A 205/55 R16 nyári gumiabroncsok fékútjának megatesztje, 1. rész - Autobild 2021

03.03.2021 , Josef Drdlíček

Amikor váratlanul egy gyalogos lép ki elénk az úttestre, nem csak a rakcióidőnk fontos, hanem a gumiabroncsok minősége is. Ezért az Autobild szerkesztői újabb 53 nyári mintázatot vett górcső alá, amelyek  fékteljesítményét nedves és száraz útfelületen tesztelte. A tesztben megtalálható a cseh Barum és Tomket márka is. 

A német Autobild éves megatestje az egyik legjobban várt gumiabroncs-összehasonlítás a sofőrök számára. Az első szakaszban a szerkesztők az 53 legkeresetteb gumiabroncs fékútját  méri össze, amelyből a legjobb 20 jut tovább a következő körbe. Más szóval: elválasztják a gabonát a pelyvától.

A teszt második szakaszában a szerkesztők mélyreható mérést végeznek az abroncsokkon, amelynek végén a sofőrök számára kiderül, melyek a legbiztonságosabb abroncsok. 

Megatest brzdné dráhy letních pneumatik 205-55 R16 Autobild 2021


Újra és újra! Kína leghátul

Bár az előző tesztek fiaskói alapján azt gondoltuk a kínai gyártók lekiismeretesebben fognak hozzáállni a fejlesztésekhez, viszont úgytűnik, hogy továbbra is csak a pénz számít. Az olcsó abroncsok az elmúlt évek alatt nem mutattak előre haladást. A teszteredmények egyértelműen kimondják: ezeket az abroncsokat ne vedd meg!

A legrosszabb példa a kánai Double Coin DC 99 abroncs, amely a  53. helyen végzett. 100 km/h-ás sebességről száraz úttesten 40,5 méterre van szüksége a megálláshoz. Nedves útfelületen –  óránkénti 80 kilóméteres sebességről – ez 51 métert kóstál. Következő példaként az Antares Ingens A1 szolgál az 50. helyen. Szárazon 39,8 méter, nedves úton 39,5 méterre volt szükség a megálláshoz.

Összehasonlátás képp – a középkategóriába sorolt Hankook Ventus Prime3 K125 a biztosok 34,1 métert mértek vizen és 29,6 métert szárazon.


A csehek sem juttak tovább. Sem a Barum sem pedig Tomket márkával nem találkozunk a második körben

Az idei 205/55 R16-os méretben rendezett féktesztre a szerkesztő beválogatták a cseh Barum Bravuris 5 HM és Tomket Sport abroncsokat is. Azoban egyikőjüknek sem sikerült a továbbjutás. 

Barum a 29. helyen végzett a gyengébb fékteljesítmény miatt amelyet száraz úton teljesített (39 méter). Vizen (33,6 méter) azonben nem teljesített rosszul. A második körbe nem jutott tovább a Tomket Sport sem, amely a 49. helyet foglalta el az 53-ból.


1. helyezet
Hankook Ventus Prime3 K125

A dél-kóreai Hankook Ventus Prime3 K125 győzelme igazából nem volt nagy meglepetés. A középkategória abroncsa ugyanis már többször is bizonyította, hogy remek fékteljesítménnyel rendelkezik. Ezt bizonyítja az Autobildu 2018-as tesztjén nyújtott teljesítménye is, amely a 195/65 R15-ös méretről szólt

A Hankook abroncs nemcsak az első fázisban nyert a legrövidebb fékútnak köszönhetően.  A teszt 2. részében végzett részletesebb mérés során a legjobb vezetési tulajdonságokat is magáénak tudhatta, amelyekhez még a Continental, a Pirelli és a Bridgestone márkák sem voltak bizonyultak elégnek 

Kíváncsiak vagyunk, hogy sikerét meg ismétli-e a második körben idén is. 

Hankook Ventus Prime3 K125_hu

Hankook Ventus Prime3 K125 gumiabroncs kiválasztása


2. helyezet
Pirelli Cinturato P7 C2

A teszt meglepetése a Pirelli gyártó remek eredménye. Bár az olasz márka híres abroncsainak sportos teljesítményéről, a féktávolsági teszteken ritkán dominál ilyen módon. 

