215/65 R17 téli SUV gumiabroncsok tesztje – Autožurnál 2025
Itt van a következő téli gumiabroncs-teszt a 2025/2026-os szezonra
Mit fog feltárni a legújabb téli gumiabroncs-teszt? A választ az Autožurnál adja meg, amely részletes tesztet készített a téli gumiabroncsok teljesítményéről a következő méretben215/65 R17 méretben – ideálisak SUV-okhoz. A teszt feltárta, hogyan teljesítenek a prémium és az olcsóbb márkák gumiabroncsai, és néhány meglepetést is tartogatott.
Értékes információk a 2025-ös újdonságokról
2025-ben két új modell jelenik meg, amelyek nagy várakozásokat keltenek. A prémium Michelin Alpin 7 és a gazdaságos Barum Polaris 6 először kerülnek forgalomba, és ez a teszt mutatta meg, hogyan állnak a versenytársaikkal való közvetlen összehasonlításban.
Hogyan zajlott a teszt?
A tesztelés egy Volkswagen Tiguan járművel történt, amelyre hét különböző téli gumiabroncs-szettet szereltek fel. Ezeket szigorú teszteknek vetették alá száraz, nedves és havas felületen, ahol különböző kulcsfontosságú disciplínákban értékelték teljesítményüket.
Értékelési paraméterek:
Nedves útfelület – tesztelték a 80 km/h-ról 5 km/h-ra történő fékezést, az oldalirányú tapadást és az aquaplaning ellenállást, mind egyenes irányban, mind kanyarban.
Száraz útfelület – a féktávolságot, a menetstabilitást és az irányváltoztatásokra adott reakciót értékelték.
Hó – a fékezést, a gyorsulást és a kezelhetőséget, azaz a gumiabroncsok képességét, hogy nagyobb terhelés mellett is irányítható maradjon az autó.
Kényelem és gazdaságosság – figyelték a zajszintet és a gördülési ellenállást, amelyek befolyásolják az üzemanyag-fogyasztást és az általános vezetési kényelmet.
Az összes kategória eredményeit pontszámra konvertálták, ahol 100 pont jelentette az átlagot, a magasabb számok pedig az átlag feletti teljesítményt jelölték.
Az új szezonális modellek nem okoztak csalódást – éppen ellenkezőleg!
Az eredmények egyértelműen mutatják, hogy mindkét újdonság feszegeti a kategóriája határait, és határozottan sokat kínál a járművezetőknek!
Higgyen a teszteknek – nem fogja megbánni
Az Autožurnál tesztje ismét megerősítette, hogy a különböző gumiabroncsok között alapvető különbségek lehetnek. Míg a csúcsmodellek biztonságot és rövid féktávolságot kínálnak vészhelyzetekben is, az olcsóbb alternatívák gyakran éppen a biztonság terén maradtak el.
Ha télen is biztonságosan, megbízhatóan és magabiztosan szeretne vezetni, válasszon bevált modelleket. Gumiabroncsok, mint például a Michelin Alpin 7 vagy Barum Polaris 6 bizonyítják, hogy a minőségbe való befektetés megéri.
Mit talál a tesztben:
7 téli gumiabroncs tesztelése a következő méretben: 215/65 R17 méretben a Michelin és Barum márkák legújabb modelljeit vette górcső alá. Hogyan teljesítettek ezek a 2025-ös újdonságok a versenytársakhoz képest? Forrás: Autožurnál
A Michelin Alpin 7 gumiabroncs a teszt során rendkívül erős versenytársként bizonyult, amely minden körülmények között a legkiegyensúlyozottabb vezetési tulajdonságokkal rendelkezik. Száraz és nedves útfelületen egyaránt csúcsminőségű teljesítményt nyújtott – a legrövidebb féktávolsággal és precíz kezelhetőséggel dominált, ami döntő tényező volt az összetett győzelmében. Kiemelkedő teljesítményt nyújtott a közvetlen aquaplaning ellenállás terén is, ahol mélyebb vízben is biztos és biztonságos vezetést biztosított. Hóban stabilan és megbízhatóan viselkedett, kezelhetősége pedig a teszt legjobbjai közé tartozott.
