30 négyévszakos 225/40 R18 gumiabroncs megateszt – Auto Bild 2025, 2. rész

Eljött az idő a régóta várt 2025-ös négyévszakos gumiabroncs megatesztjének döntőjére. Most dől el, melyik gumiabroncs teljesít a legjobban a komplex értékelésben. Változik a favoritok sorrendje, vagy megőrzik pozíciójukat? És ki nyeri végül a legkiegyensúlyozottabb eredményekkel a győztes címet? Mindezt az AutoBild 2025 magazin legújabb tesztje tárja fel.


Az első tesztkör összefoglalása

Az első körben 30 négyévszakos gumiabroncsot vettek fel, méretük 225/40 R18 méretű, minden évszakban használható gumiabroncsok kerültek, amelyeknek bevezető fékezési tesztnek kellett alávetniük száraz és nedves felületen. A legnagyobb meglepetést az árban elérhető Linglong Sport Master 4S gumiabroncs jelentette, amely kiegyensúlyozott fékerősségének köszönhetően meghaladta a várakozásokat és a 4. helyet szerezte meg.

A kérdés továbbra is fennáll: képes lesz-e ez a kedvező árú modell megőrizni kiváló pozícióját a teljes értékelésben is? És melyik gumiabroncsok jutottak tovább a teszt következő szakaszába? Erről az első részben olvashattok: 30 négyévszakos gumiabroncs 225/40 R18 tesztje – AutoBild 2025, 1. rész.

Testy

A szűkített kiválasztásba csak a felülvizsgált gumiabroncsok fele jutott be.


Mit mutatott a második tesztkör?

A négyévszakos gumiabroncsok nagy előnye

A referencia nyári és téli gumiabroncsok bevonásával a teszt olyan eredményeket hozott, amelyek kellemes meglepetést okoznak azoknak a járművezetőknek, akik a négyévszakos modelleket részesítik előnyben.

Az eredmények egyértelműen mutatják, hogy a négyévszakos gumiabroncsok az elmúlt években jelentősen fejlődtek. A prémium modellek teljesítményükkel jelentősen megközelítették a speciális nyári és téli gumiabroncsokat. A legjobb négyévszakos gumiabroncsok ma már a téli gumiabroncsok teljesítményének 85–95%-át érik el a havon, és a nedves felületen szinte felveszik a versenyt a nyári gumiabroncsokkal.

Hogyan zajlott az értékelés?

Az AutoBild a tesztelést 5 fő kategóriára osztotta, amelyek tovább ágaztak 16 részdiszciplínára:

  • Száraz útfelület – féktávolság és kezelhetőség
  • Nedves útfelület – fékezés, kezelhetőség, kanyarodási viselkedés, aquaplaning ellenállás és általános tapadás
  • Hó az úton – féktávolság, tapadás és menetstabilitás
  • Kényelmes vezetés – zajszint és vezetési kényelem
  • Gazdaságos üzemeltetés – kopás, futásteljesítmény, gördülési ellenállás és összköltség

Az AutoBild tesztje kiemeli, hogy ez a átfogó megközelítés lehetővé teszi a gumiabroncsok objektív összehasonlítását nemcsak a biztonság, hanem a hosszú távú érték szempontjából is a járművezetők számára. A teljesítménytesztek és a gazdasági paraméterek kombinációjával pontosan meghatározható, mely modellek kínálják a legkiegyensúlyozottabb tulajdonságkombinációt.

Az idei tesztben a legjobb eredményt a prémium négyévszakos gumiabroncsok a Pirelli, Continental, Michelin és a középkategóriás Vredestein márkákból. Ezeknek a modelleknek a technológiája annyira fejlett, hogy a szezonális gumiabroncs-csere nélküli kényelem már nem jár jelentős biztonsági kompromisszumokkal.  

FIGYELEM az olcsó gumiabroncsok még mindig nem tartoznak ebbe a kategóriába!
 


Mit talál a tesztben:

Celoroční pneumatiky

A végső ítélet 15 négyévszakos gumiabroncs méretben 225/40 R18 méretekben! Forrás: Autobild.de


1. hely
Pirelli Cinturato All Season SF3

A Pirelli Cinturato All Season SF 3 nyerte a négyévszakos gumiabroncsok tesztjét!

Ez az univerzális gumiabroncs összehozza a sportos karaktert a száraz, nedves és havas utakon való biztos és kiszámítható viselkedéssel. Nedves úton kiváló tapadást és csúcsminőségű aquaplaning elleni védelmet biztosít. Kiegyensúlyozott eredményeinek köszönhetően a teszt legmegbízhatóbb gumiabroncsai közé tartozik. Egyedüli gyengesége a magasabb kopás, ami hosszú távon megnövelheti az üzemeltetési költségeket.

✅ A legrövidebb féktávolság száraz úton
✅ A legjobb védelem az aquaplaning ellen
✅ Sportos vezetési tulajdonságok
❌ Magasabb kopás

Pirelli Cinturato All Season SF3

A Pirelli-t szeretném választani


2. hely
Continental AllSeasonContact 2

Ez a modell a legnagyobb erősségét nedves úton mutatta meg, ahol minden kategóriában a második legjobb eredményt érte el, és száraz úton a legjobb kezelhetőséget nyújtotta. A járművezetők minden időjárási körülmények között stabil és nyugodt viselkedésre számíthatnak. Az egyetlen gyenge pontja a kissé korlátozott élettartam, ami miatt a vezetőknek egyes versenytársakhoz képest korábban kell cserélniük.

