205/55 R16 téli gumiabroncsok tesztje – ADAC 2024

03.10.2025 , Erika Kajtárová

Véget ért a várakozás: a német ADAC – a világ egyik legrangosabb autóklubja – közzétette legfrissebb, átfogó téli gumiabroncs-tesztjét. Ezúttal 12 különböző márka 205/55 R16 méretű abroncsát hasonlították össze, amelyek a legnépszerűbbek a piacon. Az értékelésből nemcsak a teljesítményre, hanem a várható kilométer-futásteljesítményre is fény derül.

ADAC 2024 téli gumiabroncs teszt 205/55 R16 méretben

Az ADAC idei tesztjében 12 különböző téli gumiabroncsot vizsgáltak meg a népszerű 205/55 R16 méretben. Forrás: Adac.de


12 téli gumiabroncs kilométerteljesítményének összehasonlítása

A gumiabroncsok kilométerteljesítményének vizsgálatára két különböző módszert alkalmaznak. Az első módszer valódi közúti teszt: egy azonos típusú járművekből álló konvoj mintegy 15 000 kilométert fut. A mérnökök minden 2500 kilométer után lézeres mérőeszközzel ellenőrzik a futófelület mélységét.

A második módszer laboratóriumi körülmények között zajlik, egy speciális berendezés segítségével, amely 5000 kilométeres utat szimulál. Ebben az esetben a futófelület mélységét 1250 kilométerenként mérik, és az adatok alapján számítják ki, hogy a gumiabroncs várhatóan hány kilométert képes megtenni a meghatározott minimális profilmélység eléréséig.


1. hely
Continental WinterContact TS 870

A teszt győztese a Continental WinterContact TS 870 gumiabroncs lett. A német márka modelljeire jellemző módon elsősorban tökéletesen kiegyensúlyozott tulajdonságokkal tűnt ki minden téli körülmény között. Kétségtelenül kiemelkedő az abszolút versenytelen fékezési teljesítménye. A Conti ugyanis a legrövidebb féktávolsággal győzedelmeskedett nedves aszfalton, nedves betonon, havas úton és jégen egyaránt. További előnyei közé tartozik a versenytelen aquaplaning elleni védelem.

Kisebb hiányosságnak tartjuk a száraz úton való vezetési tulajdonságokat, amelyek csak kissé átlag felettiek. És körülbelül 10 000 kilométerrel alacsonyabb futásteljesítményt, mint a versenytárs Michelin. Egyébként azonban kétségtelenül a teszt legsikeresebb gumiabroncsa. AJÁNLJUK.

Részletes teszt eredmények

A gumiabroncsok tesztjének összesített eredménye

  • Menetbiztonság = 70 % súlyozás
    • Száraz útfelület 30 %: 2,0
    • Nedves útfelület 40 %: 1,9
    • Téli útfelület 30 %: 1,6
  • Ökológiai egyensúly = 30 % súlyozás
    • Kilométerteljesítmény 40 %: 2,4
    • Gumiabroncs kopása 20 %: 1,8
    • Üzemanyag-fogyasztás és gumiabroncs súlya 20 %: 2,1
    • Belső és külső zajszint 10 %: 2,9
    • Fenntarthatóság 10 %: 2,8

Általános adatok

  • Fékút száraz úton (100 - 0 km/h) = 44,7 méter (legjobb 43,3 legrosszabb 46,5)
  • Fékút nedves aszfalton (80 - 0 km/h) = 35,1 méter (legjobb 35,1 legrosszabb 40,7)
  • Fékút nedves betonon (80 - 0 km/h) = 38,5 méter (legjobb 38,5 legrosszabb 46,6)
  • Hosszanti aquaplaning: úszási sebesség (84,4 – 68,9 km/h) = 84,0 km/h
  • Aquaplaning kör: oldalirányú gyorsulás (3,7 – 2,4 m/s²) = 3,7 m/s²
  • Fékút hóban (30 - 0 km/h) = 9,9 méter (legjobb 9,9 legrosszabb 11,0)
  • Tapadás hóban dN-ben  (hajtóerő átviteli képesség decinewtonban) = 229 méter (legjobb 236 legrosszabb 208)
  • Fékút jégen (20 - 0 km/h) = 18,3 méter (legjobb 18,3 legrosszabb 21,6)
  • A törvényes határértékig várhatóan megtett kilométerek száma = 43 800 km (legjobb 53 200, legrosszabb 33 400 km)
  • Gumiabroncs kopás mg/km/t-ben, a gumiabroncsok és a jármű tömege alapján (48,0 – 79,0 mg/km/t) = 59,0 mg/km/t
  • Súly (8,0 – 9,2 kg) = 8,4 kg
  • Üzemanyag-fogyasztás (100 km/h sebességnél) (5,1 – 5,2 l/100 km) = 5,1 l/100 km
  • Átjutó zaj dB(A) szerint ISO (70,4 – 73,0 dB) = 71,1 dB

