Dunlop SP Sport MAXX RT 255/30 ZR21 93 Y XL Nyári
Cikkszám: 529283
Gyártási év 2023/2022.
A Dunlop SP Sport MAXXX RT nyári gumiabroncsot a gyors vezetést kedvelő sofőrök számára tervezték. A gumiabroncs fejlesztése során a gyártók a motorsportokkal kapcsolatos tudásukra alapoztak és a gyártó szerint az abroncsok tapadása és fékezési képességeik ugyanolyanok, mint a… További információk
Méret | 255/30 R21 |
---|---|
Kategória | Nyári gumiabroncsok személygépjármű |
Futófelület | SP Sport MAXX RT |
---|---|
Gyártó | Dunlop (Konszern Goodyear) |
Paraméterek
Cikkszám: 529283
Szélesség | 255 |
---|---|
Magasság | 30 |
Konstrukció
KonstrukcióA gumiabroncs felépítését meghatározza, hogy a kordszövet hogyan helyezkedik el a köpenyen belül. Napjainkban a gumiabroncsok túlnyomó többsége radiálszerkezetű (R jelzés), amelynél a kordrétegek a menetirányhoz képest 90°-os szögben fekszenek. A diagonál gumiabroncsokat (D jelölés) elsősorban a nagy munkagépeken használják. |
ZR |
Átmérő | 21 |
Terhelési index
Terhelési indexA terhelési (tömeg) index azt a maximális terhelést jelzi, amelyet egy gumiabroncs elbír. Ezért az összes gumiabroncs terhelhetőségi összegének nagyobbnak kell lennie, mint a gépkocsi súlya. Csak olyan gumiabroncsot szerelhet fel autójára, amelynek terhelési indexe megegyezik vagy meghaladja a forgalmi engedélyben előírt értéket. |
93 |
Sebesség index
Sebesség indexA sebességindex egy betűjeles érték, amely a gumiabroncs maximális sebességét jelzi. Ezt a szerkezeti sebességet soha nem szabad túllépni. Az autója forgalmi engedélyében fel van tüntetve, hogy milyen sebességfokozatú gumiabroncsokkal kell rendelkeznie. Magasabb sebességindexű gumiabroncsokat azonban használhat. |
Y (300 km/h) |
Megerősített | XL |
Megjegyzés | MFS |
Felnivédelem (FR, MFS, ML) | Igen |
Jelölés M+S
Jelölés M+SAz M+S vagy egyszerűen csak MS (Mud and Snow) jelölés azt jelenti, hogy az abroncs téli körülmények között is használható. Javasoljuk azonban, hogy olyan gumiabroncsokat válasszon, amelyek 3PMSF tanúsítvánnyal is rendelkeznek, amely igényesebb körülmények közötti használatra is megfelelő. |
Nem |
Jelölés 3PMSF
Jelölés 3PMSFA 3PMSF (Three-Peak Mountain Snowflake) jelölés „alpesi szimbólumként” is ismeretes. Azt jelzi, hogy a gumiabroncs megfelelt a téli körülmények közötti viselkedését vizsgáló teszteken. A tanúsítvány megszerzésére vonatkozó szabályok lényegesen szigorúbbak, mint az M+S címke megszerzésére vonatkozóak. |
Nem |
Gumiabroncs típus | Személygépjármű |
---|---|
Meghatározás | Nyári |
EÚ-s címke Érték A a legjobb |
Gördülési ellenállás (A-G):
E
Kapaszkodás nedves felületen (A-G):
A
Zajszint:
68dB
(2 / 3)
|
Tesztgyőztes
Leírás és értékelés
A Dunlop SP Sport MAXXX RT nyári gumiabroncsot a gyors vezetést kedvelő sofőrök számára tervezték. A gumiabroncs fejlesztése során a gyártók a motorsportokkal kapcsolatos tudásukra alapoztak és a gyártó szerint az abroncsok tapadása és fékezési képességeik ugyanolyanok, mint a versenyautóknak.
Ha ehhez hozzáadjuk a jobb kanyarodási irányítást és az üzemanyag takarékos futófelületét, ez a gumiabroncs egy kiváló választásnak tűnik.
A gumiabroncs aszimetrikus mintázatában két középső barázda dominál. Az összképet az egyik oldalon keskeny barázda, a másik oldalon villám alakú barázdák egészítik ki. Ez jó hatással van a kocsi irányíthatóságára és az aquaplaning vészélyét is eliminálja. A stabilitást és pontosságot a folyamatos középborda, jellegzetes sarokfelület és a finomabb 4 – 8% -al nagyobb futófelület – profil növeli. Az egyenes vezetésből kanyarodásba történő átmenet során a gumiabroncsok gördülékenyek és precízek a tíz különböző profilnak köszönhetően. Magát a kanyarodás irányítását az abroncsok oldalán található masszív külső futófelületi blokkok könnyítik.
Az Adaptive Compund technológia versenyautók számára kifejlesztett polimereket használ, melyek alkalmazkodnak a változó útfelületekhez. Ez a technológia biztosítja a kiváló fékezési teljesítményt. Hirtelen lassításnál a nagy szilárdságú blokkok és a szilícium – dioxid keverék segítenek.
A Hybrid Overlay technológia segíti a gumiabroncs egységes kopását, az MFS technológia (csak bizonyos méreteknél) pedig a felniket óvja a patkák általi károsodástól. Az alacsonyabb kopást a könnyű konstrukció és a már említett szilícium – dioxid keverék biztosítja.