✅ A legjobb kormányzási reakció száraz úton
✅ Kiváló teljesítmény nedves úton
✅ Magas vezetési kényelem
❌ Alacsonyabb kilométerteljesítmény

Continental AllSeasonContact 2

A Continental termékeit szeretném kiválasztani


3. hely
Michelin CrossClimate 3 Sport

Ez a modell azoknak a vezetőknek szól, akik sportos karaktert és pontos kezelhetőséget keresnek. Kiválóan viselkedik száraz és nedves útfelületen egyaránt, ahol magas fokú biztonságot és dinamikus vezetési stílust kínál. Hóban ugyan kissé gyengébb teljesítményt nyújt, mint a Michelin CrossClimate 3, de még a nehezebb téli körülmények között is megbízható marad. Hátránya a magasabb üzemeltetési költségek kilométerenként, ami miatt ez a modell a drágább választások közé tartozik.

✅ Erős teljesítmény száraz és nedves útfelületen egyaránt
✅ Dinamikus vezetési stílus
✅ Alacsony gördülési ellenállás
❌ Magasabb üzemeltetési költségek

Michelin CrossClimate 3 Sport.jpg

Michelin-t szeretnék választani


Érdekességek a tesztből

  • A Michelin meglepte a CrossClimate 3 modell kettős kínálatával, amelynek mindkét változata a járművezetők különböző igényeit célozza meg. A standard változat CrossClimate 3 tökéletes fékezéssel, tapadással és kezelhetőséggel dominált a téli körülmények között, míg a változat CrossClimate 3 Sport változat viszont száraz és nedves útfelületen mutatta meg előnyeit, ahol dinamikusabb vezetési stílust és jobb kezelhetőséget biztosított. Mindkét változat néhány helyet javított a teszt második szakaszában, míg a Michelin CrossClimate 3 Sport még a 3. helyet is megszerezte.

  • A Vredestein Quatrac négyévszakos gumiabroncs ugyan nem tartotta meg eredeti második helyét, de nedves felületen nem volt versenytársa. A tesztek során a legrövidebb féktávolsággal és a legjobb kezelhetőséggel tűnt ki, ami a négyévszakos gumiabroncsok esetében kulcsfontosságú a biztonságos vezetéshez.

  • Azok számára, akik tartós, négyévszakos modellt keresnek, ideális választás a Dunlop All Season 2. A gumiabroncs a tesztben a kopásállóság terén élen járt, akár 68 600 km-es élettartammal, ami a legmagasabb érték az összes tesztelt modell közül. Ez hosszú távú megbízhatóságot és alacsonyabb üzemeltetési költségeket eredményez.

  • Ezzel szemben az árban elérhető Linglong Sport Master 4S négyévszakos gumiabroncs, amely az első tesztben kiegyensúlyozott teljesítményével meglepett, a döntő fázisban a 14. helyre csúszott vissza. Bár száraz és nedves útfelületen jó teljesítményt nyújtott, gyengesége elsősorban a havas útfelület volt, ahol szinte minden kategóriában a legrosszabb eredményeket érte el, ami jelentősen befolyásolta az összetett értékelést.

  • Egy másik megfizethető modell, a Ceat 4 SeasonDrive X5 kisebb visszaesést könyvelhetett el, mégis meglepő rövid féktávolsággal és szilárd teljesítménnyel rendelkezett száraz és nedves útfelületen egyaránt. Másrészt gyengébb aquaplaning-ellenállást mutatott, ezért heves esőzések vagy nagyobb sebességek esetén óvatosnak kell lenni.

  • A legrosszabb eredményt a teszt legolcsóbb gumiabroncsa, a Roadhog RGAS02 érte el. Nemcsak alacsony kopásállóságot mutatott, hanem súlyos hiányosságokat is a havas utakon, és egyáltalán a legrosszabb eredményeket a nedves úton, ami a biztonság szempontjából alapvető probléma. A biztonság szempontjából ezért nehéz ajánlani.


A tesztelt gumiabroncsok rangsorolása és értékelése

Hely Gumiabroncs mintázat neve Száraz út - féktávolság Nedves útfelület – féktávolság Hó – féktávolság Gördülési ellenállás
1. Pirelli Cinturato All Season SF3 38,1  46,3  26,3  7,87 
2. Continental AllSeasonContact 2 41,5  44,9  23,9  8,35 
3. Michelin CrossClimate 3 Sport 38,8  47,3  24,4  7,39 
4. Vredestein Quatrac 40,3  43,9  25,3  8,74 
5. Hankook Kinergy 4S2 H740 41,3  49,2  24,1  8,31 
6. Bridgestone Turanza All Season 6 38,1  45,0 25,8  8,41 
7. Michelin CrossClimate 3 40,4  49,0  22,6  7,65 
8. Ceat 4 SeasonDrive X5 38,6  47,4  24,8  7,86 
9. Kleber Quadraxer 3 39,3  47,9  25,3  7,77 
10. Laufenn G Fit 4S LH71 42,1  45,8  24,2  9,08 
11. Sailun Atrezzo 4Seasons Ultra 41,2  46,1  24,9  7,35 
12. Dunlop All Season 2 42,5  49,3  23,7  7,6 
13. Toyo Celsius AS2 40,4  51  25,1  7,76 
14. Linglong Sport Master 4S 38,2  47,5  29,9  9,56 
15. Roadhog RGAS02 38,5  52,6  26,7  8,75 

Forrás: Autobild.de

26.10.2025 (frissítve: 11.11.2025), Erika Kajtárová

Kosár 0 Ft

A kosár üres.