101,1 ponttal és „Nagyon jó” értékeléssel megérdemelten nyerte meg a tesztet.
✅ A legkiegyensúlyozottabb teljesítmény minden körülmények között
✅ A legjobb kezelhetőség nedves, száraz és havas úton is
✅ A legrövidebb féktávolság száraz és nedves úton is ❌ Gyengébb védelem az aquaplaning ellen kanyarokban
A második helyet a Barum Polaris 6 szerezte meg, egy cseh gyártmányú gumiabroncs, amely kiváló teljesítményével meglepte a havon. A legjobb eredményeket a fékezés és a tapadás terén érte el, és a kezelhetőség terén a második helyet szerezte meg. Bár nem érte el a győztes Michelin szintjét, száraz és nedves felületen egyaránt stabil és kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, ami a teszt leguniverzálisabb gumiabroncsai közé emelte. A biztonsági paramétereken kívül a gazdaságosság terén is kiemelkedő volt – a tesztelt modellek közül a legalacsonyabb gördülési ellenállást és a legcsendesebb futást nyújtotta.
100,0 ponttal és „Jó” minősítéssel megerősítette, hogy bátran felveszi a versenyt a prémium márkákkal is.
✅ Kiváló teljesítmény havon
✅ A legalacsonyabb gördülési ellenállás
✅ A legcsendesebb gumiabroncs
❌ Gyengébb védelem az aquaplaning ellen
A Ceat WinterDrive SUV bizonyítja, hogy a kevésbé ismert márkák is képesek megbízható és kiegyensúlyozott téli gumiabroncsokat kínálni SUV-khoz. A teszt során minden típusú felületen stabil teljesítményt nyújtott. Fő előnyei közé tartozott a legrövidebb féktávolság száraz úton (amelyet a győztes Michelin-nel osztott meg), a precíz reakciók kanyarokban nedves úton és a kiváló tapadás és gyorsulás havon.
99,1 pontos összteljesítménnyel és „Jó” minősítéssel biztosította helyét a dobogón.
✅ A legrövidebb féktávolság száraz úton
✅ Kiváló stabilitás kanyarokban nedves úton
✅ Kiváló tapadás és gyorsulás havon
❌ Magasabb gördülési ellenállás
Érdekességek a tesztből
Közös minta, eltérő viselkedés
A Kormoran SUV Snow és a Riken SUV Snow gumiabroncsok bizonyítják, hogy az azonos futófelület-minta még nem garantálja az azonos vezetési tulajdonságokat. Mindkét modell a Michelin csoportba tartozik, és azonos futófelület-mintázattal rendelkezik, mégis a tesztben különbségek mutatkoztak, különösen a tapadás és a kezelhetőség terén a havon.
A Lassa meglepett nedves úton, de szárazon lemaradt
A kevésbé ismert Lassa Competus Winter 2+, amely a negyedik helyet szerezte meg, kellemesen meglepett a nedves felületen nyújtott teljesítményével – a vízi szlalom tesztben a második helyen végzett, és a fékezésben is kiválóan teljesített. Sajnos szárazon csalódást okozott, mivel a tesztelt modellek közül a leghosszabb féktávolságot mutatta.
Tomket: kiváló szárazon, gyenge máshol
A Tomket Snowroad SUV 3 gumiabroncs ugyan a harmadik legrövidebb féktávolságot és a második legjobb időt érte el a száraz úton való kezelhetőség terén, de nedves és havas úton a legrosszabb eredményeket érte el. Az összetett értékelésben így az utolsó helyen végzett.
A tesztelt gumiabroncsok rangsorolása és értékelése