Valóban olyan biztonságosak a gumiabroncsok, mint az EU-címkén azt a gyártók állítják? Az Autozeitung szerkesztői megdöbbentő megállapításokat tesznek. A 10 téli modell között csak egy olyan dizájnt talál, amely "A" minősítést érdemel vizes úton. A kompakt SUV-k tulajdonosai számára a teszt a 235/55 R18-as méretnek köszönhetően is érdekes. Leggyakrabban Škoda Kodiaq, VW Tiguan vagy Audi A6 Allroad autókon találkozhatunk vele.
Vizsgálati módszertan
Problémás EU-címkék: Mennyire felel meg az értékelés a valóságnak?
Az Autozeitung szerkesztői tesztjükben érdekes tényre hívták fel a figyelmet az uniós címkéken való értékeléssel kapcsolatban. A végeredmény szerint a mért gumiabroncs-teljesítmény a címkén szereplő jelzéssel szemben egyetlen esetben felel meg a valóságnak. Csak a Bridgestone érdemel "A"-s nedves minősítést.
A Michelin alulértékelt - "C" besorolás van a címkén, bár objektíve jobban vezet, mint néhány B versenytárs. De ez nem átverés. Csak az EU által nem kellően átgondolt osztályozási követelmények eredménye.
Az osztrák ÖAMTC autóklub már tavaly bírálta az abroncsok elbírálásának alacsony követelményeit az energiacímkéken . Szerintük az átlagos gumik extra erősnek tűnnek, és fordítva.
Például - ha a futófelület mintázata meghaladja az "A" jelölés elnyeréséhez szükséges minimális határt a nedves féktávon, akkor nem számít, hogy a versenytárs márka például 2 méterrel jobban teljesít. A címkén ugyanaz lesz a minősítésük. Ez véleményünk szerint elég problematikus. Az innovációkban tapasztalható rohamos fejlődésnek köszönhetően minden márka könnyen "A"-s besorolást kaphat. Ezért egyáltalán nem lepődnénk meg, ha két év múlva új cikket közölnénk: „Már a 3. változás az EU gumiabroncs-címkéin! Ezúttal talán utoljára."
Forrás: Autozeitung.de
1. helyezet
Bridgestone Blizzak LM-005
Összesen 386 ponttal a népszerű Bridgestone Blizzak LM-005 gumiabroncs nyert. A többi teszthez hasonlóan a gumiabroncs páratlan teljesítményt mutatott nedves úton. A biztosok hihetetlen 143 ponttal értékelték, amit egyetlen más márka sem tudott megismételni.
100 kilométeres óránkénti sebességnél a Bridgestone már 50,8 méter után megállt. Összehasonlításképpen - például a népszerű Hankook Winter i * cept evo3 X W330A-nak 60,7 méter kellett a megálláshoz. A minta ezután csak az átlagos havon való teljesítménye miatt veszített pontot.
✔ Bajnok nedves úton
✔ A második legjobb szárazon
✔ Nagyon rövid fékút
✘ Átlagos teljesítmény havon
2. helyezet
Michelin PILOT ALPIN 5 SUV
A Michelin PILOT ALPIN 5 SUV ugyan nem verte meg a rivális Vredestein Wintrac Pro-t a havas fékezőpályán (50 km/h-nál 27,9 méteren áll meg), más havas szakágakban nem volt versenytársa.
A Michelinnel sikerült a versenyzőknek a leggyorsabb tesztkört menniük a hóban. Ráadásul a francia gyártó abroncsa meggyőzte a felügyelőek a tökéletes irányíthatóságról, a kiváló kanyartartásról és ami a legfontosabb, a páratlan tapadásról. Erre a gumi a hóban is 118 pontot ért el, ami a legjobb teszteredmény. A szárazon a második hely 136 ponttal joggal érdemelte ki a nagyon ajánlott összesítést.
✔ A legjobb a hóban
✔ Nagyon kiegyensúlyozott menettulajdonságok
✔ Rekordtartó a futásteljesítményben
✘ Enyhe hiányosságok a fékútban hóban
3. helyezet
Continental WinterContact TS 850P SUV
Ha kompromisszumot keres a Michelin (havon a legjobb) és a Bridgestone (páratlan nedves) futófelületei között, a Continental WinterContact TS 850P SUV gumiabroncsok az ideális megoldást jelentik az Ön számára.
A német márka hagyományosan nagyon kiegyensúlyozott menettulajdonságokat kínál minden téli körülmény között, megfelelő futásteljesítményt és nagyon alacsony üzemanyag-fogyasztást. Összesen 382 ponttal a Continental erősen ajánlott minősítést kapott.
✔ Kiegyensúlyozott menettulajdonságok minden körülmények között
✔ Rövid fékút
✔ Alacsony üzemanyag-fogyasztás
✘ Ugyanaz a teljesítmény havon, mint a középosztályé
A teszt érdekességei
- A Continental WinterContact TS 850P SUV lett a legjobb abroncs a száraz útfelüleleten. Gyönyörű 3. helyen végzett.
- A Vredestein Wintrac Pro abroncsok nedves útfelületen csak egy ponttal maradtak le a Bridgestone Blizzak LM-005 teszt győztese mögött.
- A Pirelli Scorpion Winter abroncsok biztosítják a legrövidebb fékezést száraz felületen. Azonban a rossz vezetési képesség miatt havon és nedvesen a 8. helyen találja őket.
A tesztelt gumiabroncsok rangsorolása és értékelése
Helyezés |
Abroncs neve |
Pontszám | Értékelés | Nedves | Száraz | Hó |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Bridgestone Blizzak LM-005 | 386 | erősen ajánlott | 143 | 136 | 107 |
2. | Michelin PILOT ALPIN 5 SUV | 384 | erősen ajánlott | 130 | 136 | 118 |
3. | Continental WinterContact TS 850P SUV | 382 | erősen ajánlott | 132 | 138 | 112 |
4. | Vredestein Wintrac Pro | 380 | erősen ajánlott | 142 | 126 | 112 |
5. | Firestone Winterhawk 4 | 363 | erősen ajánlott | 125 | 123 | 115 |
6. | Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 | 352 | erősen ajánlott | 122 | 129 | 101 |
7. | Nokian WR SUV 4 | 347 | - | 107 | 133 | 107 |
8. | Pirelli Scorpion Winter | 330 | - | 100 | 133 | 97 |
9. | Hankook Winter i*cept evo3 X W330A | 327 | - | 83 | 128 | 116 |
10. | Falken EuroWinter HS01 SUV | 309 | - | 99 | 110 | 100 |
Forrás: Autozeitung.de