Az ADAC történetének legnagyobb téli gumiabroncs-tesztje közeledik!
A 2025-ös téli gumiabroncs-teszt a legfrissebb eredményeket hozza, és számos eddig megválaszolatlan kérdésre ad választ. Milyen hatással van a piacra az egyre szélesebb körű online áruházak kínálata, amelyek olcsóbb modellekkel árasztják el a vásárlókat? Fel tudnak-e zárkózni ezek az elérhető árú gumik a prémium márkákhoz? És melyik gumiabroncs teljesített a legjobban a tesztben? Az ADAC legújabb értékelése egyértelmű válaszokat ad.

Az ADAC teszt elsődleges célja
Az idei teszt fő célja az volt, hogy felhívja a járművezetők figyelmét arra, hogy a kizárólag az ár alapján történő döntés vonzónak tűnhet, de gyakran nem éri meg. A legtöbb olcsó gumiabroncs nem éri el a prémium modellek színvonalát minőségben és teljesítményben. Az eredetileg olcsó vásárlás viszont később többe kerülhet – a gyorsabb kopás és a gyakori szervizelés miatt pénzt és időt veszítünk. Nem is beszélve arról, hogy ezzel nő a vezetés biztonságát fenyegető kockázat is.
Miért vizsgálta az ADAC ilyen széles körben a gumiabroncsokat?
A kevésbé ismert márkák kínálatának bővülése szorosan összefügg az online áruházak növekvő befolyásával – ezek az áruházak kínálnak új, gyakran olcsó alternatívákat. Az ADAC ezért úgy döntött, hogy részletesen megvizsgálja, ezeknek a gumiknak milyen tényleges hatásuk van a mindennapi használat során a biztonságra és a vezetési kényelemre.
Milyen gumiabroncsok vettek részt a tesztben?
Ebben a kiterjedt tesztben 31 téli gumiabroncs-modell vett részt a következő méretekben: 225/40 R18, amelyek sportos és nagyobb teljesítményű alsó- és középkategóriás járművekhez készültek. A teszt prémium márkákat, középkategóriás modelleket, gazdaságos változatokat és kevésbé ismert gyártókat is magában foglalt, amelyekről sok sofőr most hall először.
Hogyan és hol zajlott az értékelés?
A maximális megbízhatóság és pontosság érdekében a teszt különböző hőmérsékleti sávokban, különböző időjárási körülmények között zajlott. Ezzel biztosították, hogy az értékelt szezonális gumiabroncsok valódi előnyeiket mutassák, és feltárják azokat a területeket, ahol a gyártóknak még finomítaniuk kell a teljesítményen.
Az értékelés a következőket tartalmazta:
- Teljesítmény száraz úton – féktávolság és kezelhetőség nagyobb sebességnél.
- Teljesítmény nedves útfelületen – féktávolság aszfalton és betonon, viselkedés aquaplaning esetén egyenes úton és kanyarokban, valamint kezelhetőség.
- Viselkedés havon – fékezés, tapadás és menetstabilitás.
- Viselkedés jégen – fékezés és irányíthatóság.
- Kényelem és zajszint – vezetési kényelem.
- Környezetvédelmi és gazdasági paraméterek – üzemanyag-fogyasztás, becsült élettartam és kopás mértéke.
A hangsúly az érték és a fenntarthatóság volt
Az ADAC teszt nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy a gumiabroncsok használata nemcsak a biztonságot, hanem a hosszú távú üzemeltetési költségeket is befolyásolja. Ezért nem csak a futófelület élettartamát és a várható futásteljesítményt értékelték, hanem a kopást és az üzemanyag-fogyasztást is.
Ez a komplex megközelítés azt mutatja, hogy a minőségi téli gumiabroncsoknál nemcsak az azonnali teljesítmény számít, hanem a gazdaságos üzemeltetés és a környezeti hatások is az egész élettartamuk alatt.
Lenyűgöző teszt eredmények
A tesztelt 31 gumiabroncs közül csak 6 modell kapott „jó” minősítést. Ezzel szemben 11, 3PMSF jelöléssel ellátott gumiabroncs, amelyek hivatalosan is alkalmasak téli használatra, teljesen megbukott – eredményeiket „elégtelennek” minősítették a közlekedésbiztonság szempontjából.
A prémium márkák tartják vezető pozíciójukat
A legjobb eredményeket a hagyományos prémium márkák érték el – Goodyear, Michelin, Bridgestone és Dunlop. Ezek a modellek bizonyultak a legkiegyensúlyozottabbnak, és megerősítették a gyártók hírnevét, akik hosszú távon irányt mutatnak a minőség és a biztonság terén.
Vannak kivételek
Két megfizethető modell is elfogadható biztonsági értékelést kapott – Matador MP93 Nordicca és a Momo W-20 North Pole. Bár apró gyengeségeket mutatnak, ésszerű választás lehetnek azoknak a járművezetőknek, akik csak korlátozott számú kilométert tesznek meg.
Záró ajánlás
Ha új téli gumiabroncsokat választ, és biztosra akar menni, hogy nem fogja megbánni, válasszon olyan modelleket, amelyek független teszteken is jól teljesítettek. Az ár nem lehet döntő tényező – az igazi értéket a minőség és a biztonság a volán mögött jelenti.

