Dunlop SP Sport MAXX RT 275/30 ZR21 98 Y nyári XL RO1 mfs
Cikkszám: 529477
A Dunlop SP Sport MAXXX RT nyári gumiabroncsot a gyors vezetést kedvelő sofőrök számára tervezték. A gumiabroncs fejlesztése során a gyártók a motorsportokkal kapcsolatos tudásukra alapoztak és a gyártó szerint az abroncsok tapadása és fékezési képességeik ugyanolyanok, mint a… További információk
Méret | 275/30 R21 |
---|---|
Kategória | Nyári gumiabroncsok személygépjármű |
Futófelület | SP Sport MAXX RT |
---|---|
Gyártó | Dunlop (Konszern Goodyear) |
Paraméterek
Cikkszám: 529477
Szélesség | 275 |
---|---|
Magasság | 30 |
Konstrukció
KonstrukcióA gumiabroncs felépítését meghatározza, hogy a kordszövet hogyan helyezkedik el a köpenyen belül. Napjainkban a gumiabroncsok túlnyomó többsége radiálszerkezetű (R jelzés), amelynél a kordrétegek a menetirányhoz képest 90°-os szögben fekszenek. A diagonál gumiabroncsokat (D jelölés) elsősorban a nagy munkagépeken használják. |
ZR |
Átmérő | 21 |
Terhelési index
Terhelési indexA terhelési (tömeg) index azt a maximális terhelést jelzi, amelyet egy gumiabroncs elbír. Ezért az összes gumiabroncs terhelhetőségi összegének nagyobbnak kell lennie, mint a gépkocsi súlya. Csak olyan gumiabroncsot szerelhet fel autójára, amelynek terhelési indexe megegyezik vagy meghaladja a forgalmi engedélyben előírt értéket. |
98 |
Sebesség index
Sebesség indexA sebességindex egy betűjeles érték, amely a gumiabroncs maximális sebességét jelzi. Ezt a szerkezeti sebességet soha nem szabad túllépni. Az autója forgalmi engedélyében fel van tüntetve, hogy milyen sebességfokozatú gumiabroncsokkal kell rendelkeznie. Magasabb sebességindexű gumiabroncsokat azonban használhat. |
Y (300 km/h) |
Megerősített | XL |
Homologizáció
HomologizációA homologizált gumiabroncsokat egy adott autóra szabják, hogy a legjobb teljesítményt, kezelhetőséget és biztonságot biztosítsák. Minden autómárkának saját egyedi kódja van. |
RO1
RO1Homologizálás Audi autókra |
Megjegyzés | MFS |
Gumiabroncs típus | Személygépjármű |
---|---|
Meghatározás | Nyári |
EÚ-s címke Érték A a legjobb |
Gördülési ellenállás (A-G):
F
Kapaszkodás nedves felületen (A-G):
B
Zajszint:
70dB
(2 / 3)
|
Tesztgyőztes
Leírás és értékelés
A Dunlop SP Sport MAXXX RT nyári gumiabroncsot a gyors vezetést kedvelő sofőrök számára tervezték. A gumiabroncs fejlesztése során a gyártók a motorsportokkal kapcsolatos tudásukra alapoztak és a gyártó szerint az abroncsok tapadása és fékezési képességeik ugyanolyanok, mint a versenyautóknak.
Ha ehhez hozzáadjuk a jobb kanyarodási irányítást és az üzemanyag takarékos futófelületét, ez a gumiabroncs egy kiváló választásnak tűnik.
A gumiabroncs aszimetrikus mintázatában két középső barázda dominál. Az összképet az egyik oldalon keskeny barázda, a másik oldalon villám alakú barázdák egészítik ki. Ez jó hatással van a kocsi irányíthatóságára és az aquaplaning vészélyét is eliminálja. A stabilitást és pontosságot a folyamatos középborda, jellegzetes sarokfelület és a finomabb 4 – 8% -al nagyobb futófelület – profil növeli. Az egyenes vezetésből kanyarodásba történő átmenet során a gumiabroncsok gördülékenyek és precízek a tíz különböző profilnak köszönhetően. Magát a kanyarodás irányítását az abroncsok oldalán található masszív külső futófelületi blokkok könnyítik.
Az Adaptive Compund technológia versenyautók számára kifejlesztett polimereket használ, melyek alkalmazkodnak a változó útfelületekhez. Ez a technológia biztosítja a kiváló fékezési teljesítményt. Hirtelen lassításnál a nagy szilárdságú blokkok és a szilícium – dioxid keverék segítenek.
A Hybrid Overlay technológia segíti a gumiabroncs egységes kopását, az MFS technológia (csak bizonyos méreteknél) pedig a felniket óvja a patkák általi károsodástól. Az alacsonyabb kopást a könnyű konstrukció és a már említett szilícium – dioxid keverék biztosítja.