A felnik jelölésének alapvető módja
A felni szélessége
A felni szélessége hüvelykben mérve eltérhet az eredetitől és a műszaki igazolványban lévő értéktől. Ebben az esetben az újonnan vásárolt felniket tanácsos beleírni a műszaki igazolványba.
1" (hüvelyk) = 2,54 cm.
A következő szélességű felnik állnak rendelkezésre, pl.: 5,5×14, 6×14, 7×15,...
A felni átmérője
A felni átmérője szintén hüvelykben van megadva, értékének meg kell egyeznie a gumiabroncs átmérőjével. A műszaki igazolványban található értékek használatát ajánljuk.
A műszaki igazolványba bele lehet írni a kerék eltérő méretét (általában nagyobb). A konfigurátorunkból megtudhatja, mekkora átmérőjű felnit használhat gépjárművén. Továbbá bemutatjuk a megfelelő méretű gumiabroncsot minden egyes átmérőre.
PCD – menetemelkedés
A PCD egy olyan paraméter, amely megadja, hogy az adott felnit hány csavar fogja fel a kerékagyra, és a felnit rögzítő csavarok által meghatározott kör átmérőjét (osztókör). A kerekek a megfelelő PCD értékkel megtalálhatóak a gépjármű típusa szerint a konfigurátorunkban.
Egyes gépjármű típusok esetében (pl. Fiat, Alfa Romeo) nem gyártanak minden felnit pontos menetemelkedéssel (pl. 5×98), hanem ún. mozgókúpos csavarral 5×100-as menetemelkedésű felnit használnak. Ennek segítségével képesek ezt a kis különbséget áthidalni. A mozgókúpos csavarokat külön kell megrendelni, nem részei a csomagnak.
ET – besajtolási mélység
A felni függőleges középvonala és a féktárcsára illeszkedő kerékagy mm-ben mért távolsága. Minél nagyobb az ET-szám, annál jobban el van rejtve a kerék a sárvédő alatt. Ez az érték a gépjármű fajtájától függően bizonyos határon belül eltérhet a műszaki igazolványban feltüntetettől.
Előfordulhat olyan eset is, hogy az eltérés gyakorlatilag lehetetlen, csupán a gépjármű műszaki javítása során lehetséges a változtatás.
CB – központi furat
Nincs feltüntetve a műszaki igazolványban és általában a felnin sem. Ez egy univerzális érték mm-ben megadva. Ha más alufelnit szereltetünk autónkra, akkor gyakran a felni középfurata nem egyezik a kerékagy felfekvési átmérőjével, ilyenkor központosító (tehermentesítő) gyűrűre van szükség, hogy a kerék középre kerüljön. Ezeket a gyűrűket a gépjármű fajtájának megadása után hozzáadjuk a kerekekhez. Előfordulhat olyan eset is, hogy nincs rá szükség, ilyenkor a kerékhez az eredeti rögzítő csavarokat használják.