Négyévszakos terepabroncsok tesztje - 255/55 R18 - Pro Mobil 2024


A Pro Mobil jelen tesztjéhez a hét legnépszerűbb, 255/55 R18-as méretű, elsősorban SUV-okra és kisteherautókra tervezett terepabroncsot választotta ki. Száraz, nedves és havas útfelületeken hasonlították össze őket. Nemcsak az extrém körülmények közötti viselkedésük volt kulcsfontosságú, hanem a gyakorlati szempontok is, mint a kényelem, a zajszint, vagy a fenntartási költségek.

A különböző helyzetekben mért féktávolságot, illetve az irányíthatóságot és a tapadást vették górcső alá. Az abroncsokat aquaplaning szempontjából is tesztelték, azt vizsgálták, azok mennyire képesek esőben elvezetni a vizet, illetve megtartani az irányíthatóságot. A terepen a laza és iszapos felületeken mért teljesítményt nézték, míg téli körülmények között a hóban való vezetést értékelték. A teszt emellett kitért a kényelmi szempontokra is, különös tekintettel a vezetés közbeni zajszintre.

A teszt igen érdekes elemének számít a különböző abroncsok költséghatékonyságának vizsgálata. Itt nemcsak a beszerzési árakat, de a gumik várható élettartamát, illetve kilométerenként számított költségeit is összevetették.

Összességében elmondhatjuk, hogy a teszt segítségével átfogóbb képet kaphatunk a különböző vezetői igényekhez (az összteljesítményre fókuszálóktól, a tereprajongókon keresztül egészen a kényelmes vezetést preferáló sofőrökig) legjobban igazodó gumikról.

Nokian+Tyres+Hakka+Black+3+SUV+(131)

Ezúttal 7-féle, 255/55 R18-as négyévszakos terepabroncs összehasonlítását láthatjuk. Forrás: Promobil.de


1. helyezett
Falken Wildpeak A/T AT3WA

A Falken leginkább sokoldalúsága miatt végzett a teszt abszolút győzteseként. Korrekt fékezésével, erős aquaplaning-ellenállásával, és kiszámítható kezelhetőségével a legbiztonságosabb All Terrain gumiabroncsnak bizonyult. Száraz úton kitűnő irányíthatóságával és rövid féktávolságával győzte meg a zsűrit. Hóban kiválóan tapad. Sárban és kavicsos úton egyaránt remek tapadást biztosító mély mintázatával terepen hozta a legjobb eredményt. Erősségei közé a kiváló vezetési kényelem és a kanyarodás közbeni nagyfokú stabilitás tartozik. Egyetlen hátránya a magasabb zajszint.

✅ Kiváló tapadás nedves úton
✅ Rövid féktávolság szárazon
✅ Kiváló kényelem terepen
❌ Gördülési zaj

neni v nabidce

Nem található meg kínálatunkban


1. helyezett
Continental CrossContact H/T

Ezt a modellt kifejezetten aszfaltra és könnyű terepre tervezték. Száraz úton kimagasló teljesítményt nyújtott, pontos kormányzás, és rövid féktávolság jellemezte. Nedves terepen minden kategóriában megszerezte az első helyet. Mivel nem téligumiról van szó, havas útviszonyok között nem vizsgálták. A teszt során azonban ez a gumi bizonyult a legcsendesebbnek. Ezt magas komfortfokozatának köszönheti, illetve annak, hogy a tesztben a legalacsonyabb gördülési ellenállást is a Continentalnál mérték. Sajnos terepen nyújtott teljesítménye - különösképp sárban és laza talajon - az All Terrain abroncsokéhoz képest igen gyengének bizonyult, így inkább azok számára jelent ideális megoldást, akik az utazás biztonságára és kényelmére helyezik a hangsúlyt, terepen pedig ritkán járnak.

✅ Csendes és kényelmes utazás
✅ Kiváló teljesítmény nedves úton
✅ Remek irányíthatóság szárazon
❌ Alacsony teljesítmény nehezebb terepen

continental crosscontact ht

A Continentalt választom


2. helyezett
General Grabber AT3

Ez a négyévszakos kategória győztese. Arra született, hogy terepen közlekedjen. Legjobban sárban és homokon teljesített, ahol erős felépítésének köszönhetően, ahol erős felépítésnek köszönhetően kiváló tapadást biztosít. Kizárólag kavicsos felületen teljesített gyengébben. Aszfalton tökéletes teljesítményt nyújtott, bár kényelem terén némileg elmarad a Falken és a Continental mögött. Mindezek ellenére feltűnően csendes, a mérhető rezgés minimális. Ideális választás azok számára, akik gyakran váltogatják az aszfaltot és a földutakat. Havon kitűnően szerepelt, bekerült a teszt három legjobbja közé, még száraz úton se maradt el versenytársaitól. A nedves talajon jól irányítható, féktávolsága is abszolút korrekt, aquaplaning szempontjából sajnos gyengébben teljesített. 

✅ Kiváló tapadás homokon
✅ Erős felépítés
✅ Jó kopásállóság
❌ Aquaplaningben gyengébb

neni v nabidce

Nem található meg kínálatunkban


Érdekességek:

  • BFGoodrich All Terrain TA KO2 meglepően csendes volt még nagyobb sebességnél is, ami szokatlan a terepabroncsok esetében. Ez a gumiabroncs átlagon felüli kényelmet is kínál, még különösen durva terepen is.
  • Goodyear Wrangler Adventure meglepetést okozott erős terepképességeivel és jó kezelhetőségével, hóban mutatkozó kisebb hiányosságai ellenére jól használható.
  • Nedves fékezés terén drámai különbségek mutatkoztak. A Loder AT1 16,5 méterrel több időre volt szüksége a fékezéshez, mint a 32,5 m féktávolságú Continental CrossContact H/T-nek. Ez vészhelyzetben döntő fontosságú lehet.

A vizsgált gumiabroncsok rangsora és értékelése:

Helyezés Az abroncs neve Szárazon Nedves terepen Havon Kavicson
1. Falken Wildpeak AT3W 43,9  37,7  30,1  11,2 
1. Continental CrossContact H/T 43,1  32,5  62,2  58
2. General Grabber AT3 44,4  39,7  27,3  11,7
2. Goodyear Wrangler All Terrain Adventure 44,6  40,5  64,2  1,01
3. Bridgestone Dueler All Terrain A/T002 42,3  40,5  36  12,1
4. Loder Loder AT1 45,5  49  27,1  12
5. BFGoodrich All Terrain T/A KO2 44,7  45,9  26,8  11,3

Forrás: Promobil.de

Kosár 0 Ft

A kosár üres.