Automotorsport 2017 - 225/45 R18 téli gumiabroncsok teszt

21.11.2017 , Erika Kajtárová

A vizsgálat széles ár spektrumra terjed ki és a tesztautó pedig a BMW 430i volt. Az egész esemény Finnországban, közel Ivalo kisvároshoz zajlott le. A teszt klasszikus autópályán történő esetekre öszpontosított, minden időjárásban a következőkben: vontatás, fékezés, aquaplaning ellenállás vagy gördülési ellenállás havas, nedves és száraz terepen.

Minden évben felmerül a kérdés: Megtalálta a hosszú éves bajnok, a Continental WinterContact TS 850P a méltó ellenfelét? Kihívókból volt elég. Az ambiciózus Hankook, vagy a prémium márkájú Dunlop, Michelin elegendő technológiával rendelkeznek. A Nokian esetében hazai pályáról volt szó, de a Semperit, ill. a Cooper mindig tudnak meglepetést okozni. Elég volt a előszóból, koncentráljunk az eredményekre.

1. Heyezet

Continental WinterContact TS 850P

Kiegyensúlyozott (és kitűnő) eredmények minden tesztben, domináns viselkedéssel a nedves felületeken. Ez által válik a futófelület vitathatatlan győztessé. Áttekintéssel védi magasabb árát, mivel garantálja a biztonságos utazást, függetlenül a körülményektől. Ezenkívül alacsony gördülési ellenállást kínál, ezáltal megspórolja a kiadásait tankolásnál.

I938119

A klasszikus középeurópai téli időszakra nem találni megfelelőbb gumiabroncsot, mint a Continental WinterContact TS 850P-t. A téli időszakra jellemző felület nedves vagy latyakos, havas, száraz és jeges utak. Pontosan ilyen körülményhez illeszkedik tökéletesen a Continental WinterContact TS 850P.

2. Heyezet

Dunlop Winter Sport 5

Nem hibázott egyszer sem, mégis a második helyen végzett. Ellentétben a Continentalal a Dunlop egyetlen tesztben sem ért el több mint 9 pontot (max. 10). Viszont a nyolcpontos értékelésből többet sikerült  összegyűjtenie, ami megerősíti a tökéletesen kiegyensúlyozott tulajdonságait. Mindehez kitűnő a havas felületen való fékezésben.

II938120

Ha minden áron keresnénk a hibát ebben a gumiabroncsban, akkor az a magasabb gördülési ellenállás lenne. Ennek ellenére a Dunlop Winter sport-5 az "ajánlott" eredményt érte el és olcsóbb az árcédulája mint a teszt nyertesének.

3. Heyezet

Semperit Speed-Grip 3

És itt következik a legnagyobb meglepetés az összes tesztelt gumiabroncs közül. Az idei újdonság  közvetlen összehasonlításban lehagyta a prémium márkákat és elősször helyezkedett el a győztes dobogón. Miben dominál? Egyértelműen a havas felületen, ahol 9.9 pontot szerzett a 10-ből. Azonban ennél a gumiabroncsnál nem lehet elvárni a sportosabb vezetési tulajdonságokat, viszont bármikor számíthat rá ősztől tavaszig és amikor lehullik az első hó, azzal atudattal vezethet, hogy nem használhatna ennél jobb gumikat.

III938121

Emellett a Semperit Speed-Grip 3 erőssége az ár-minőség -arány. Amennyiben összehasonlítjuk a Continentalal, körülbelül 20 % - kal olcsóbb.

4. Heyezet

Michelin Pilot Alpin PA4

Annak elenére, hogy a piacon már újdonság formájában Pilot Alpin 5 jelent meg , a vizsgán  az öregebb generációs Michelin Pilot-PA4 tesztelték. Ennek a gumiabroncsnak sportosabb megnyilvánulása havas és száraz felületen egyaránt. A nedves úton nagyon megbízható és ha a Michelinről van sz, az első ami az eszünkbe jut, az a magas kilométerteljesítmény. Ennek a francia gumiabroncsnak biztosan több szezonos az élettartama.

IV938122

5. Heyezet

Fulda Kristall Control HP2

A második meglepetés lezárja a TOP 5-öt. Mint utolsó az első 5- ből ez is megkapja az "Ajánlott" értékelést. A német Fulda újdonsága a Kristall Control-HP2  meglepetést okozott a nagyszerű kezelésével és vonóerejével, ami a téli körülmények között nagyon fontos. Egy kis hátránya lehet a nedves talajviszonyoknál, de nem kimondottan okoz csalódást. Itt is szerepet játszik az ár - a középosztályhoz képest prémium tulajdonságú gumikhoz juthat hozzá kivételes áron. Egyertelműen ez a legkedvezőbb ajánlat erre a télre.

V938129

Hogyan végzett a többi?

Kissé kiábrándító a Pirelli 6. helyzése, amit a sportos viselkedés hiánya és a meglehetősen átlagos teljesítmény okozta. Valaki csodálkozhat a Nokian A4 rossz eredményén. Viszont az  páratlanul kínálta a legkisebb gördülési ellenállást (tíz pontot kapott 10-ből), és kitört a száraz uton. A vízen és a hóban viszont egy kicsit gyengébb volt, ezért az átlagos eredmény. Amennyiben  a Nokian D4 -es mintát tesztelték volna, a helyzet biztosan más lett volna.

A dél-koreai gumik, mégpedig a HankookWinter i*cept evo2 W320 és a Kumho WinterCraft WP71 a 8. és a 9. helyet foglalják el. A Hankook számára ez egy kellemetlen meglepetés, mivel a száraz felületen és a hó hatására látványos eredményeket mutat, de gyengébben teljesített a nedves felületen. Az utolsó helyet a Cooper WeatherMaster SA2 foglalta el és csak feltételesen ajánlott. Egyetlen felületen került  7,1 pont fölé, így jobb gumik is találhatók ezen az áron.

Kosár 0 Ft

A kosár üres.