Mit talál a tesztben:
✅ Kiemelkedő féktávolság nedves úton és aquaplaning elleni védelem
✅ Kiváló kezelhetőség száraz és havas úton
✅ Hosszú becsült élettartam és alacsony kopás
❌ Ára valamivel magasabb az átlagos téli gumiabroncsokhoz képest

Goodyear-t szeretnék választani
2. hely
Michelin Alpin 6
A Michelin Alpin 6 elsősorban a stabil és kiszámítható teljesítményéről ismert. Különösen kiemelkedett havas és nedves útfelületen, rövid féktávolságot és biztonságos kezelhetőséget biztosítva. Kényelmi szempontból csendes, és alacsony gördülési ellenállása miatt gazdaságos üzemeltetést tesz lehetővé. Egyetlen gyenge pontja a száraz úton való fékezés, amely kissé elmaradt az első helyezett Goodyear-hoz képest.
✅ Kiemelkedő stabilitás havas és nedves úton
✅ Alacsony zajszint és gördülési ellenállás
✅ Biztonságos kezelhetőség minden körülmény között
❌ Kissé hosszabb féktávolság száraz úton az első helyezetthez képest

3. hely
Bridgestone Blizzak LM005
A Bridgestone Blizzak LM005 kiegyensúlyozott teljesítménye miatt érte el a harmadik helyet. Kiemelkedő tapadást és fékezési teljesítményt nyújt hóban és nedves úton, valamint jó kezelhetőséget biztosít száraz úton. Kényelmi szempontból csendes és stabil, a gördülési ellenállása alacsony, ami kedvez a gazdaságos üzemeltetésnek. Gyenge pontja a hosszabb féktávolság havas és nedves körülmények között a két első helyezetthez képest.
✅ Kiváló tapadás hóban és nedves úton
✅ Stabil és csendes vezetési élmény
✅ Alacsony gördülési ellenállás
❌ Hosszabb féktávolság hóban és nedves úton a versenytársakhoz képest


