225/40 R18 téli gumiabroncsok megatesztje – Autobild 2025 1. rész

Megérkezett a 2025-ös év legnagyobb téli gumiabroncs-tesztje!

A téli szezonnal számos kérdés merül fel, amelyek közül a legfontosabb: Hogyan lehet megkülönböztetni a minőségi téli gumiabroncsokat a veszélyesektől? A választ az AutoBild magazin adja meg, amely úgy döntött, hogy teszteli a széles körű téli gumiabroncsok választékát a 225/40 R18 méretben, hogy megmutassa, milyen különbségek vannak az egyes modellek között a biztonság és a teljesítmény tekintetében.

Melyik gumiabroncsok vettek részt a tesztben, kik jutottak tovább a következő fordulóba, és kik buktak ki már az elején? Mindezt és még sok mást is megtudhat a 2025-ös év eddigi legnagyobb független téli gumiabroncs-tesztjéből.


Mi volt az Autobild teszt fő célja?

Az Autobildnak egyértelmű feladata volt: gondosan kiválasztani, majd tesztelni a lehető legtöbb modellt, a prémium márkáktól a megfizethetőbb alternatívákig és egyértelműen bemutatni a különbségeket az egyes osztályok között a biztonság és a minőség szempontjából. A fő kritérium a nedves úton való féktávolság volt, amely döntött a következő fordulóba való továbbjutásról. Azok a gumiabroncsok, amelyek nem feleltek meg, automatikusan elvesztették a lehetőséget, hogy részt vegyenek a havas úton végzett tesztben.


Hogyan zajlott a tesztelés?

A tesztbe összesen 51 téli gumiabroncs és egy nyári referencia gumiabroncs került be, méretük 225/40 R18 méretben. Az Autobild a kiválasztás során figyelembe vette a különböző típusú vezetőket – azokat, akik szükségből vásárolnak gumiabroncsokat, és azokat is, akik élvezik a vezetést, és bizonyos vezetési dinamikát preferálnak. Ezért a tesztbe olyan gumiabroncsokat vett fel, amelyek különböző típusú járművekhez alkalmasak – a hagyományos személygépkocsiktól a sportautókig.

Annak érdekében, hogy az eredmények a lehető legmeggyőzőbbek legyenek, az összes gumiabroncsmodellt ugyanazon a járművön és azonos időjárási körülmények között tesztelték.


Riasztó teszt eredmények – a 20 legjobb és a 20 legrosszabb eredmény!

A olcsó gumiabroncsok biztonsági hiányosságai

Már a tesztelés első része – a fékezés nedves úton – jelentős hiányosságokat tárt fel.

Összesen 20 modell nem felelt meg az alapvető biztonsági kritériumoknak, és nem vett részt a havas úton folytatott további tesztelésen. Bár az összes tesztelt modell téli gumiabroncsként volt jelölve, az eredmények azt mutatták, hogy sok közülük nem éri el azt a biztonsági szintet, amelyet egy téli gumiabroncsnak biztosítania kellene. Néhány tesztelt modell egyáltalán nem lenne szabad, hogy ilyen teszt után az utakon megjelenjen.

Ismert márkák dominálnak a tesztben

Szerencsére az 51 tesztelt modell között vannak kivételek is. A 20 legjobb téli gumiabroncs problémamentesen teljesítette mind a nedves útfelületen, mind a havon végzett teszteket. A legtöbb esetben ismert és bevált márkákról volt szó, amelyek hosszú ideje a járművezetők kedvelt választásai közé tartoznak.


A tesztelt téli gumiabroncsok áttekintése – egyszerű gumiabroncs-választás

Ha új téli gumiabroncsok vásárlását tervezi, vagy kétségei vannak azzal kapcsolatban, hogy a jelenlegi gumiabroncsai nem veszélyeztetik-e a biztonságát, tekintse meg áttekintő táblázatunkat. Ebben ellenőrizheti, hogy az Ön gumiabroncsai részt vettek-e a tesztben, hogyan teljesítettek, és adott esetben mely modellek lennének a legmegfelelőbbek az Ön számára.


