Amikor váratlanul egy gyalogos lép ki elénk az úttestre, nem csak a rakcióidőnk fontos, hanem a gumiabroncsok minősége is. Ezért az Autobild szerkesztői újabb 53 nyári mintázatot vett górcső alá, amelyek fékteljesítményét nedves és száraz útfelületen tesztelte. A tesztben megtalálható a cseh Barum és Tomket márka is.
A német Autobild éves megatestje az egyik legjobban várt gumiabroncs-összehasonlítás a sofőrök számára. Az első szakaszban a szerkesztők az 53 legkeresetteb gumiabroncs fékútját méri össze, amelyből a legjobb 20 jut tovább a következő körbe. Más szóval: elválasztják a gabonát a pelyvától.
A teszt második szakaszában a szerkesztők mélyreható mérést végeznek az abroncsokkon, amelynek végén a sofőrök számára kiderül, melyek a legbiztonságosabb abroncsok.
Újra és újra! Kína leghátul
Bár az előző tesztek fiaskói alapján azt gondoltuk a kínai gyártók lekiismeretesebben fognak hozzáállni a fejlesztésekhez, viszont úgytűnik, hogy továbbra is csak a pénz számít. Az olcsó abroncsok az elmúlt évek alatt nem mutattak előre haladást. A teszteredmények egyértelműen kimondják: ezeket az abroncsokat ne vedd meg!
A legrosszabb példa a kánai Double Coin DC 99 abroncs, amely a 53. helyen végzett. 100 km/h-ás sebességről száraz úttesten 40,5 méterre van szüksége a megálláshoz. Nedves útfelületen – óránkénti 80 kilóméteres sebességről – ez 51 métert kóstál. Következő példaként az Antares Ingens A1 szolgál az 50. helyen. Szárazon 39,8 méter, nedves úton 39,5 méterre volt szükség a megálláshoz.
Összehasonlátás képp – a középkategóriába sorolt Hankook Ventus Prime3 K125 a biztosok 34,1 métert mértek vizen és 29,6 métert szárazon.
A csehek sem juttak tovább. Sem a Barum sem pedig Tomket márkával nem találkozunk a második körben
Az idei 205/55 R16-os méretben rendezett féktesztre a szerkesztő beválogatták a cseh Barum Bravuris 5 HM és Tomket Sport abroncsokat is. Azoban egyikőjüknek sem sikerült a továbbjutás.
Barum a 29. helyen végzett a gyengébb fékteljesítmény miatt amelyet száraz úton teljesített (39 méter). Vizen (33,6 méter) azonben nem teljesített rosszul. A második körbe nem jutott tovább a Tomket Sport sem, amely a 49. helyet foglalta el az 53-ból.
1. helyezet
Hankook Ventus Prime3 K125
A dél-kóreai Hankook Ventus Prime3 K125 győzelme igazából nem volt nagy meglepetés. A középkategória abroncsa ugyanis már többször is bizonyította, hogy remek fékteljesítménnyel rendelkezik. Ezt bizonyítja az Autobildu 2018-as tesztjén nyújtott teljesítménye is, amely a 195/65 R15-ös méretről szólt.
A Hankook abroncs nemcsak az első fázisban nyert a legrövidebb fékútnak köszönhetően. A teszt 2. részében végzett részletesebb mérés során a legjobb vezetési tulajdonságokat is magáénak tudhatta, amelyekhez még a Continental, a Pirelli és a Bridgestone márkák sem voltak bizonyultak elégnek
Kíváncsiak vagyunk, hogy sikerét meg ismétli-e a második körben idén is.
Hankook Ventus Prime3 K125 gumiabroncs kiválasztása
2. helyezet
Pirelli Cinturato P7 C2
A teszt meglepetése a Pirelli gyártó remek eredménye. Bár az olasz márka híres abroncsainak sportos teljesítményéről, a féktávolsági teszteken ritkán dominál ilyen módon.
A C2 jelöléssel ellátott újdonság a sikeres Pirelli Cinturato P7 nyári abroncs sorozatraépít. Eddig ezt a mintát láthattuk a nyári gumik 205/55 R16 - ADAC 2021 tesztjén, ahol a 12. helyen végzett.