Bridgestone-t szeretnék választani
✅ Stabil a havon
✅ Kiváló fékerő nedves úton
✅ Kiegyensúlyozott téli teljesítmény
❌ Gyengébb aquaplaning kanyarokban
-
A legjobb kopásállóság
A kopásállósági tesztben kiemelkedő teljesítményt nyújtottak a Michelin Pilot Alpin 5 és a Goodyear UltraGrip Performance 3, amelyek megosztották a legjobb értéket: 50 mg/km/t. Ez azt jelenti, hogy minden kilométer megtételekor minimális mennyiségű részecske kerül kibocsátásra, ami hosszú élettartamra és kisebb környezeti hatásra utal. -
Legmagasabb becsült élettartam
A Goodyear UltraGrip Performance 3 gumiabroncs szinte a legmagasabb becsült futásteljesítménnyel büszkélkedhet, több mint 75 000 km – valóban kivételes eredmény. A 81 000 km-es magasabb értéket csak a Radar Dimax Winter érte el, amely azonban a 21. helyen végzett, „elégtelen” minősítéssel. -
Specializáció vs. univerzálitás
A Syron Everest 2 gumiabroncs minden tesztelt havon dominált, azonban száraz és nedves útfelületen minden kategóriában az utolsó helyen végzett. Ez jól szemlélteti, hogy a speciális gumiabroncsok egy területen kiváló eredményt érhetnek el, de más körülmények között jelentősen lemaradnak.
-
Különbségek a havon és a jégen való vezetés során
A teszt kimutatta, hogy a hóra optimalizált gumiabroncsok nem feltétlenül ugyanolyan hatékonyak a jégen. Például a Goodyear UltraGrip Performance 3 kiválóan teljesített a havon, de a jégen a féktávolsága 1,5 méterrel megnőtt. -
Jelentős különbségek a féktávolságban nedves úton
Tesztünk győztese, a Goodyear UltraGrip Performance 3, a legrövidebb féktávolságot érte el nedves úton – 80 km/h-ról már 31,7 m után megállt, míg a legrosszabb értékelést kapott gumiabroncs nedves féktávolságban Syron Everest 2 47,1 m-re volt szüksége a lefékezéshez. A jelentős, 15,4 m-es különbség jól mutatja, mennyire fontos a minőségi gumiabroncsok kiválasztása!
A tesztelt gumiabroncsok rangsorolása és értékelése
| Helyezés | A mintázat neve | Száraz út | Nedves út | Hó | Jég |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Goodyear UltraGrip Performance 3 | 42,3 | 31,7 | 9,7 | 16,7 |
| 2. | Michelin Pilot Alpin 5 | 41,4 | 32,2 | 9,4 | 16,3 |
| 3. | Bridgestone Blizzak 6 | 43,8 | 32,3 | 9,6 | 16,2 |
| 4-5. | Dunlop Winter Sport 5 | 44 | 34,4 | 9,5 | 16,8 |
| 4-5. | Hankook Winter i*cept evo3 W330 | 43,7 | 32,9 | 9,7 | 17,4 |
| 6. | Continental WinterContact TS 870 P | 42,6 | 33 | 9,8 | 18,1 |
| Megfelelő | |||||
| 7. | Kleber Krisalp HP3 | 44,2 | 35 | 9,4 | 16,8 |
| 8-9. | Nokian Tyres WR Snowproof P | 42,2 | 33,4 | 10 | 16 |
| 8-9. | Momo North Pole W 20 EUROPA | 43,1 | 32,7 | 9,8 | 16,7 |
| 10. | Ceat WinterDrive | 42 | 34,5 | 9,7 | 15,5 |
| 11-12. | Matador MP93 Nordicca | 45,1 | 34,9 | 9,7 | 16,8 |
| 11-12. | Uniroyal WinterExpert | 43,9 | 32,9 | 9,7 | 17,4 |
| 13. | Fulda Kristall Control HP2 | 45,3 | 35,9 | 9,7 | 17 |
| 14. | GT Radial WinterPro2 Sport | 45 | 36,3 | 9,7 | 17 |
| 15. | Semperit Speed Grip 5 | 44,3 | 33,3 | 9,6 | 17 |
| 16. | Giti GitiWinterW2 | 45,2 | 34,7 | 10 | 17,8 |
| Kielégítő | |||||
| 17-18. | Point S Winter S | 44,5 | 35 | 9,7 | 16,7 |
| 17-18. | Firestone Winterhawk 4 | 45,2 | 33 | 9,7 | 16,1 |
| 19. | Maxxis Premitra Snow WP6 | 45,2 | 36,4 | 9,7 | 17,5 |
| 20. | Apollo Aspire XP Winter | 43,8 | 34,2 | 9,8 | 16,6 |
| Nem megfelelő | |||||
| 21. | Radar Dimax Winter | 44,1 | 36,7 | 9,5 | 15,8 |
| 22. | Nankang Winter Activa SV 4 | 44,8 | 35,6 | 10,3 | 19,1 |
| 23-24. | Landsail Winter Lander | 42,5 | 32,8 | 12,2 | 16,7 |
| 23-24. | Petlas SnowMaster 2 Sport | 43,9 | 35,5 | 10,4 | 16,9 |
| 25. | Imperial Snowdragon UHP | 44,6 | 37,8 | 10,3 | 17,4 |
| 26. | Goodride SW608 | 45 | 38,5 | 10,5 | 18,2 |
| 27-31 | Syron Everest 2 | 46 | 47,1 | 9,2 | 15,2 |
| 27-31. | CST Medallion Winter WCP1 | 43,3 | 35,3 | 10,9 | 19,3 |
| 27-31 | Star Performer Stratos UHP | 44,4 | 39,9 | 9,9 | 17,4 |
| 27-31 | Tomket Snowroad Pro 3 | 44,8 | 40,4 | 10 | 15,9 |
| 27-31 | Evergreen Winter EW66 | 46,2 | 42,3 | 236N | 72,7dB |
Forrás: ADAC.de