Nem minden abroncs egyforma. Az ADAC tudja, melyiket érdemes használni!
Gondolkodik azon, hogy az egész évszakos gumiabroncsok inkább átmeneti megoldás, mint teljes értékű opció? Úgy érzi, hogy sokoldalúságuk miatt kompromisszumot kell kötni a teljesítmény vagy a biztonság terén? Felejtse el az internetről származó mítoszokat és féligazságokat - hagyatkozzon szakértőkre, akik előítéletek nélkül tesztelnek, összehasonlítanak és értékelnek. A Német Autóklub ADAC legújabb, 2025-ös tesztje felnyitja a szemét, és megmutatja, melyik gumiabroncs kompromisszumok nélkül bírja az évet - és melyik csak színlel.
Mit vizsgált pontosan az ADAC?
A német autóklub ADAC 16 darab 225/45 R17 méretű, 2025-re szóló, egész évben használható gumiabroncsot választott ki - ezek olyan járműveken népszerűek, mint a VW Golf, a Skoda Octavia, az Audi A3, valamint a BMW 1-es és 2-es sorozat. A tesztelés valódi forgalomban és szigorú laboratóriumi körülmények között egyaránt zajlott.
A gumiabroncsokat két fő terület szerint értékelték:
70%-os értékelés: biztonság
.
- Féktávolság
- kezelhetőség és száraz stabilitás
- nedves teljesítmény (kezelhetőség, aquaplaning, fékezés)
- vonóerő és viselkedés havon és jégen
Mind a pontos méréseket, mind a szubjektív vezetési benyomásokat értékelik - vagyis azt, hogy mit érez a kormány mögött.
30%-os értékelés.
- kilométerek és kopás
- Fogyasztás (gördülési ellenállás)
- Környezeti hatás a teljes életciklusra
Az ADAC nem csak azzal foglalkozik, hogy a gumiabroncsok hogyan teljesítenek az úton, hanem azzal is, hogy mennyire barátságosak a pénztárcához és a bolygóhoz.
Hogyan teljesített a "négyévszakos"?
A gumiabroncsokat öt osztályba sorolták: jó, megfelelő, elégséges, rossz és rossz. Az eredmények ismét megerősítették, hogy a prémium és az olcsóbb márkák közötti különbség jelentős lehet - különösen nedves és havas úton.
A választás számít - és 2025 egyértelműen bizonyítja ezt!
A teszt megmutatta, hogy egy minőségi egész évben használható gumiabroncs ma már nem csak kompromisszum. Éppen ellenkezőleg, a legjobb modellek könnyedén megbirkóznak a nyári és a téli körülményekkel. És nyári négy közülük az élre emelkedett a "jó" minősítéssel, ami igazán erős ajánlás az ADAC tesztjében.
Ki ragyog idén?
A prémium márkák, amelyek már régóta bizonyítják minőségüket - és az idei teszt csak megerősítette ezt. Ezek a modellek nemcsak minden évszakkal megbirkóznak, hanem a teljesítmény, a biztonság és a tartósság kiváló egyensúlyát is nyújtják:
- Goodyear Vector 4Seasons Gen-3
- Continental AllSeasonContact 2
- Pirelli Cinturato All Season SF3
- Bridgestone Turanza All Season 6
Az egyes modellek részletes értékelését alább találja. Ha minden időjárási körülmények között magabiztosságot keres, kezdje itt!
Nem minden, ami csillog...
A tesztben szereplő többi modell csak "kielégítő" vagy annál alacsonyabb minősítést ért el. Négy közülük még a legalacsonyabb minősítést is kiérdemelte "gyenge" - és ez elsősorban a nedves úton vagy hóban mutatkozó jelentős gyengeségeknek köszönhető. Ez egyértelmű jelzés arra, hogy az olcsóbb alternatívákra való fogadás könnyen drága lehet.
A kedvenc, aki kimaradt...
