Ennek köszönhetően az út legfeljebb 80 km/h sebességgel, max. 80 km-es távon folytatható, ami valószínűleg elegendő otthona vagy a legközelebbi autószerviz megközelítéséig. Így szükségtelenné válik az abroncs cseréje vagy a gépjármű vontatása.
A run-flat abroncsoknak két jellemzője van: nem javíthatóak és csak a nyomásellenőrzéssel ellátott gépjárműveken alkalmazhatóak, enélkül az abroncs átszúrását nem is észlelné.
Minden gyártó másképp jelöli a run-flat gumiabroncsokat:
- Michelin – ZP
- Pirelli – RFT
- Bridgestone – RFT
- Continental – SSR, CSR
- Goodyear – ROF
- Dunlop – DSST
Hogy működnek az egyes technológiák?
A ContiSeal-lel egy szög sem állítja meg
A Continental prémiumgyártó a forradalmi technológiáját ContiSeal-nek nevezte el. A sérült gumiabroncs tömítésére szolgáló rendszert már 2008-ban bemutatták. Abban az esetben, amikor a futófelületet 5 mm átmérőjű tárgy szúrja át, alkalmazása esetén 80%-os sikert ígérnek. Ennek köszönhetően eljut a legközelebbi autószervizig.
Az egyedi viszkózus tömítőanyag, amely a gumiabroncs belső vállrészei között található, tökéletesen körbeveszi a beszorult szöget anélkül, hogy levegőszivárgás következzen be. Ugyanilyen jól tömíti el az éles tárgy által keletkezett lyukat, amivel úgyszintén megakadályozza a nyomásveszteséget.
A Seal Inside defekttűrő rendszer felkészült a veszélyes helyzetekre is
A Pirelli gumiabroncsok tulajdonosai Seal Inside megnevezés alatt ismerik ezt a modern technológiát. Ezzel az újítással rendelkező gumiabroncsok átlagos run-flatként viselkednek. Ez azt jelenti, hogy lehetségessé teszik a haladást külső tárggyal való átszúrás után is. Az olasz gyártó azt állítja, hogy a Seal Inside az összes lehetséges nyomáscsökkenés okainak 85%-át küszöböli ki.
Aramid szálú Nokian oldalfalak
A Nokian gyártó valamennyi gumiabroncsa egyedülálló erősített oldalfallal rendelkezik, amely az extrém körülmények közti ellenállást biztosítja. Biztos lehet abban, hogy terepen való haladás esetén a defekt nem veszélyezteti.
Átlagonfelüli szakítószilárdsága a rendkívül ellenálló, kölcsönösen átszőtt aramid szálaknak köszönhető, amelyekkel a skandináv gyártó az egész oldalfalat átszőtte. Azonos anyagból gyártják a golyóálló mellényeket is.
Következő érdekessége a két keréken való haladás gyorsasági rekordja. A finn származású Vesa Kivimäki kaszkadőr, a rekord elérése érdekében éppen az aramid szál tartalmú Nokian abroncsot választotta a 400 HP teljesítményű BMW 330-hoz. A végső elért sebesség hihetetlen 186,269 km/h volt.
A Nokian gyártó újításával annyira magabiztos, hogy speciális jótállást ígér – ingyenes cserét az oldalfal véletlen sérülése esetén.
Ezzel a technológiával pl. a téli Nokian WR SUV 3-nál, nyári Nokian Line SUV-nál, Nokian zLine SUV-nál, ill. a négyévszakos Nokian Weatherproof SUV-nál találkozhatunk.
Az aramid tartalmú oldalfallal rendelkező gumiabroncsot az Aramid Sidewalls jelölés alapján ismerhetjük meg.