A C2 jelöléssel ellátott újdonság a sikeres Pirelli Cinturato P7 nyári abroncs sorozatraépít. Eddig ezt a mintát láthattuk a nyári gumik 205/55 R16 - ADAC 2021 tesztjén, ahol a 12. helyen végzett.

Meglátjuk, hogy a gumiabroncs ilyen zseniális eredményt mutat-e az Autobild teszten is a teszt második fordulójában.

Pirelli Cinturato P7 C2_hu

Pirelli Cinturato P7 C2 kiválasztása


3. helyezet
Kumho Ecsta HS51

A Kumho Ecsta HS51 abroncs nagyszerű teljesítménye mindenképpen megéri a dicséretet. Bár középkategóriás gumiabroncsról van szó, fékezésében sokkal jobb néhány prémium kategóriás társánál, mint például a Continental, a Michelin, a Nokian vagy a Bridgestone.

Az idei első teszten - 205/55 R16 ADAC 2021 - ráadásul a Kumho Ecsta HS51 a gyönyörű 5. helyen végzett. Vajon ugyanazokat az eredményeket éri el a mérés második szakaszában?
Kumho Ecsta HS51_hu

Kumho Ecsta HS51 abroncsok


4. helyezet
Continental PremiumContact 6

Bár a Continental PremiumContact 6 a teszt első fázisában a 4. helyet szerezte meg, nefelejtsük el, hogy ebben a évben már magának tudhat egy győzelmet. Véletlenül pont a 205/55 R16 méretben, amelyet az ADAC tesztelt elsőként.

Ezért nagy elvárásaink vanna a teszt 2. körét illetően. A győzelemre való esélye nem is kicsi.

Continental PremiumContact 6_hu

Continental PremiumContact 6 abroncsok 


5. helyezet
Michelin Primacy 4

Bár a  Michelin abroncsai ritkán foglalja el az első helyet, álatlában közel helyezkedik el hozzá. Az abroncsok egyedülálló technológiával rendelkeznek, amelynek köszönhetően a teljes kopásig ugyanazok a vezetési jellemzők maradnak fenn. A minta csökkenésével folyamatosan új barázdák képződnek. Ez azt jelenti, hogy előbb vagy uobb a kilóméterek haladtával képes legyőzni minden abrncsot

Ha ehhez hozzáadódik egy nagyonmagas futásteljesítmény, rögtön egyértelmű mit kell választania a 2021-es évre.

Michelin Primacy 4_hu

Michelin Primacy 4 abroncsok


A teszt következő szakaszába lépő 20 abroncs áttekintése

Helyezés

Abroncs neve

Féktáv szárazon (m) Féktáv nedves felületen (m) Össz féktáv(m)
1. Hankook Ventus Prime3 K125 34,1 29,6 63,7
2. Pirelli Cinturato P7 C2 34,5 29,7 64,2
3. Kumho Ecsta HS51 34,8 30,4 65,2
4. Continental PremiumContact 6 36,5 29,6 66,1
5. Michelin Primacy 4 35,8 30,4 66,2
6. Nokian Wetproof 35,1 31,7 66,8
7. Bridgestone Turanza T005 35,4 31,6 67,0
8. Falken ZIEX ZE310 Ecorun 35,8 31,4 67,2
9. Maxxis Premitra HP5 35,0 32,2 67,2
10. Firestone Roadhawk 35,7 31,6 67,3
11. Dunlop Sport BluResponse 35,4 32,2 67,6
12. Semperit Speed-Life 3 37,7 30,0 67,7
13. Goodyear Efficient Grip Performance 2 36,1 31,7 67,8
14. Kleber Dynaxer HP4 36,2 31,6 67,8
15. Nexen N'blue HD Plus 35,8 32,1 67,9
16. Debica Presto HP2 36,3 31,9 68,2
17. Toyo Proxes Comfort 35,2 33,2 68,4
18. BFGoodrich Advantage 36,7 31,9 68,6
19. Uniroyal RainSport 5 37,4 32,0 69,4
20. Fulda EcoControl HP2 36,0 33,8 69,8

Forrás: Autobild.de

Kosár 0 Ft

A kosár üres.