A teszt eredménye

A prémium gumiabroncsok továbbra is megőrzik pozíciójukat a legjobban értékelt modellek között, míg az olcsóbb alternatívák megerősítik, hogy az ár gyakran megfelel a minőségnek – még a gumi szerkezetének vagy összetételének apró változásai is jelentősen befolyásolhatják teljesítményüket.

Ne becsülje alá a téli gumiabroncsok kiválasztását – a 225/40 R18 méretű téli gumiabroncsok megatesztje – AutoBild 2025, 2. rész már elérhető, és vele együtt a végleges eredmények is!

Téli gumiabroncsok

Mit hozott az Autobild 2025-ös legnagyobb tesztje? 51 téli gumiabroncs versenyzése a következő méretben: 225/40 R18 – az eredmények már ismertek! Forrás: Autobild.de


1. hely
Dunlop Winter

Az új Dunlop Winter nyerte a 2025-ös féktávolság-tesztet. Nedves úton már 33,3 méter után megállt, míg havon a legrövidebb féktávolságot érte el, és 27,5 méter után állt meg, ami az 51 tesztelt modell közül az összetett győzelmet jelentette számára.

Ez a gumiabroncs úgy lett kialakítva, hogy magas szintű biztonságot nyújtson a nehéz téli körülmények között.

✅ A legrövidebb féktávolság havon

dunlop winter 2

A Dunlopot választom


2. hely
Michelin Pilot Alpin 5

A Michelin Pilot Alpin 5 gumiabroncs a féktávolság tesztben az összetett 2. helyet szerezte meg. Nedves úton kiváló, 33,2 m-es eredményt ért el, ami szinte megegyezik az összetett győztes – a Dunlop Winter Response 2 – eredményével. Hóban pedig 27,8 m-es féktávolsággal bizonyította minőségét.

A nedves és havas útfelületeken egyaránt kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően ideális választás számos járműtípushoz.

✅ Kiegyensúlyozott fékteljesítmény nedves és havas útfelületeken egyaránt

Michelin PILOT ALPIN 5

Michelin-t szeretnék választani


3. hely
Goodyear UltraGrip Performance 3

A Goodyear UltraGrip Performance 3 gumiabroncs a legjobb eredményt érte el a nedves úton történő fékezés terén, amikor 32,6 méter után állt meg, és ezzel megelőzte a teszt főbb versenytársait – Michelin Pilot Alpin 5 és Dunlop Winter Response 2. Hóban is nagyon jó teljesítményt nyújtott, 28,5 méteres féktávolsággal.

Ez az eredmény egyértelműen megerősíti, hogy a Goodyear márka hangsúlyt fektet a biztonságra a nehéz téli körülmények között, különösen a nedves felületeken.

✅ A legjobb fékteljesítmény nedves felületen

Goodyear UltraGrip Performance 3

Goodyear-t szeretnék választani


Érdekességek a tesztből

  • Szoros küzdelem a teszt győztesei között
    A legjobb modellek közötti különbségek idén rendkívül kicsiek voltak – a sorrendet szó szerint a részletek döntötték el. Michelin Pilot Alpin 5 a második helyet szerezte meg a nedves fékezés kategóriában, 33,2 méter után állt meg, ami mindössze 0,6 méterrel több, mint az Goodyear gumiabroncs, amely a tesztben a legrövidebb féktávolságot érte el.

  • Váratlanul jó teljesítmény az alacsonyabb árkategóriában
    A teszt nagy meglepetése az elérhető árú Linglong Sport Master Winter modell lett, amely sokakat meglepő módon a vártnál jobb eredményt ért el. Szilárd teljesítményt nyújtott nedves és havas fékezésnél, ezzel megerősítve, hogy az alacsonyabb árkategóriában is lehet olyan gumiabroncsokat találni, amelyek nagyon jó ár-érték arányt kínálnak.