✅ A legrövidebb féktávolság nedves, havas és jeges úton
✅ Páratlan védelem az aquaplaning ellen
✅ Tökéletes vezetési élmény
❌ Alacsonyabb futásteljesítmény 43 800 

Continental-WinterContact-TS-870-P-size-for-test

A Continental terméket szeretném választani


2. hely
Goodyear UltraGrip Performance 3

A teszt második legjobb gumiabroncsa az amerikai Goodyear UltraGrip Performance 3 lett, amely kiválóan teljesített a nedves és havas pályán. A bírák elsősorban a átlagosnál rövidebb féktávolságot, a kiváló aquaplaning elleni védelmet és a kiváló tapadást a havon dicsérték.

A Goodyear gumiabroncs hatalmas előnye emellett az ökológiai szempont – azaz a magas, 49 100 km-es futásteljesítmény, az alacsony üzemanyag-fogyasztás és a gumi kiváló kopásállósága.

Részletes teszt eredmények

A gumiabroncsok teljes tesztjeinek eredménye

  • Biztonságos vezetés = 70 % súlyozás
    • Száraz útfelület 30 %: 2,5
    • Nedves útfelület 40 %: 2,2
    • Téli útfelület 30 %: 2,0
  • Ökológiai egyensúly = 30 % súlyozás
    • Kilométerteljesítmény 40 %: 2,0
    • Gumiabroncs kopása 20 %: 1,7
    • Üzemanyag-fogyasztás és gumiabroncs súlya 20 %: 2,0
    • Belső és külső zajszint 10 %: 2,7
    • Fenntarthatóság 10 %: 3,3

Általános adatok

  • Fékút száraz úton (100 - 0 km/h) = 44,2 méter (legjobb 43,3 legrosszabb 46,5)
  • Fékút nedves aszfalton (80 - 0 km/h) = 35,5 méter (legjobb 35,1 legrosszabb 40,7)
  • Fékút nedves betonon (80 - 0 km/h) = 39,2 méter (legjobb 38,5 legrosszabb 46,6)
  • Hosszanti aquaplaning: úszási sebesség (84,4 – 68,9 km/h) = 83,1 km/h
  • Aquaplaning kör: oldalirányú gyorsulás (3,7 – 2,4 m/s²) = 3,6 m/s²
  • Fékút hóban (30 - 0 km/h) = 10,1 méter (legjobb 9,9 legrosszabb 11,0)
  • Tapadás hóban dN-ben  (hajtóerő átviteli képesség decinewtonban) = 231 méter (legjobb 236 legrosszabb 208)
  • Fékút jégen (20 - 0 km/h) = 21,2 méter (legjobb 18,3 legrosszabb 21,6)
  • A törvényes határértékig várhatóan megtett kilométerek száma = 49 100 km (legjobb 53 200, legrosszabb 33 400 km)
  • Gumiabroncs kopás mg/km/t-ben, a gumiabroncsok és a jármű tömege alapján (48,0 – 79,0 mg/km/t) = 57,0 mg/km/t
  • Súly (8,0 – 9,2 kg) = 8,0 kg
  • Üzemanyag-fogyasztás (100 km/h sebességnél) (5,1 – 5,2 l/100 km) = 5,2 l/100 km
  • Átjutó zaj dB(A) szerint ISO (70,4 – 73,0 dB) = 71,2 dB

