185/65 R15 - ADAC 2019 Nyárigumi teszt


A 2019-es év első nyárigumi tesztje az utóbbi évek rangsorát rendesen megkeverte. A dobogós helyen ugyanis nem a Continental, hanem a középosztályból egy kevésbé ismert gyártó, a Vredestein található. A harmadik helyet pedig egy négyévszakos gumi harcolta ki magának.


16 darab 185/65 R méretű gumi került tesztelésre, amelyet 15 szerkesztő használt egy Volkswagen Polon. Ugyanez a méret használható több alsó és középosztályú autón is, mint például a Hyundai i20 és i30, vagy a Renault Clio.


A tesztelés módszere

A végleges pontszámot a teszt során leginkább a nedves utakon nyújtott teljesítmény befolyásolta. A teljes érték 40% -át tette ki. A szerkesztők az aquaplaning ellenállást, a féktávolságot és a kanyarodási tulajdonságot mérték. A száraz úton történő vezetés a teljes érték 20% -át tette ki, és ez a féktávolságon, a handlingen és a vezetési kényelemen alapult.

A gazdaságosság is fontos szerepet játszott. Az élettartam a teljes pontszám 20%-át tette ki, míg az üzemanyag-fogyasztás pedig a 10%-át. A kiegészítő érték pedig a zajszint volt, amely a minősítés 10%-át alkotta.


1. helyezett

Bridgestone Turanza T005

Néhány év elteltével a Bridgestone ismét visszatért az ADAC tesztek vezető pozíciójára. Ezt pedig a Turanza T005 új nyári guminak köszönheti, amely nagyszerű lehetőségekkel rendelkezik, hogy a piac legjobb nyárigumivá váljon.


A győzelmet főként a nedves utakon elért kiemelkedően magas eredmény biztosította, ahol messze a legjobb teljesítményt nyújtotta. Nem nyújtott rosszabb teljesítményt száraz terepen sem, ahol a kanyarokban tökéletes tapadással rendelkezett és stabil volt. Az egyetlen kisebb gyengesége a magasabb zajszint, de ezt a sok előnye miatt könnyen megbocsájthatjuk neki.

✔   Kiemelkedő teljesítmény a nedves utakon

✔   Hibátlan féktávolság és kezelhetőség a száraz utakon

✔   Nagyszerű élettartam

✘   Magasabb zajszint

Bridgestone Turanza T005


2. helyezett

Vredestein Sportrac 5

Nagy meglepetést okozott a Vredestein márka sportos futófelületének eredménye. A Bridgestone kivételével felülmúlta az összes prémium márkát, és azon kevesek közé tartozik, akik kitűnő nedves tapadással rendelkeznek.

Bár a gumi gyártó főleg a sport rajongóknak ajánlja a gumit, a teszt bemutatta a gumi számos gazdasági előnyét. A futófelület megfizethető áron áll rendelkezésre, emellett kiváló élettartammal rendelkezik, és az alacsony gördülési ellenállásának köszönhetően a benzinkút látogatásokon is spórolhat.

✔   Nagyszerű ár minőség arány

✔   Fantasztikus handling a kanyarokban

✔   Magas élettartam, alacsony fogyasztás

✘   Átlagos féktávolság nedves utakon

Vredestein Sportrac 5


3. helyezett

Michelin CrossClimate +

A Michelin CrossClimate + négyévszakos gumiját a gyártó "az első nyári gumi téli jóváhagyással" névvel illette. Az ADAC szerkesztői így a konkurencia által elérhető nyárigumikkal hasonlították össze.

A sikert a gumi nagyrészt a legmagasabb élettartamnak köszönheti, ami nagy előnyhöz juttatta a többi nyári gumival szemben. Nedves körülmények között is jól teljesített, ahol a hó elvezetésére is alkalmas jelentős barázdák jól elvezették a vizet. A száraz aszfalton történő vezetés során azonban a négyévszakos keverék nem volt ideális. Ez rosszabb vezetési kényelmet és tapadást eredményezett.

✔   Páratlan élettartam

✔   Kitűnő féktávolság nedves utakon

✔   A gumi egész évben használható

✘   Gyengébb tapadás száraz felületen, mint a nyári gumik esetében

Michelin CrossClimate +


A teszt összefoglalása

A 15 gumi közül mindössze 2 gumi ért el „jó” eredményt: a Bridgestone Turanza T005 és a Vredestein Sportrac 5. Azonban a Michelin gumija, amely a nyári versenytársak többségét felülmúlja, nagyon jó eredményt tudhat a magáénak.

Meg kell azonban jegyezni, hogy a gumik egyike sem kapott "nagyon jó" értékelést az elmúlt évekkel ellentétben. Az ADAC szerint ez azért van, mert a gyártók túlságosan a fogyasztás csökkentésére és a tartósság növelésére összpontosítanak. A túl gazdaságos futófelület azonban rosszabb tapadást eredményez a nedves utakon, ami a tesztelt gumik többségénél gyengébb védelmet biztosított az aquaplaning során és hosszabb féktávolságot eredményezett.

A gyártókat az sem mentette meg, hogy a fogyasztás és az élettartam a teljes értékelés egyharmadát alkotta. Ezért a sorrend az előző évekhez képest jelentősen megváltozott. Ezúttal a Continental, a Pirelli és a Hankook nem kerültek a ranglista élére, akiknek ez az értékelési típus nem kedvezett. Ugyanakkor ezeknek a gumiknak az előnyeit bemutatják más szakértői tesztek.


 

Gumi Száraz Nedves Élettartam Fogyasztás Zajszint Teljes értékelés
Bridgestone Turanza T005 1,5 1,9 2,0 2,3 2,9 2,0
Vredestein Sportrac 5 2,3 2,2 1,5 2,1 2,5 2,1
Michelin CrossClimate + 2,6 2,4 0,5 2,4 2,6 2,6
Goodyear Efficient-Grip Performance 1,9 2,7 2,0 1,7 2,9 2,7
Firestone Roadhawk 1,5 2,8 2,5 2,5 2,9 2,8
Kumho Ecowing ES01 2,8 2,8 2,0 2,0 2,8 2,8
Maxxis Mecotra 3 1,9 2,8 2,5 1,4 2,4 2,8
Toyo Proxes CF2 2,2 2,8 2,0 2,0 2,3 2,8
Continental PremiumContact 5 2,2 2,4 3,0 2,3 2,5 3,0
Falken Ziex ZE310 Ecorun 1,8 3,0 1,5 2,2 2,8 3,0
Semperit Comfort-Life 2 2,9 3,0 2,5 2,3 2,8 3,0
Giti GitiSynergy E1 2,8 3,2 2,5 1,6 2,1 3,2
Petlas Imperium PT515 3,0 3,3 2,5 2,3 2,7 3,3
Hankook Kinergy Eco 2 2,4 3,4 2,5 1,7 2,4 3,4
Pirelli Cinturato P1 Verde 2,3 3,4 2,0 2,0 2,5 3,4
Linglong Green-Max HP010 3,0 2,8 3,5 2,1 2,5 3,5

Csatolt képek

Kosár 0 Ft

A kosár üres.