Hankook Winter i*cept iON IW01 215/55 R18 95 H TL Téli
Cikkszám: TIRE_1031738
Gyártási év 2024/2023.
A Hankook Winter i*cept iON IW01 az első téli gumiabroncs, amelyet kifejezetten elektromos autókhoz fejlesztettek ki. Ugyanakkor készen áll arra, hogy a belső égésű motorral hajtott autók számára a korábbi technológiák legjavát kínálja. A futófelületi mintázat a járművezetők azon aggodalmára adott… További információk
Méret | 215/55 R18 |
---|---|
Kategória | Téli gumiabroncsok személygépjármű |
Futófelület | Winter i*cept iON IW01 |
---|---|
Gyártó | Hankook (Konszern Hankook) |
Paraméterek
Cikkszám: TIRE_1031738
Szélesség | 215 |
---|---|
Magasság | 55 |
Konstrukció
KonstrukcióA gumiabroncs felépítését meghatározza, hogy a kordszövet hogyan helyezkedik el a köpenyen belül. Napjainkban a gumiabroncsok túlnyomó többsége radiálszerkezetű (R jelzés), amelynél a kordrétegek a menetirányhoz képest 90°-os szögben fekszenek. A diagonál gumiabroncsokat (D jelölés) elsősorban a nagy munkagépeken használják. |
R |
Átmérő | 18 |
Terhelési index
Terhelési indexA terhelési (tömeg) index azt a maximális terhelést jelzi, amelyet egy gumiabroncs elbír. Ezért az összes gumiabroncs terhelhetőségi összegének nagyobbnak kell lennie, mint a gépkocsi súlya. Csak olyan gumiabroncsot szerelhet fel autójára, amelynek terhelési indexe megegyezik vagy meghaladja a forgalmi engedélyben előírt értéket. |
95 |
Sebesség index
Sebesség indexA sebességindex egy betűjeles érték, amely a gumiabroncs maximális sebességét jelzi. Ezt a szerkezeti sebességet soha nem szabad túllépni. Az autója forgalmi engedélyében fel van tüntetve, hogy milyen sebességfokozatú gumiabroncsokkal kell rendelkeznie. Magasabb sebességindexű gumiabroncsokat azonban használhat. |
H (210 km/h) |
Elektromos autókhoz | Igen |
Gumiabroncs típus | Személygépjármű |
---|---|
Meghatározás | Téli |
Tesztgyőztes
Leírás és értékelés
A Hankook Winter i*cept iON IW01 az első téli gumiabroncs, amelyet kifejezetten elektromos autókhoz fejlesztettek ki. Ugyanakkor készen áll arra, hogy a belső égésű motorral hajtott autók számára a korábbi technológiák legjavát kínálja.
A futófelületi mintázat a járművezetők azon aggodalmára adott válasz, hogy hideg időben gyorsabban lemerülnek az autó akkumulátorai. A gyártó a gördülési ellenállást igyekszik a lehető legkisebbre csökkenteni - így az autósok minden egyes feltöltéssel néhány plusz kilométert tehetnek meg.
A Hankook Winter i*cept iON IW01 elektromos téli gumiabroncs fő előnyei:
- Rendkívül alacsony gördülési ellenállás
- Rendkívül csendes futás
- Kiváló kezelhetőség kanyarban
- Nagyszerű tapadás és féket hóban
- Stabil és kényelmes haladás
Nyílprofil barázdák a minimális zajért
A futófelület külső és belső részén lévő V-alakú, váltakozó irányú nyilazás A futófelületi blokkok csökkentik a gördülési zajt, miközben további tapadást biztosítanak hóban. A csendes vezetést a barázdás technológia is segíti, amely a levegő útjának szűkítésével hatékonyan csökkenti az úttal való érintkezéskor fellépő rezonanciazajt.
Rendkívül alacsony gördülési ellenállás a speciális vulkanizálásnak köszönhetően
A gumi vulkanizálásának új módszere növeli a gumi általános szilárdságát, ami segít csökkenteni a gördülési ellenállást - és meghosszabbítja az autó futásteljesítményét. Az iON i*cept gumiabroncsok aerodinamikai profilja szintén csökkenti a légellenállást.
Az EV Contour technológia javítja a kezelhetőséget kanyarodás közben
A gumiabroncsok merevsége alapvető fontosságú az elektromos járművek esetében, mivel súlyuk miatt a kanyarokban sokkal nagyobb nyomás nehezedik a gumiabroncsokra, mint a belső égésű motorral hajtott autók esetében. A Hankook EV Contour technológiája ezért 7%-kal növeli a kanyarstabilitást, ami hozzájárul az elektromos autók jobb kezelhetőségéhez.
Váltakozva kialakított lamellák a tökéletes tapadásért
A Hankook téli gumiabroncs mintázata két részből áll. A futófelületen a középső bordáknál 2D lamellák, míg a külső bordáknál 3D lamellák kerültek kialakításra. Ez lehetővé teszi, hogy az abroncs tökéletesen alkalmazkodjon a különböző téli körülményekhez, a hótól kezdve a latyakig. Ugyanakkor az egyes lamellák szögét úgy optimalizálták, hogy maximális tapadást biztosítsanak és csökkentsék a fékutat havas felületen.