✅ Magas kilométerteljesítmény 49 100
✅ Kiváló vezetési tulajdonságok nedves és havas útfelületen
✅ Átlag feletti rövid féktávolság
❌ Enyhe hiányosságok száraz útfelületen

Goodyear-UltraGrip-Performance-3-size-for-test

Goodyear-t szeretnék választani


3. hely
Michelin Alpin 6

Bár a Michelin Alpin 6 gumiabroncs ritkán végzi az első helyen, kétségtelenül a legjobbak közé tartozik, amelyek jelenleg a piacon kaphatók. A francia márka hagyományosan a legmagasabb, 53 200 kilométeres futásteljesítménnyel büszkélkedhet. Alacsony gumiabroncs-kopás. Emellett tökéletesen kiegyensúlyozott tulajdonságokkal rendelkezik minden téli körülmény között.

Számunkra a Michelin az abszolút első számú, elsősorban az EverGrip technológiának köszönhetően. Képzelje el, hogy a futófelület fokozatos kopása során új barázdák keletkeznek, így a gumiabroncs minimális kopásig megőrzi ugyanazokat a vezetési tulajdonságokat. Ez pedig vészhelyzetekben kétszeresen számít.

Részletes teszt eredmények

A gumiabroncsok tesztjének összesített eredménye

  • Biztonságos vezetés = 70 % súlyozás
    • Száraz útfelület 30 %: 2,5
    • Nedves útfelület 40 %: 2,5
    • Téli útfelület 30 %: 2,0
  • Ökológiai egyensúly = 30 % súlyozás
    • Kilométerteljesítmény 40 %: 1,6
    • Gumiabroncs kopása 20 %: 1,4
    • Üzemanyag-fogyasztás és gumiabroncs súlya 20 %: 2,1
    • Belső és külső zajszint 10 %: 3,2
    • Fenntarthatóság 10 %: 3,0

Általános adatok

  • Fékút száraz úton (100 - 0 km/h) = 45,5 méter (legjobb 43,3 legrosszabb 46,5)
  • Fékút nedves aszfalton (80 - 0 km/h) = 35,4 méter (legjobb 35,1 legrosszabb 40,7)
  • Fékút nedves betonon (80 - 0 km/h) = 39,1 méter (legjobb 38,5 legrosszabb 46,6)
  • Hosszanti aquaplaning: úszási sebesség (84,4 – 68,9 km/h) = 77,2 km/h
  • Aquaplaning kör: oldalirányú gyorsulás (3,7 – 2,4 m/s²) = 3,2 m/s²
  • Fékút hóban (30 - 0 km/h) = 10,3 méter (legjobb 9,9 legrosszabb 11,0)
  • Tapadás havon dN-ben  (hajtóerő átviteli képesség decinewtonban) = 236 méter (legjobb 236 legrosszabb 208)
  • Fékút jégen (20 - 0 km/h) = 20,8 méter (legjobb 18,3 legrosszabb 21,6)
  • A törvényes határértékig várhatóan megtett kilométerek száma = 53 200 km (legjobb 53 200, legrosszabb 33 400 km)
  • Gumiabroncs kopás mg/km/t-ben, a gumiabroncsok és a jármű tömege alapján (48,0 – 79,0 mg/km/t) = 48,0 mg/km/t
  • Súly (8,0 – 9,2 kg) = 8,2 kg
  • Üzemanyag-fogyasztás (100 km/h sebességnél) (5,1 – 5,2 l/100 km) = 5,2 l/100 km
  • Átjutó zaj dB(A) szerint ISO (70,4 – 73,0 dB) = 71,9 dB

✅ Legmagasabb kilométerteljesítmény 53 200
✅ A gumi magas kopásállósága
✅ Egységes futási tulajdonságok a teljes élettartam alatt
❌ Magasabb beszerzési ár

Michelin-Alpin-6-size-for-test

Michelin-terméket szeretnék választani


A teszt érdekességei

  • Csalódást okozott számunkra a GT Radial Winterpro 2 Evo gumiabroncs. A szingapúri székhelyű márka, amely az 55 téli gumiabroncs 205/55 R16 megateszt első részében a gyönyörű harmadik helyen végzett, de a mélyreható tesztben jelentősen visszaesett.

