Az SUV-kra tervezett négyévszakos gumiabroncsok teljesítménye viszonyla feltérképezetlen területnek számít. Nmélye nevesebb gyártó csalódást okoz, míg a kevésbé ismetebbek meglepően jól teljesítenek. Például a Bridgestone gumiabroncsa jelentősen alulmaradt főleg a havas körülmények között. És hogy végeztek a többiek ...?
Ezúttal a Ford Kuga terepjáróval tesztelték a négyévszakos gumiabroncsokat. Forrás: ADAC.de
Hogyan zajlott a teszt
Ezúttal az ADAC autóklub szerkesztői 3 pályát látogattak meg egy Ford Kuga terepjáróval, és 7 négyévszakos gumit hasonlítottak össze.. Olaszországban száraz körülmények között, a német pályán esőben, a finn hegyekben pedig hóban zajlottak a tesztfeladatok.
Az objektív eredmények érdekében a gumiabroncsokat névtelenül, különböző gumisoknál vásárolták. Az EU-címke szerint egyik gumiabroncs nedves tapadása sem rosszabb, mint a C. Ezért a fékezésnek nagyon jónak kell lennie mindegyiken. A gyakorlatban azonban a szerkesztők hatalmas különbségekre lettek figyelmesek.
1. helyezet
Continental AllSeasonContact
A biztosok szerint a Continental AllSeasonContact modell nedves és havas körülmények között tisztességes eredményeket ér el. Ez azonban kissé elmarad a forró aszfalton. Ez a mintázat tehét a hidegebb éghajlaton lehet kifizetődő.
A pozitív értékelések főként az alacsony üzemanyag-fogyasztás és a hosszú élettartam miatt jöttek létre. Ezekben a kategóriákban a gumiabroncs 1,5 pontot kapott - nagyon jó.
ÖSSEZEGZÉS: A Continental AllSeasonContact abroncs ideális hidegebb éghajlatra. Az alacsony üzemanyag-fogyasztásnak és a nagy futásteljesítménynek köszönhetően pénzt takarít meg nemcsak a szezonális váltásokra.
✔ Magas futáásteljesítmény
✔ Alacsony üzemanyag-fogyasztás
✔ Megbízható teljesítmény vizen és hóban
✘ Gyengébb fékteljesítmény szárazon
A Continental AllSeasonContactot választom
2. helyezet
Goodyear 4Seasons Gen-2
A Goodyear 4Seasons Gen-2 abroncs fő előnyei elsősorban nedves és jeges körülmények között mutatkoznak meg.. Az aquaplaning elleni védelem kielégítő, 80 km-es sebességnél 27,6 méter után áll meg. Ez a 3. legjobb teszteredmény.
Ezenkívül a kopás kategóriában a Goodyear 1-es osztályzatot kapott a biztosoktól, és 1,9-et az üzemanyag-fogyasztásra. A modell tehát több szempontból is gazdaságos.
ÖSSZEGZÉS: A Goodyear 4Seasons Gen-2 négévszakos gumiabroncsnál a megbízható nedves és jeges utakon nyújtott vezetési tulajdonságokat fogja értékelni. A beruházás a hosszú élettartamának köszönhetően is megtérül.
✔ Magas futásteljesítmény
✔ Alacsony fogyasztás
✔ Rövid féktáv vizen és jégen
✘ Második leggyengébb fékteljesítmény szárazon
A Goodyear 4Seasons Gen-2-őt választom
3. helyezet
Michelin CrossClimate+
Bár a Michelin CrossClimate + négyévszakos gumiabroncsnak 235/55 R17-es méretben nem sikerült jól a hóban történő fékezés, a többi feladatban több mint tisztességes eredményt ért el. 43,5 méteres féktávolság a legjobbnak bizonyult száraz körülmények között. Brillírozott az élettartam kategóriában is, ahol a bíráktól 0,6-os osztályzatot kapott.
A nedves szakágakért 2.6-os összértéket kapott, ami 1 fokkal jobb, mint a Continentalé. Az EverGrip technológiának köszönhetően a teljes élettartam alatt képes azonos teljesítményt nyyújani.
ÖSSZEGZÉS: A Michelin CrossClimate + egy megbízható négyévszakos gumiabroncs, magas futásteljesítménnyel. Ezenkívül a futófelület mintázata a teljes kopásig megtartja ugyanazokat a menettulajdnságokat.
✔ Extra magas futsteljesítmény
✔ Legrövidebb féktáv szárazon
✔ A teljes kopásig azonos menettulajdonságok az Evergrip technológiának köszönhetően
✘ Gyengébb fékteljesítmény hóban
A CrossClimate+ abroncsokat választom
Javaslataink és a teszt érdekességei
Úgy tűnik, hogy az SUV kategóriában a négyévszakos abroncsoknak még van hová fejlődniük. A 235/55 R17-es méretben egyik gumiabroncs sem kapott kiemelkedő értékelést. Ennek ellenére is hatalmas a fejlődés az előző generációhoz képesst.
Fő változás a magasabb futásteljesítményben és alacsonyabb féktávolságban mutatkozik meg. Vannak azonban még olyan mintázatok, amelyek az átlagos nyári gumikhoz képest akár 6 méterrel hosszabb féktávot teljesítenek száraz úton. Ez két gyalogosátkelő szélességének felel meg.
Amennyiben télen nem jár a hegyekbe, vessen egy pillantást a Michelin CrossClimate SUV gumiabroncsokra. 19 colos méretben példamutató minősítést kapott az Autobild 2019-es tesztjén. Ugyanezt a minősítést egy évvel korábban 18-as méretben kapta meg.
- A legrövidebb féktávot a Bridgestone Weather Control A005 teljesítette 34,6 m-el. Egy átlagos nyári gumiabroncsnak ebben a méretben 4,3 méterrel többre van szüksége a megálláshoz.
- Az üzemanyag-fogyasztást 100 km/h-s sebesség mellett mérik 2 kilóméteres szakaszon.
- Minden tesztelt modell alpesi szimbólummal van ellátva (3PMSF).
A tesztelt abroncsok helyezései
Abroncs neve | Összértékelés | Száraz (15 %) | Nedves (30 %) | Hó (20 %) | Jég (10 %) | Zaj (5 %) | Fogyasztás (10 %) | Kopás (10 %) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Continental AllSeasonContact | 3,6 | 3,6 | 2,6 | 3,0 | 2,4 | 3,0 | 1,5 | 1,5 |
Goodyear Vector 4Season Gen-2 | 3,8 | 3,8 | 2,6 | 3,6 | 2,4 | 2,8 | 1,9 | 1,0 |
Michelin CrossClimate+ | 3,9 | 2,6 | 2,7 | 3,9 | 2,4 | 3,0 | 2,0 | 0,6 |
Nokian Weatherproof | 3,9 | 3,9 | 2,9 | 3,0 | 2,7 | 3,4 | 2,4 | 2,0 |
Uniroyal AllSeasonExpert 2 | 4,3 | 4,3 | 2,7 | 3,0 | 2,4 | 2,7 | 2,2 | 1,0 |
Vredestein Quatrac pro | 5,2 | 4,3 | 2,6 | 5,2 | 2,7 | 2,7 | 2,5 | 1,0 |
Bridgestone Weather Control A005 | 5,4 | 2,6 | 2,0 | 5,4 | 2,4 | 2,9 | 1,9 | 2,0 |
Forrás: ADAC.de