Milyen gumiabroncsokat válasszunk tél előtt?
Közeledik az az időszak, amikor a törvény előírja a téli gumiabroncsokra való átállást. Sok sofőr ezért egy alapvető kérdéssel küzd: a hagyományos, nehéz körülményekhez tervezett téli gumiabroncsokat, vagy válassza a modern, négyévszakos gumiabroncsokat, amelyek népszerűsége az utóbbi években jelentősen nőtt? Ön is közéjük tartozik?
Ha IGEN, és még mindig hezitál, milyen gumiabroncsokat válasszon, az Auto Bild 2025-ös négyévszakos gumiabroncsok megatesztje jelentősen megkönnyítheti a döntést. A kiterjedt összehasonlításban 30 modell szerepelt a következő méretben 225/40 R18 méretben, a prémium márkáktól az elérhető árú gyártókig.
Hogyan értékelték a négyévszakos gumiabroncsokat?
Az értékelés kizárólag a fékezési tulajdonságokra – vagyis a legfontosabb biztonsági paraméterre – összpontosított. Minden gumiabroncs esetében megmérték a száraz és nedves útfelületen való teljes lefékezéshez szükséges pontos távolságot, tizedméteres pontossággal. A jobb összehasonlíthatóság érdekében az eredményeket a legjobb teljesítményhez viszonyított százalékos arányba is átalakították.
A módszer egyszerű, de kompromisszummentes volt
Csak egy dolog volt döntő: ki tud a leggyorsabban és a legbiztonságosabban megállni. Az értékelés során nemcsak az egyes szakaszok győzteseit vették figyelembe, hanem a teljesítmény általános kiegyensúlyozottságát is a különböző körülmények között.
Pontosan ez az egyenletesség tárt fel alapvető különbségeket a gumiabroncsok között. Egyesek csak egy kategóriában teljesítettek kiemelkedően, mások következetesen magas biztonsági szintet nyújtottak mind száraz, mind nedves útfelületen. Egy dolog azonban biztos: csak a 15 legjobb modell jutott be a döntőbe.
Melyikük fogja megszerezni a legmagasabb helyezéseket a következő tesztkörben, azt a következő részben fogjuk megtudni – 30 négyévszakos 225/40 R18 gumiabroncs végső tesztje – Auto Bild 2025, 2. rész.
Mit talál a tesztben:

Megatest 30 négyévszakos gumiabroncs méretben 225/40 R18 megjelent! Ki kerül be a szűkített választékba? Forrás: Autobild.de
1. hely
Bridgestone Turanza All Season 6
A teszt győztese a prémium kategóriás Bridgestone Turanza All Season 6 négyévszakos gumiabroncs lett. Talán meglepő, hogy egyetlen kategóriában sem érte el a legjobb eredményt. A kulcs azonban az általános kiegyensúlyozottság volt – éppen a minden kategóriában nyújtott konzisztens teljesítmény biztosította számára a megérdemelt első helyet.
Száraz felületen mindössze 0,1 méter hiányzott a győzelemhez, így a Pirelli mögött a második helyet szerezte meg. Nedves felületen 45,0 méteres féktávolságot ért el, ami a harmadik helyet jelentette – ez azonban továbbra is nagyon erős és versenyképes teljesítmény volt.
A Bridgestone ezzel bebizonyította, hogy nem kell minden kategóriában dominálni ahhoz, hogy a legjobb összeredményt érjük el.
✅ Állandó teljesítmény minden kategóriában

2. hely
Vredestein Quatrac
Bár régebbi modellről van szó, a Vredestein Quatrac négyévszakos gumiabroncs egyértelműen bebizonyította, hogy még messze nem tartozik a régi vasak közé, és sokat kínál a járművezetőknek – elsősorban a biztonság terén. Nedves úton a tesztelt gumiabroncsok közül a legjobb teljesítményt nyújtotta, 43,9 méter után állt meg. Száraz úton ugyan valamivel gyengébb eredményt ért el, 40,3 méteres féktávolsággal, de így is a jobban értékelt modellek közé tartozott. A kiváló nedves teljesítmény és a szilárd száraz teljesítmény kombinációjának köszönhetően magas megbízhatóságot és kiegyensúlyozottságot nyújtott, ami biztosította helyét a teszt legjobban értékelt négyévszakos gumiabroncsai között.
✅ A legrövidebb féktávolság nedves úton
❌ Gyengébb fékerő száraz úton