A tesztből sajnos kimaradt a 2025 forró újdonságaMichelin CrossClimate 3. Ez az első rendelkezésre álló adatok szerint jelentős javulást hoz elődjéhez, a CrossClimate 2 -hoz képest, és akár át is rendezhette volna az összesített rangsort. Azonban még egy kicsit várnunk kell, hogy megtudjuk, hogyan teljesít az összehasonlításban.
Vége a habozásnak! Az ADAC tesztjéből kiderül, melyik 225/45 R17 egész évben használható gumiabroncs a sláger - és melyik csak megtéveszti a tesztet. Forrás: ADAC.de
1. helyezett
Goodyear Vector 4Seasons Gen-3
Hosszan tartó, magabiztos télen
Az ADAC 2025 teszt győztese megerősíti, hogy a minőség a Goodyear nevet viseli. A fékezésben és a száraz kezelhetőségben mutatkozó enyhe tartalékok ellenére ez az abroncs képes tündökölni. Téli körülmények között kiváló tapadást és rövid fékutat kínál, míg nedves körülmények között stabil teljesítménnyel és magabiztos fékezéssel örvendeztet meg. De a legnagyobb ásza a tartósság terén rejlik - a rendkívül alacsony kopás és a magas futásteljesítmény miatt ez az egész évben használható választás egy kifizetődő befektetés.
✅ Legnagyobb futásteljesítmény és leghosszabb élettartam
✅ A második legrövidebb fékút jégen
✅ Jó kezelhetőség és rövid fékút nedves úton és hóban
❌ Hosszabb fékút szárazon, zajosabb vezetés közben
2. helyezett
Continental AllSeasonContact 2
Kiegyensúlyozott teljesítmény minden körülmények között
A tesztben az egyetlen olyan gumiabroncs, amely mind a biztonság, mind a környezetvédelem terén sikeresen teljesít. A Continental AllSeasonContact 2 csúcsteljesítményt nyújt a nedves utakon, ahol a tapadás, a kezelhetőség és a fékteljesítmény tekintetében dominál. A precíz kormányzás, a megbízható fékezés és a stabil vezethetőség száraz körülmények között teszi ezt az abroncsot a mindennapi használat nagyszerű társává. A téli körülményeket magabiztosan kezeli - átlagon felüli tapadás havon és jégen, biztonságos kezelhetőség minden manővernél, amit biztonságos féktávolság egészít ki. Ehhez jön még az alacsony fogyasztás, a hosszú élettartam és a minimális kopás. Egy tökéletesen kiegyensúlyozott egész évben használható gumiabroncs, amely ott is pontot szerez, ahol mások veszítenek.
✅ A legrövidebb fékút nedves úton
✅ Stabil teljesítmény téli körülmények között
✅ Energiahatékony működés
❌ Gyengébb aquaplaning-ellenállás
Continentalt szeretnék választani
3. helyezett
Pirelli Cinturato All Season SF3
Nyáron tiszteletre méltó, egész évben gazdaságos
Ez az abroncs nemcsak a
✅ Kiemelkedő száraz és nedves teljesítmény
✅ A legjobb védelem a görbe aquaplaning ellen
✅ Jó környezetvédelmi teljesítmény
❌ Csökkentett kezelhetőség és hosszabb fékút hóban
4. helyezett
Bridgestone Turanza All Season 6
Magabiztosság és teljesítmény esőben
A Bridgestone Turanza All Season 6 pontot szerez ott, ahol mások gyakran veszítenek - nedves úton. A nagyszerű fékezés, a kiváló kezelhetőség és a stabil irányíthatóság teszi ezt az abroncsot esőben a legjobb választássá. Száraz felületen magabiztos és biztonságos kezelhetőséget nyújt még nagyobb sebességnél is. Bár a kormányzás nem nyújt kiemelkedő visszajelzést, az autó stabilan tartja a pályát. Télen megbízhatóan kezeli a hétköznapi helyzeteket, bár hóban nem tartozik a legjobbak közé. Bónusz? A környezetvédelmi oldal - alacsony gördülési ellenállás, hosszú élettartam és ésszerű üzemanyag-fogyasztás. Ideális választás a kiegyensúlyozott teljesítményt és magabiztosságot kereső vezetők számára esőben.
