Bár a legtöbb négykerék-meghajtású autó tulajdonosa csak alkalmanként hagyja el az aszfaltot, mégsem árt, ha a megfelelő felszerelés bármelyik pillanatban rendelkezésre áll. Éppen ezért az AutoBild szerkesztői idén a terepre is nagyobb hangsúlyt fektettek, ezúttal az abroncsok tapadását hasonlították össze a szokásos felületek tekintetében. Kiderítettük, melyik 235/55 R19-es nyári SUV-abroncs nem fogja cserben hagyni nagy sárban sem.
11 olyan, 235/55 R19-es gumiabroncs tulajdonságait vetettük össze, amelyeket terepjárókra terveztek. Forrás: AutoBild.de
1. helyezett
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
A teszt részletes eredménye
Mutasd a részleteket!
Összesített pontszám: 1,5*
*Minél alacsonyabb az elért pontszám, annál jobb eredményt jelöl.
A legjobb eredményt elérő gumiabroncs és egyben a teszt győztese az amerikai Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 lett. Jelenleg ez az egyik legjobb gumi a piacon. Minden kategóriában kiváló eredményeket hozott, hiányosságai gyakorlatilag nincsenek, 100%-ban ajánljuk.
✔ Magas futásteljesítmény és alacsony üzemanyag-fogyasztás
✔ Nagyszerű tulajdonságok száraz talajon
✔ Kiváló nedves és száraz úton egyaránt
✘ Semmilyen hiányossággal nem rendelkezik
2. helyezett
Michelin Pilot Sport 4 SUV
A teszt részletes eredménye
Mutasd a részleteket!
Összesített pontszám: 1,6
A Michelin Pilot Sport 4 SUV gumiabroncsok csúcsteljesítményt nyújtanak minden jellemző nyári körülmény között, és még terepen sem hagynak cserben. Óriási előnyük az EverGrip technológia, amelynek köszönhetően a futófelület a minimális, 1,6 mm-es kopásig megőrzi eredeti vezetési tulajdonságait. A mintázat kopásával új barázdák képződnek.
✔ Magas futásteljesítmény
✔ Tökéletesen kiegyensúlyozott vezetési tulajdonságok
✔ Az eredeti tulajdonságok megmaradnak a gumi teljes elkopásáig
✘ Gyengébb tapadás homokon
3. helyezett
Bridgestone Potenza Sport SUV
A teszt részletes eredménye
Mutasd a részleteket!
Összesített pontszám: 2,1
A 3. helyen a japán Bridgestone Potenza Sport SUV gumiabroncs végzett, terepen ez az abroncs nyújtja a legjobb teljesítményt. Emellett verhetetlen irányíthatóságot, fékezést és oldalirányú tapadást biztosít nedves úton. Ráadásul az abroncsok ára kedvezőbb, mint versenytársaiké.
✔ Terepen ez hozza a legjobb eredményeket
✔ Nedves úton kiváló
✔ Alacsonyabb beszerzési ár
✘ Átlagos futásteljesítmény és üzemanyag-fogyasztás
Érdekességek a teszttel kapcsolatban
- Nedves úton a legrosszabbnak a SUV Maxxis Victra Sport 5 VS5 bizonyult. Kínából származik, gyártója prémium teljesítményt ígér alacsony beszerzési áron. Az egyes tesztkategóriák eredményei alapján azonban inkább úgy tűnik, hogy egy tipikus „ígérgetős” termékről van szó.
- A középkategóriás gumiabroncs, a Kumho Ecsta PS71 SUV kiváló teljesítményt nyújt, miközben alacsonyabb áron szerezhető be, mint a prémium márkák. Az off-road rangsorban még a győztes Goodyeart is megelőzte, majd 2,3-as végleges pontszámmal a 4. helyen végzett.
Az idei tesztben off-road gumiabroncsok összehasonlítását is megtalálja. Forrás: AutoBild.de
A tesztben szereplő 11 gumiabroncs sorrendje és értékelése
Helyezés | Az abroncs neve | Terep | Nedves | Száraz | Végleges pontszám |
---|---|---|---|---|---|
1. | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 | 2 | 2+ | 2+ | 1,5 |
2. | Michelin Pilot Sport 4 SUV | 2 | 2+ | 2 | 1,6 |
3. | Bridgestone Potenza Sport SUV | 2+ | 2+ | 2 | 2,1 |
4. | Kumho Ecsta PS71 SUV | 2+ | 2+ | 2- | 2,3 |
5. | Pirelli Scorpion | 2 | 2 | 2 | 2,4 |
6–7. | Hankook Ventus S1 evo3 SUV K127A | 2 | 2 | 2- | 2,5 |
6–7. | Toyo Proxes Sport 2 | 2 | 2- | 2 | 2,5 |
8–9. | Giti Pneumatika GitiSport S2 | 2- | 2- | 2- | 3,1 |
8–9. | Vredestein Ultrac Vorti+ | 2- | 2- | 2- | 3,1 |
10. | SUV Maxxis Victra Sport 5 VS5 | 2 | 3+ | 2 | 3,3 |
11. | SUV Ceat Sport Drive | 2 | 3 | 2- | 3,5 |