Meglátjuk, hogy a gumiabroncs ilyen zseniális eredményt mutat-e az Autobild teszten is a teszt második fordulójában.
Pirelli Cinturato P7 C2 kiválasztása
3. helyezet
Kumho Ecsta HS51
A Kumho Ecsta HS51 abroncs nagyszerű teljesítménye mindenképpen megéri a dicséretet. Bár középkategóriás gumiabroncsról van szó, fékezésében sokkal jobb néhány prémium kategóriás társánál, mint például a Continental, a Michelin, a Nokian vagy a Bridgestone.
Az idei első teszten - 205/55 R16 ADAC 2021 - ráadásul a Kumho Ecsta HS51 a gyönyörű 5. helyen végzett. Vajon ugyanazokat az eredményeket éri el a mérés második szakaszában?
4. helyezet
Continental PremiumContact 6
Bár a Continental PremiumContact 6 a teszt első fázisában a 4. helyet szerezte meg, nefelejtsük el, hogy ebben a évben már magának tudhat egy győzelmet. Véletlenül pont a 205/55 R16 méretben, amelyet az ADAC tesztelt elsőként.
Ezért nagy elvárásaink vanna a teszt 2. körét illetően. A győzelemre való esélye nem is kicsi.
Continental PremiumContact 6 abroncsok
5. helyezet
Michelin Primacy 4
Bár a Michelin abroncsai ritkán foglalja el az első helyet, álatlában közel helyezkedik el hozzá. Az abroncsok egyedülálló technológiával rendelkeznek, amelynek köszönhetően a teljes kopásig ugyanazok a vezetési jellemzők maradnak fenn. A minta csökkenésével folyamatosan új barázdák képződnek. Ez azt jelenti, hogy előbb vagy uobb a kilóméterek haladtával képes legyőzni minden abrncsot.
Ha ehhez hozzáadódik egy nagyonmagas futásteljesítmény, rögtön egyértelmű mit kell választania a 2021-es évre.
A teszt következő szakaszába lépő 20 abroncs áttekintése
Helyezés |
Abroncs neve |
Féktáv szárazon (m) | Féktáv nedves felületen (m) | Össz féktáv(m) |
---|---|---|---|---|
1. | Hankook Ventus Prime3 K125 | 34,1 | 29,6 | 63,7 |
2. | Pirelli Cinturato P7 C2 | 34,5 | 29,7 | 64,2 |
3. | Kumho Ecsta HS51 | 34,8 | 30,4 | 65,2 |
4. | Continental PremiumContact 6 | 36,5 | 29,6 | 66,1 |
5. | Michelin Primacy 4 | 35,8 | 30,4 | 66,2 |
6. | Nokian Wetproof | 35,1 | 31,7 | 66,8 |
7. | Bridgestone Turanza T005 | 35,4 | 31,6 | 67,0 |
8. | Falken ZIEX ZE310 Ecorun | 35,8 | 31,4 | 67,2 |
9. | Maxxis Premitra HP5 | 35,0 | 32,2 | 67,2 |
10. | Firestone Roadhawk | 35,7 | 31,6 | 67,3 |
11. | Dunlop Sport BluResponse | 35,4 | 32,2 | 67,6 |
12. | Semperit Speed-Life 3 | 37,7 | 30,0 | 67,7 |
13. | Goodyear Efficient Grip Performance 2 | 36,1 | 31,7 | 67,8 |
14. | Kleber Dynaxer HP4 | 36,2 | 31,6 | 67,8 |
15. | Nexen N'blue HD Plus | 35,8 | 32,1 | 67,9 |
16. | Debica Presto HP2 | 36,3 | 31,9 | 68,2 |
17. | Toyo Proxes Comfort | 35,2 | 33,2 | 68,4 |
18. | BFGoodrich Advantage | 36,7 | 31,9 | 68,6 |
19. | Uniroyal RainSport 5 | 37,4 | 32,0 | 69,4 |
20. | Fulda EcoControl HP2 | 36,0 | 33,8 | 69,8 |
Forrás: Autobild.de