✅ Kiváló nedves kezelhetőség, rövid fékút
✅ A legjobb védelem a közvetlen aquaplaning ellen
✅ Azonnali fékezési reakció száraz úton
❌ Gyengébb teljesítmény téli körülmények között
A Bridgestone-t szeretném választani
A tesztek fénypontjai
-
A Pirelli Cinturato All Season SF3 meglepett kiváló tartósságával - a kopási tesztben még a prémium kategóriás Bridgestone Turanza All Season 6-t is sikerült felülmúlnia, és szorosan a korábban domináló Michelin CrossClimate 2 mögött végzett. Az összesített teszt győztesének csúcsteljesítményétől azonban elmaradt - a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 elsősorban kivételes tartósságának és hosszú élettartamának köszönhetően szerezte meg a címet.
-
Michelin CrossClimate 2 dominált télen - fékezésben és tapadásban a legjobb volt havon! Mégis csak "kielégítő" minősítést kapott a tesztből. Mi volt a hibás? A közepes viselkedés nedves időben, különösen a kezelhetőség és az aquaplaning elleni védelem terén. Az alacsony üzemanyag-fogyasztás és a nagy kitartás sem mentette meg."De vigyázat - a tesztben még nem szerepelt az új generációs CrossClimate 3, amely mindent meg akar változtatni. Legközelebb a Michelin egészen más ligában szerepelhet.
-
Barum Quartaris 5 - egy megfizethető árú márka a Continental kínálatából - jelentősen visszaesett száraz fékezésben, amiért az ADAC "elégséges" minősítést és egyértelmű nem ajánlást kapott. De a csalódás ezzel még nem ért véget - sem a Vredestein , sem a Nexen nem jött ki jól a tesztből, csak átlagos vagy akár átlag alatti teljesítményt nyújtva.
-
A négy legolcsóbb modell - CST Madallion All Season ACP1, APlus AS909, Arivo Carlorful A/S és Petlas Multi Action PT 565 - teljesen megbukott a tesztben. Az ADAC kompromisszummentes "gyenge" minősítést adott nekik. Hogy miért? Végtelenül fékeznek, csúsznak felszálláskor, és összességében minden tekintetben megbuktak. Ennek semmi köze egy biztonságos egész évben használható abroncshoz.
- 43,9 34,1 9,5 15,7 9. Vredestein Quatrac Pro+ 43,1 33,4 9,6 16,5 10. Barum Quartaris 5 45,3 35,6 9 15,5 11. Nexen N'blue 4Season 2 40,6 33,6 9 14,2 12. Superia Ecoblue2 4S 41,9 37,6 9,2 15,2 13. CST Madallion All Seoason ACP1 44,7 36,6 9,6 18,7 14. Aplus AS909 42,2 39,1 9,4 14,7 15. Arivo Carlorful AS 42,2 42,6 9,6 15,4 16. Petlas Multi Action PT 565 43,9 36,3 12,5 18,2
Zdroj: ADAC.de
A vizsgált gumiabroncsok rangsora és minősítése
Umístění | Název dezénu | Sucho | Mokro | Sníh | Led |
---|---|---|---|---|---|
1. | Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 | 42,8 | 33,2 | 9,1 | 14,7 |
2. | Continental AllSeasonContact 2 | 40,8 | 31,3 | 9,2 | 15,6 |
3. | Pirelli Cinturato All Season SF3 | 38 | 32,5 | 9,8 | 15,4 |
4. | Bridgestone Turanza All Season 6 | 38,5 | 31,6 | 9,6 | 15,5 |
5. | Michelin CrossClimate 2 | 38,9 | 33,6 | 9 | 14,8 |
6. | Dunlop All Season 2 | 43,2 | 33,7 | 9,2 | 14,8 |
7. | BFGoodrich Advantage All Season | 39,3 | 34,3 | 9,3 | 15,3 |
8. | Viking FourTech+ |