3. hely
Pirelli Cinturato All Season SF3
A prémium modell, a Pirelli Cinturato All Season SF3 négyévszakos gumiabroncs elsősorban száraz úton nyújtott kiemelkedő teljesítményt, ahol 38,0 méteres legjobb eredménnyel a többi gumiabroncs mércéjévé vált. Nedves úton azonban gyengébb teljesítményt nyújtott – 46,3 méteres féktávolsága ebben a kategóriában a hatodik helyre szorította, ami befolyásolta az összetett helyezését. A gyengébb nedves teljesítmény ellenére azonban azok közé a gumiabroncsok közé tartozik, amelyekre rossz időjárási körülmények között is számíthatunk télen.
✅ A legrövidebb féktávolság száraz úton
❌ Gyengébb fékezés nedves úton

Érdekességek a tesztből
-
Kiderült, hogy a kevésbé ismert gyártók is kínálnak olyan gumiabroncsokat, amelyek versenyképesek a prémium modellekkel és magas szintű biztonságot nyújtanak. Jó példa erre a Roadhog RGAS02, amely nedves és száraz fékezésnél is felülmúlta néhány prémium márkát, mint például a Continental, Michelin vagy Dunlop márkák.
-
Figyelmet érdemel a Linglong Grip Master 4S gumiabroncs is, amely meglepő kiegyensúlyozottságával tűnt ki. Nemcsak száraz úton, hanem nedvesen is nagyon jól teljesített, ami az olcsóbb vagy kevésbé ismert márkák esetében nem szokványos.
-
Még a ismert márkák is képesek meglepetést okozni. Ezt bizonyítja a Michelin CrossClimate 3 Sport modell, amely a Michelin CrossClimate 3 gumiabronccsal összehasonlítva magasabb szintre emelte a fékerősséget. Bár ugyanazon gyártó termékei, a sportos változat észrevehetően jobb fékerősséget kínál, ezáltal nagyobb biztonságot és magabiztosságot nyújt a vezetőknek az úton.
A tesztelt gumiabroncsok rangsorolása és értékelése
| Helyezés | Mintázat neve | Féktávolság nedves úton | Féktávolság száraz úton | Összes féktávolság |
|---|---|---|---|---|
| 1. | Bridgestone Turanza All Season 6 | 45,0 | 38,1 | 83,1 |
| 2. | Vredestein Quatrac | 43,9 | 40,3 | 84,1 |
| 3. | Pirelli Cinturato All Season SF3 | 46,3 | 38,0 | 84,3 |
| 4. | Linglong Grip Master 4S | 47,5 | 38,2 | 85,7 |
| 5. | Ceat 4 SeasonDrive+ | 47,4 | 38,6 | 85,9 |
| 6. | Michelin CrossClimate 3 Sport | 47,3 | 38,8 | 86,1 |
| 7. | Continental AllSeasonContact 2 | 44,9 | 41,5 | 86,4 |
| 8. | Kleber Quadraxer 3 | 47,9 | 39,3 | 87,2 |
| 9. | Sailun Atrezzo 4Seasons Ultra | 46,1 | 41,2 | 87,4 |
| 10. | Laufenn G Fit 4S LH71 | 45,8 | 42,1 | 87,9 |
| 11. | Michelin CrossClimate 3 | 49,0 | 40,4 | 89,4 |
| 12. | Hankook Kinergy 4S H740 | 49,2 | 41,3 | 90,5 |
| 13. | Roadhog RGAS02 | 52,6 | 38,5 | 91,1 |
| 14. | Toyo Celsius AS2 | 51,0 | 40,4 | 91,4 |
| 15. | Dunlop All Season 2 | 49,2 | 42,5 | 91,7 |
| Nem jutottak tovább | ||||
| 16. | Firestone MultiSeason 2 | 50,3 | 41,5 | 91,8 |
| 17. | Delinte AW6 | 53,0 | 38,9 | 91,9 |
| 18. | BFGoodrich Advantage All Season | 51,1 | 41,0 | 92,1 |
| 19. | Semperit AllSeason Grip | 47,4 | 44,8 | 92,2 |
| 20. | Nexen N'blue 4Season 2 | 52,9 | 40,2 | 93,1 |
| 21. | Viking Fourtech+ | 49,7 | 43,8 | 93,5 |
| Nem ajánlott | ||||
| 22. | Tigar Tigar All Season | 56,3 | 40,9 | 97,2 |
| 23. | Imperial All Season Driver | 55,2 | 43,7 | 98,9 |
| 24. | Star Performer Solar 4S | 57,5 | 41,4 | 98,9 |
| 25. | Nankang Cross Seasons AW6 | 56,7 | 43,5 | 100,2 |
| 26. | Debica Navigator 3 | 56,4 | 44,1 | 100,5 |
| 27. | Davanti Alltoura 4 Seasons | 56,8 | 44,7 | 101,5 |
| 28. | Fulda MultiControl | 57,0 | 45,0 | 102,0 |