A német Autobild idei negyedik tesztje egyszerre több szempontból is egyedi. Először is a szerkesztők 19-es átmérővel két méretet is teszteltek - 245/35 R19 és 265/35 R19. Másodszor pedig, mindkét esetben ezek rendkívül széles és alacsony profilú méretek. A szerkesztőknek magasak az elvárásai ezekkel az abroncsokkal szemben. Azok a sofőrök, akik ezeket az abroncsokat koptatják, szeretnek a gázra lépni. Találja ki ki a nyertes!
Ezúttal a szerkesztők 10 modellt vásároltak két olyan méretben, amelyek gyakran előfordulnak nagy teljesítményű járműveken, mint például a BMW 5, a Skoda YETI vagy a Skoda OCTAVIA Scout. Az elért eredmények alapján aztán létrehoztak egy sorrendet.
Ahogy ezt az utóbbi időben már megszkhattuk, az utolsó helyen ezúttal is egy kínai abroncs végzett. Ezúttal a Nankang Noble Sport NS-20 gumiabroncs érdelemte ki ezt a "tiszteletbeli" helyet, amelynek az eredmények szerint semmi keresni valója nincs egy sportautón. A legrosszabb féktávolság és a rossz nedves tapadás kifejezetten veszélyes gumiabronccsá teszi.
A vezetők rendkívül nagy teljesítményt várnak el az alacsony profilú gumiabroncsoktól sportautóik számára. De vajon minden tesztelt modell képes ezt biztosítani?
1. és 2. helyezet
Continental SportContact 6
Bár a Continental megosztja az első helyet a Michelin-nel, a teszt megerősíti azt, amit sok sofőr régóta állított. Szerintük ezek a gumiabroncsok jelenleg a legmegbízhatóbb gumiabroncsok a piacon . Hasonló véleményen vannak a felügyelők is, akik a teszt során tapasztalták a pontos kormányreakciót rövid féktávolságot száraz útfelületen ís a kiválló tapadást nedves körülmények között. A dinamikus közlekedéstől tehát sűrű esőben sem kell tartania.
Amennyiben ultrahatékony gumiabroncsokat keres a sportos és átlagos vezetéshez egyaránt, akkor a Continental SportContact 6 az ideális választás az Ön számára.
✔ Hibátlan kezelhetőség nedves és száraz körülmények között
✔ Kiemelkedő védelem az aquaplaninggel szemben
✔ Rövid féktávolság szárazon
✘ Átlagos kényelmi szint
A Continental SportContact 6-ot választom
1. és 2. helyezet
Michelin Pilot Sport 4 S
Az 1. és 2. helyezet a francia Michelin Pilot Sport 4 S abroncsa mellett is szerepel, amely ugyan annyi pontot ért el mint a Continental. Ámbár a pontszámuk megegyezik, menettulajdoságaik még is eltérőek. A Michelin főként az extrém tapadással szárazon, legrövidebb féktávval és kitűnő menettulajdonságokkal. Ezenkívül a biztosok plusz pontokat ítéltek meg az alacsony zajszint és a magas kényelem miatt. Az eredmény egyértelműen azt mutatja, hogy a modell elsősorban a legerősebb sportautók tulajdonosait célozza.
A Michelin Pilot Sport 4 S gumiabroncsokat különösen nagyra fogják értékelni a rendkívül gyors vezetés szerelmesei, akik szeretik meglátogatni a versenypályát is.
✔ Extrém tapadás
✔ Remek reakció
✔ Legrövidebb féktáv
✘ Magasabb vételár
A Michelin Pilot Sport 4 S-t választom
3. helyezet
Goodyear Eagle F1 SuperSport
Nagy meglepetés a biztosok számára a Goodyear Eagle F1 SuperSport gumiabroncs, amely az összesített pontszámok alapján a harmadik helyet érte el. A modell számára is óriási siker, mivel ez volt az első teszt amelyen részt vett . A tervező mérnökök igazolhatóan büszkék lehetnek magukra.
A gumiabroncs fantasztikusan hteljeíst a kanyarokban, ahol még a legjobb eredményt érte el. Nedves utakon is jól teljesít. A központi bordázat nagy merevségének és a széles hornyoknak köszönhetően a vizet is nagyon hatékonyan vezeti el. A biztosok csak az átlagos üzemanyag-fogyasztás és kissé megnövekedett zajszint miatt csökkentették pontszámait. Ezekben a versenyszámokban ez nem elegendő a teszt megnyerésere, ezt viszont kompenzálja a nagy kopásállóság.
✔ Legjobb stabilitás és tapadás a kanyarokban
✔ Nagyon rövid féktávolság
✔ Hatékny védelem az aquaplaninggel szemben
✘ Átlagos fogyasztás és zajszint
A Goodyear Eagle F1 SuperSport-ot választom
A teszt érdekességei
- A 4. helyezeten a Hankook Ventus S1 Evo 2 K117 és Vredestein Ultrac Vorti osztozik, amelyek teljesítményben a Goodyear sarkára taposnak. Nagy előnyük az alacsony vételár. Egy szett akár 50 000 Ft-tal is olcsóbb lehet.
- A felügyelők a teszt során vizsgálták a Michelin Pilot Sport Cup 2-t is, amely a semislick kategóriába tartozik. Közúton ezúttal kihívókra akadt, viszont a versenypáyán nincs ellenfele.
- A szerkesztők egy rosszabb lengéscsillapítókkal rendelkező Mercedes C 63 AMG-t választottak a teszteléshez. Így vezetés közben jobban kiütköztek az abroncsok kényelmetlenségei.
A tesztelt abroncsok sorrendje és áttekintése
Abroncs neve | Helyezés | Összpontszám | Értékelés vizen | Értékelés szárazon |
---|---|---|---|---|
Continental SportContact 6 | 1. a 2. | kiválló | 2+ | 1- |
Michelin Pilot Sport 4 S | 1. a 2. | kiválló | 2+ | 1- |
GoodYear Eagle F1 Supersport | 3. | jó | 2+ | 2 |
Hankook Ventus S1 Evo 2 K117 | 4. | jó | 2 | 2 |
Vredestein Ultrac Vorti | 4. | jó | 2 | 2 |
Falken Azenis FK510 | 6. | kielégítő | 1- | 2- |
Yokohama Advan Sport V105 | 7. | kielégítő | 2- | 2 |
Toyo Proxes T1 Sport | 8. | kielégítő | 2- | 2- |
Nankang Noble Sport NS-20 | 9. | nem ajánlott | 4+ | 3- |
Forrás: Autobild.de