  • Hószakértő
    A Kleber Krisalp HP3 gumiabroncs igazi mestere a téli körülményeknek. A legrövidebb féktávolságot érte el a havon – 27,1 méter –, ezzel egyértelműen vezető pozícióba került ebben a kategóriában. Ezzel megerősítette, hogy a prémium szegmensen kívüli modellek is kiválóan teljesíthetnek bizonyos körülmények között.


A tesztelt gumiabroncsok rangsorolása és értékelése

Helyezés A futófelület neve Fékút nedves úton Fékút havon Összesített fékút
1. Dunlop Winter 33,3 27,5 60,8
2. Michelin Pilot Alpin 5 33,2 27,8 61,0
3. Goodyear UltraGrip Performance 3 32,6 28,5 61,1
4. Kumho WinterCraft WP52 + 33,5 28,3 61,8
5. Uniroyal WinterExpert 34,1 28,6 62,7
6. Bridgestone Blizzak 6 35,0 28,0 63,0
7. Firestone Winterhawk 4 34,8 28,2 63,0
8. Toyo Observe Winter Sport 1 33,3 29,7 63,0
9. Pirelli Cinturato Winter 2 34,5 28,7 63,2
10. Barum Polaris 6 35,1 28,2 63,3
11. BFGoodrich gForce Winter 2 36,0 27,3 63,3
12. Kleber Krisalp HP3 36,2 27,1 63,3
13. Continental WinterContact TS 870 P 35,6 28,0 63,6
14. Hankook Winter i cept evo3 W330 35,6 28,1 63,7
15. Semperit Speed-Grip 5 34,9 29,0 63,9
16 Linglong Sport Master Winter 35,7 28,7 64,4
17. Vredestein Wintrac Pro + 36,0 28,7 64,7
18. Fulda Kristall Control HP2 36,9 28,0 64,9
19. Ceat WinterDrive 36,9 28,2 65,1
20. Falken EUROWINTER HS02 Pro 35,8 29,5 65,3
  Nem jutottak tovább a következő körbe      
21. Sportiva Snow Win 3 36,5 29,2 65,7
22. Apollo Aspire XP Winter 37,3 28,7 66,0
23. Sava Eskimo HP2 37,9 28,1 66,0
24. Giti GitiWinterW2 37,7 28,4 66,1
25. Paxaro Paxaro Winter 36,5 29,7 66,2
26. Platin RP 70 Winter 38,0 28,5 66,5
27. Debica Frigo HP2 38,1 28,6 66,7
28. Yokohama BluEarth Winter V906 37,9 29,0 66,9
29. Lassa Snoways 4 38,4 30,5 68,9
30. Landsail Winter Lander 36,5 32,5 69,0
31. Rotalla S210 38,7 32,6 71,3
  Hosszú fékút nedves úton      
32. Kenda Wintergen 2 KR501 38,8 - -
33. Tracmax S210 Ice+ 38,8 - -
34. Trazano Z 507 ZuperSnow 38,9 - -
35. GT Radial WinterPro2 Sport 39,2 - -
36. Royal Black Royal Winter UHP 39,4 - -
37. Sumitomo WT200 39,4 - -
38. Tigar Winter 1 39,7 - -
39. Davanti Wintoura plus 39,9 - -
40. Nankang Winter Activa SV 4 39,9 - -
  Nem javasolt   - -
41.- Goodride ZuperSnow Z507 40,1 - -
42. Imperial Snowdragon UHP 40,4 - -
43. Westlake SW 608 40,9 - -
44. Maxxis Premitra Snow WP6 41,0 - -
45. Star Performer Stratos UHP 11 41,2 - -
46. Tomket Snowroad Pro 3 41,3 - -
47. Atlas Polarbear UHP 42,2 - -
48. Sunny Wintermax NW 211 42,5 - -
49. Milever Winter maX A1 MW255 42,8 - -
50. Infinity Ecozen 43,3 - -
51. Windforce Snowblazer UHP 45,1 - -

Forrás: Autobild.de

28.10.2025 (frissítve: 28.10.2025), Erika Kajtárová

Kosár 0 Ft

A kosár üres.