    A száraz pályán végzett tesztelések során az ADAC biztosa elsősorban a éles kanyarokban és kitérő manővereknél (például váratlan akadályok esetén) jelentkező túlzott kanyarodási hajlamot emelte ki. Szükségszerűség a kormány folyamatos korrekciója, hogy az autó a megfelelő irányban haladjon, valamint gyenge reakció a kormányzás során.

    Nedves útviszonyok között a tesztelők alacsony tapadást említenek a kanyarokban, amit még az egyébként megbízható aquaplaning elleni védelem sem tud megakadályozni. Sajnos a gumiabroncs csak havon kapott jó értékelést. A gyengébb, 37 100 kilométeres futásteljesítmény mellett nincs más választásunk, mint hogy – az ADAC-hoz hasonlóan – ne ajánljuk ezt a gumiabroncsot.

  • További csalódást okoz az olasz Pirelli Cinturato Winter 2, amely sajnos fontos pontokat vesztett a száraz úton. Ez szerintünk nagy kár, mert a havon az egyik legjobb értékelést kapta a tesztben. A nedves fékezés terén pedig a Continental gumiabroncsokkal együtt a legjobbak közé tartozott. Az ADAC ítélete azonban egyértelmű: ne vásárolja meg ezeket a 205/55 R16 méretű gumiabroncsokat.
  • A leggyengébb eredményt a kínai Winrun Winter-Max A1 WR22 gumiabroncs érte el a tesztben. Bár havon és száraz úton elfogadhatóan teljesített, nedves úton már az egészséget kockáztatja. Az 5,5-ös értékelés (a teszt legrosszabbja) egyértelműen mutatja, miért nem érdemes ilyen gumiabroncsokba befektetni. Kár, mert a 47 000 km-es futásteljesítmény egyáltalán nem rossz.

    Képzeletbeli példa: a nedves féktávolság tesztelésekor 80 km/h sebességnél még mindig 29,7 km/h sebességgel haladt, míg a versenytárs Continental és Pirelli gumiabroncsok már megálltak.

Test-zimnich-pneumatik-205-55-R16-ADAC-2024-1

A gumiabroncsok tesztelése több speciális helyszínen zajlott. Száraz talajon a gumiabroncsok tulajdonságait a Bridgestone modern tesztközpontjában Olaszországban, valamint az ADAC versenypályáján Penzingben, Bajorországban vizsgálták, ami lehetővé tette a teljesítmény alapos értékelését aszfaltfelületeken. A téli körülményeket, konkrétan a hóban való viselkedést a finnországi független Testworld központban tesztelték, amely extrém éghajlati körülmények között végzett tesztekre specializálódott. Forrás: Adac.de


A tesztelt gumiabroncsok rangsorolása és értékelése

Helyezés

A mintázat neve

Összesített értékelés

Biztonságos vezetés

Ökológiai egyensúly

1. Continental WinterContact TS 870 2,0 1,8 2,3
2. Goodyear UltraGrip Performance 3 2,2 2,2 2,1
3. Michelin Alpin 6 2,3 2,4 2,0
4–5. Hankook Winter i*cept RS3 W462 2,6 2,8 2,0
4–5. Dunlop Winter Sport 5 2,6 2,8 2,2
6–7. Nokian Tyres Snowproof 2 2,8 2,7 2,9
6–7. Falken Eurowinter HS02 2,8 2,9 2,6
8–9. Zeetex WH 1000 3,7 3,7 2,6
8–9. GT Radial WinterPro2 Evo 3,7 3,7 3,0
10. Vredestein Wintrac 3,8 3,8 3,3
11. Pirelli Cinturato Winter 2 3,9 3,9 3,2
12. Winrun Winter-max A1 WR22 5,5 5,5 2,7

nagyon jó 0,6 - 1,5, dicséretes 1,6 - 2,5, jó 2,6 - 3,5 kielégítő, 3,6 - 4,5, elégtelen 4,6 - 5,5

Forrás: ADAC.de

Kosár 0 Ft

A kosár üres.