A 2019-es év első nyárigumi tesztje az utóbbi évek rangsorát rendesen megkeverte. A dobogós helyen ugyanis nem a Continental, hanem a középosztályból egy kevésbé ismert gyártó, a Vredestein található. A harmadik helyet pedig egy négyévszakos gumi harcolta ki magának.
16 darab 185/65 R méretű gumi került tesztelésre, amelyet 15 szerkesztő használt egy Volkswagen Polon. Ugyanez a méret használható több alsó és középosztályú autón is, mint például a Hyundai i20 és i30, vagy a Renault Clio.
A tesztelés módszere
A végleges pontszámot a teszt során leginkább a nedves utakon nyújtott teljesítmény befolyásolta. A teljes érték 40% -át tette ki. A szerkesztők az aquaplaning ellenállást, a féktávolságot és a kanyarodási tulajdonságot mérték. A száraz úton történő vezetés a teljes érték 20% -át tette ki, és ez a féktávolságon, a handlingen és a vezetési kényelemen alapult.
A gazdaságosság is fontos szerepet játszott. Az élettartam a teljes pontszám 20%-át tette ki, míg az üzemanyag-fogyasztás pedig a 10%-át. A kiegészítő érték pedig a zajszint volt, amely a minősítés 10%-át alkotta.
1. helyezett
Néhány év elteltével a Bridgestone ismét visszatért az ADAC tesztek vezető pozíciójára. Ezt pedig a Turanza T005 új nyári guminak köszönheti, amely nagyszerű lehetőségekkel rendelkezik, hogy a piac legjobb nyárigumivá váljon.
A győzelmet főként a nedves utakon elért kiemelkedően magas eredmény biztosította, ahol messze a legjobb teljesítményt nyújtotta. Nem nyújtott rosszabb teljesítményt száraz terepen sem, ahol a kanyarokban tökéletes tapadással rendelkezett és stabil volt. Az egyetlen kisebb gyengesége a magasabb zajszint, de ezt a sok előnye miatt könnyen megbocsájthatjuk neki.
✔ Kiemelkedő teljesítmény a nedves utakon
✔ Hibátlan féktávolság és kezelhetőség a száraz utakon
✔ Nagyszerű élettartam
✘ Magasabb zajszint
2. helyezett
Nagy meglepetést okozott a Vredestein márka sportos futófelületének eredménye. A Bridgestone kivételével felülmúlta az összes prémium márkát, és azon kevesek közé tartozik, akik kitűnő nedves tapadással rendelkeznek.
Bár a gumi gyártó főleg a sport rajongóknak ajánlja a gumit, a teszt bemutatta a gumi számos gazdasági előnyét. A futófelület megfizethető áron áll rendelkezésre, emellett kiváló élettartammal rendelkezik, és az alacsony gördülési ellenállásának köszönhetően a benzinkút látogatásokon is spórolhat.
✔ Nagyszerű ár minőség arány
✔ Fantasztikus handling a kanyarokban
✔ Magas élettartam, alacsony fogyasztás
✘ Átlagos féktávolság nedves utakon
3. helyezett
A Michelin CrossClimate + négyévszakos gumiját a gyártó "az első nyári gumi téli jóváhagyással" névvel illette. Az ADAC szerkesztői így a konkurencia által elérhető nyárigumikkal hasonlították össze.
A sikert a gumi nagyrészt a legmagasabb élettartamnak köszönheti, ami nagy előnyhöz juttatta a többi nyári gumival szemben. Nedves körülmények között is jól teljesített, ahol a hó elvezetésére is alkalmas jelentős barázdák jól elvezették a vizet. A száraz aszfalton történő vezetés során azonban a négyévszakos keverék nem volt ideális. Ez rosszabb vezetési kényelmet és tapadást eredményezett.
✔ Páratlan élettartam
✔ Kitűnő féktávolság nedves utakon
✔ A gumi egész évben használható
✘ Gyengébb tapadás száraz felületen, mint a nyári gumik esetében
A teszt összefoglalása
A 15 gumi közül mindössze 2 gumi ért el „jó” eredményt: a Bridgestone Turanza T005 és a Vredestein Sportrac 5. Azonban a Michelin gumija, amely a nyári versenytársak többségét felülmúlja, nagyon jó eredményt tudhat a magáénak.
Meg kell azonban jegyezni, hogy a gumik egyike sem kapott "nagyon jó" értékelést az elmúlt évekkel ellentétben. Az ADAC szerint ez azért van, mert a gyártók túlságosan a fogyasztás csökkentésére és a tartósság növelésére összpontosítanak. A túl gazdaságos futófelület azonban rosszabb tapadást eredményez a nedves utakon, ami a tesztelt gumik többségénél gyengébb védelmet biztosított az aquaplaning során és hosszabb féktávolságot eredményezett.
A gyártókat az sem mentette meg, hogy a fogyasztás és az élettartam a teljes értékelés egyharmadát alkotta. Ezért a sorrend az előző évekhez képest jelentősen megváltozott. Ezúttal a Continental, a Pirelli és a Hankook nem kerültek a ranglista élére, akiknek ez az értékelési típus nem kedvezett. Ugyanakkor ezeknek a gumiknak az előnyeit bemutatják más szakértői tesztek.
Gumi | Száraz | Nedves | Élettartam | Fogyasztás | Zajszint | Teljes értékelés |
Bridgestone Turanza T005 | 1,5 | 1,9 | 2,0 | 2,3 | 2,9 | 2,0 |
Vredestein Sportrac 5 | 2,3 | 2,2 | 1,5 | 2,1 | 2,5 | 2,1 |
Michelin CrossClimate + | 2,6 | 2,4 | 0,5 | 2,4 | 2,6 | 2,6 |
Goodyear Efficient-Grip Performance | 1,9 | 2,7 | 2,0 | 1,7 | 2,9 | 2,7 |
Firestone Roadhawk | 1,5 | 2,8 | 2,5 | 2,5 | 2,9 | 2,8 |
Kumho Ecowing ES01 | 2,8 | 2,8 | 2,0 | 2,0 | 2,8 | 2,8 |
Maxxis Mecotra 3 | 1,9 | 2,8 | 2,5 | 1,4 | 2,4 | 2,8 |
Toyo Proxes CF2 | 2,2 | 2,8 | 2,0 | 2,0 | 2,3 | 2,8 |
Continental PremiumContact 5 | 2,2 | 2,4 | 3,0 | 2,3 | 2,5 | 3,0 |
Falken Ziex ZE310 Ecorun | 1,8 | 3,0 | 1,5 | 2,2 | 2,8 | 3,0 |
Semperit Comfort-Life 2 | 2,9 | 3,0 | 2,5 | 2,3 | 2,8 | 3,0 |
Giti GitiSynergy E1 | 2,8 | 3,2 | 2,5 | 1,6 | 2,1 | 3,2 |
Petlas Imperium PT515 | 3,0 | 3,3 | 2,5 | 2,3 | 2,7 | 3,3 |
Hankook Kinergy Eco 2 | 2,4 | 3,4 | 2,5 | 1,7 | 2,4 | 3,4 |
Pirelli Cinturato P1 Verde | 2,3 | 3,4 | 2,0 | 2,0 | 2,5 | 3,4 |
Linglong Green-Max HP010 | 3,0 | 2,8 | 3,5 | 2,1 | 2,5 | 3,5 |