215/55 R17-es méretű nyárigumik tesztje – ADAC 2024


Hány kilométert bírnak a nyári gumik? Nedves úton melyek a legbiztonságosabbak? Elhoztuk Önöknek a legendás ADAC autóklub első 2024-es tesztjének eredményeit. A magazin szerkesztői a piacon elérhető 16-féle 215/55 R17-es méretű, kis SUV-ok és alsó-középkategóriás autók számára szánt modellt hasonlítottak össze.


Test letních pneumatik 215/55 R17 – ADAC 2024

Ezúttal 16-féle, 215/55 R17-es, különböző árkategóriákba tartozó nyárigumit láthat, amelyeket kis SUV-okra, illetve alsó-középkategóriás autókra készítettek. Forrás: ADAC.de


Az ökológiai mérleg a végső pontszám 30%-át teszi ki.

A fenntarthatósági kritériumok mára az abroncstesztek szerves részét képezik. Ezt a rendszert az ADAC zsűrije már 2023-ban bevezette, téli modellek összehasonlítása céljából. A legfőbb szempont (a teszt 70%-a) természetesen továbbra is a száraz és nedves úton nyújtott biztonság. Azonban új elemként bekerült az ökológiai mérleg is (30%), amely többek között az abroncskopást, az üzemanyag-fogyasztást, és a zajszintet foglalja magában.

Mivel tudjuk, hogy a futásteljesítmény igen népszerű témának számít a sofőrök körében, erre a kategóriára külön rangsort állítottunk fel.

Ha kíváncsi a teszt minden elemére (az abroncs súlyára és károsanyag-tartalmára, a gyártó tanúsítványaira, stb.), nézze meg a részletes értékelést, amelyet mindhárom győztes gumiabroncsnál megtalál.

Testovacím vozem autoklubu ADAC byl tentokrát Volkswagen T-Roc.

Az ADAC mérnökei, Martin Brand és Andreas Müller a teszthez a VW T-Roc modelljét választották. Forrás: ADAC.de

16 nyárigumi futásteljesítményének összehasonlítása:


1. helyezett
Continental PremiumContact 7

A Continental PremiumContact 7 a biztonság terén nyújtott teljesítményével egyszerűen lenyűgözte a zsűrit, ez az abroncs kapta ugyanis a legmagasabb értékelést mind száraz, mind nedves úton. Egyedül aquaplaning elleni védelme hagyott maga után némi kivetnivalót. Ha ehhez hozzávesszük a rendkívül magas, 60 300 kilométeres futásteljesítményt, a legrövidebb fékutat nedves és száraz úton, akkor világosan látszik a nyári szezon abszolút bajnoka.

A teszt eredménye 

✔   Kiemelkedő futásteljesítmény: 60 300 km
✔   Legrövidebb féktávolság - nedves: 28,5 m (80 km/h)
✔   Legrövidebb féktávolság - száraz: 35,4 m (100 km/h)

✘   Átlagos zajszint

Continental PremiumContact 7

A Continentalt választom


2. helyezett
Michelin Primacy 4+

A teszt második legjobbja – és nem csak a biztonsággal összefüggő kategóriákban – a Michelin Primacy 4+ lett. Ennél a guminál a magas futásteljesítmény (60 300 km) alacsony üzemanyag-fogyasztással (5,8 l/100 km), és a tesztben mért legkisebb abroncskopással párosul. Ráadásul az EverGrip technológia révén a Michelin gumik tovább megőrzik eredeti vezetési tulajdonságaikat. A mintázaton elhelyezkedő barázdák és lamellák ugyanis a kopás előrehaladtával egyre szélesebbé válnak, így kompenzálva a minta mélységének csökkenését, továbbra is kiváló tapadást biztosítva a használat során. 

Részletes teszteredmények

✔   Kiemelkedően magas futásteljesítmény: 60 300 km
✔   Kiegyensúlyozott vezetési tulajdonságok minden körülmény között
✔   Komfortos és csendes vezetés

✘   Átlagos féktávolság nedves betonon

Michelin Primacy 4+

A Michelint választom


3. helyezett
Kumho Ecsta HS52

A dobogó harmadik helyére nagy meglepetésünkre ezúttal nem prémium márka került, hanem a középkategóriás Kumho Ecsta HS52. A zsűri figyelmét az összehasonlított abroncsok legmagasabb futásteljesítményével hívta fel magára, hihetetlen módon akár 69 300 km-en keresztül is hű lehet hozzánk. Ehhez jön még a tesztben mért legjobb hosszanti aquaplaning elleni védelem, és már világos is, hogy az ár-érték arány tekintetében a Kumhónak gyakorlatilag nincs méltó versenytársa a teszt során.

A teszt eredménye

✔   Az egész teszt legmagasabb futásteljesítménye (69 300 km)
✔   Legjobb védelem az aquaplaning ellen
✔   Nagyon jó ár-érték arány

   A teszt egyik legzajosabb gumiabroncsa

Kumho Ecsta HS52

A Kumhót választom


A teszt érdekességei

  • A teszt során a középkategóriás Kumho Ecsta HS52 minta a dobogón végzett, elérhető árának köszönhetően megelőzve számos prémium versenytársát.
  • Ugyanilyen tiszteletre méltó eredményt ért el az Debica Presto UHP2, amely a gazdaságos kategóriából érkezve a 4. helyet szerezte meg. Olcsóbb, mint a Kumho.
  • Ezúttal a hagyományos tesztgyőztesek, mint a Goodyear vagy a Hankook nem teljesítettek jól.

1564786

Az ADAC már jó ideje a magyar sofőrök egyik legkedveltebb gumiabroncs-tesztelő csapata. Forrás: ADAC.de


A tesztelt gumiabroncsok sorrendje és értékelése

Helyezés Az abroncs neve Összesített értékelés Vezetésbiztonság Ökológiai mérleg
1. Continental PremiumContact 7 2,0 1,7 2,6
2. Michelin Primacy 4+ 2,1 2,2 1,7
3. Kumho Ecsta HS52 2,3 2,1 2,8
4. Debica Presto UHP2 2,6 2,6 2,6
5. Dunlop SP Sport MAXX RT2 2,6 2,6 2,6
6. Bridgestone Turanza 6 2,6 2,8 2,2
7. Fulda SportControl 2 2,6 2,6 2,7
8. Hankook Ventus Prime4 K135 2,7 2,9 2,1
9. Goodyear Efficientgrip Performance 2 2,7 3,2 1,6
10. Falken ZIEX ZE310 ECORUN 2,8 2,7 3,0
11. Nexen N'fera Primus 3,0 3,1 2,7
12. Goodride Solmax 1 3,0 3,0 3,1
13. Sailun Atrezzo ZSR2 3,0 3,1 2,9
14. Semperit Speed-Life 3 3,1 3,5 2,0
15. Linglong Sport Master 3,3 3,5 2,9
16. Vredestein Ultrac 3,8 2,3 3,8

Kiváló 0,6 - 1,5, nagyon jó 1,6 - 2,5, jó 2,6 - 3,5, megfelelő 3,6 - 4,5, nem megfelelő 4,6 - 5,5

Forrás: ADAC.de

Kosár 0 Ft

A kosár üres.