben, ahol a féktávolság volt a döntő, a Goodyear UltraGrip Performance 3 példás teljesítményt nyújtott a biztonság terén. További tesztek rámutattak, hogy nedves útfelületen is az abszolút csúcsok közé tartozik – nemcsak rövid féktávolságot biztosít, hanem éles kanyarokban is kiválóan viselkedik, és erős esőben is stabil, magabiztos vezetést biztosít.

  • Szokatlan gyengeség A Pirelli sportgumi száraz úton csalódást okozott
    A Goodyear. Ennek ellenére csalódást okozott egy olyan területen, ahol kevesen számítottak volna rá – a száraz úton. A kormányzás kevésbé volt pontos, a stabilitás gyengébb volt, ami egy sportos hírnévvel rendelkező márka esetében meglehetősen váratlan eredmény.

  • A legtakarékosabb gumiabroncs – a cseh Barum márka pontokat szerez
    Takarékosan szeretne vezetni? Válassza a Barum Polaris 6 gumiabroncsot. Ez a cseh gyártmányú, gazdaságos gumiabroncs elérte a legalacsonyabb gördülési ellenállást az összes tesztelt modell közül. Az eredmény? Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és kevesebb költség minden megtett kilométer után, anélkül, hogy a biztonság vagy a megbízhatóság rovására menne.

  • A leghosszabb élettartam: Bridgestone és Goodyear az élen
    A kopásvizsgálat megerősítette, hogy „az olcsóbb nem feltétlenül jelent előnyösebbet”. A Goodyear UltraGrip Performance 3 elérték a teszt leghosszabb élettartamát 53 000 km-es futásteljesítménnyel, míg a Falken EUROWINTER HS02 Pro csak körülbelül 34 000 km-t tudott megtenni. A közel 20 000 km-es különbség jelentősen megmutatkozott a kilométerenkénti áron, ami azt mutatja, hogy a prémium modellek hosszú távon jobban megérik a befektetést.

  • A legkedvezőbb vs. a legdrágább változat
    Az ár-teljesítmény arány tekintetében meglepetést okozott a Ceat WinterDrive gumiabroncs, amely a legjobb ár-érték arányt kínálta, és elsősorban a korlátozott költségvetéssel rendelkező vezetőket fogja megcélozni. Ezzel szemben a Falken EUROWINTER HS02 Pro csalódást okozott – gyors kopása miatt üzemeltetése akár kétszeresére is drágulhat. 

  •  

Pořadí a hodnocení testovaných pneu

Hely Mintázat neve Szárazság Nedves Gördülési ellenállás
1. Michelin Pilot Alpin 5 42,6  51,9 27,8  8,7
2. Dunlop Winter 45,5  52,0 27,5  8,58
3. Bridgestone Blizzak 6 44,9  54,7 28,0  8,54
4. Kumho WinterCraft WP52 + 44,5  52,3  28,3  8,7
5. Goodyear UltraGrip Performance 3 45,7  50,9  28,5  9,16
6. Hankook Winter i cept evo3 W330 44,3  55,6  28,1  8,9
7. Continental WinterContact TS 870 P 43,7  55,6  28,0  8,02
8. Barum Polaris 6 46,0  54,8  28,2 7,77
9. Uniroyal WinterExpert 45,8  53,3  28,6  8,09
10. Pirelli Cinturato Winter 2 44,1  53,9 28,7 9,05
11. Semperit Speed-Grip 5 45,9  54,5  29,0  8,15
12. BFGoodrich g-Force Winter 2 45,6  56,3  27,3  8,72
13. Vredestein Wintrac Pro+ 46,9 56,3  28,7  9,31
14. Kleber Krisalp HP3 47,3  56,6  27,1  8,72
15. Ceat WinterDrive 43,5  57,7  28,2  9,07
16. Firestone Winterhawk 4 47,2  54,4  28,2  8,48
17. Toyo Observe Winter Sport 1 42,9  52,0  29,7  8,65
18. Fulda Kristall Control HP2 46,9  57,7  28,0  8,9
19. Linglong Sport Master Winter 44,2  55,8  28,7  10,37
20. Falken EUROWINTER HS02 Pro 44,7  55,9  29,5  9,03

Forrás: Autobild.de

28.10.2025 (frissítve: 11.11.2025), Erika Kajtárová

Kosár 0 Ft

A kosár üres.