Dot szám


A gumiabroncs kora: hol van feltüntetve?

Ahogy feljebb is említettük, a gumiabroncs gyártási idejét a DOT szám utolsó 4 számjegye fejezi ki. Az első két szám a hetet, az utolsó kettő pedig a gyártási évet határozza meg. Ez azt jelenti, hogy például a 3516 –ra végződő DOT számmal rendelkező gumiabroncsot  a 2016-os év 35. hetében gyártották le.

DOT

Mennyire fontos a gyártási év?

Független szervezetek (ADAC, ACE, Automotoklub ČR) és mindenekelőtt maguk a gyártók (Continental, Michelin, Goodyear stb.) egyetértenek abban, hogy a gumiabroncs megfelelő tárolása a legfontosabb. Amennyiben a gumiabroncsot sötét, száraz helyen, kb. 15°C hőmérsékleten tárolják, akár 5 évet is kibír és mint új gumiabroncs  árusítható. A felelőségteljes kereskedők viszont, vásárlás esetén, a 3 évesnél idősebb gumiabroncsokra a vásárlót figyelmeztetik.

A Michelin 2013-ban a gyumiabroncsok elhasználódásáról felmérést végzett és a tesztsorozatot követően ezt állapították meg:

1 év raktározás = 3 hét használat

A gumiabroncs öregedését a használat mértéke többszörösen befolyásolja.

Melyek a gumiabroncs raktározásának feltételei ahhoz, hogy élettartama a lehetö leghosszabb legyen?

Raktározás esetén a sötét közeg a legfontosabb. A gumiabroncsokat leginkább az UV sugárzás károsítja. A raktárhelyiségben állandó hőmérsékletre, ideális esetben a fent említett 15°C-ra van szükség. Fontos, hogy a gumiabroncsokat ne tegyük ki gyakori változásoknak. A száraz környezet elengedhetetlen, a gumiabroncsok nem érintkezhetnek tartósan vízzel, vagy ami még rosszabb – olajjal, esetleg vegyszerekkel.

Milyen az optimális vezetési stílus a gumiabroncssal lefutott maximális távl szempontjából

A gumiabroncs élettartamát leginkább a felhasználó folyásolja be. Melyek a leggyakoribb tényezők?

Természetesnek kéne lennie az olyan rendszeres szerviznek és ellenőrzésnek, ahol a barázdamélységet, valamint az egész gépjármű műszaki állapotát ellenőrzik.

Származási hely: fontos?

A gumiabroncs származási helye a DOT szám első két karakteréből állapítható meg, amely a gyártóegységet jelöli. Mindez a gumiabroncs oldalán feltüntetett „Made in“ feliratból is megállapítható.

  • A járművezető egyedi vezetési stílusa – az agresszív vezetési stílus árt az abroncsnak, úgy, ahogy a járdaszegélyen való parkolás is
  • A futómű megfelelően beállított geometriája, a lengéscsillapítók és a felfüggesztés állapota – kerüljük az asszimetrikus gumiabroncs-kopást

  • Az UV sugárzás időtartama – ha tehetjük, parkoljunk garázsban, a napfény felgyorsítja a gumiabroncs öregedését

  • Az útfelület minősége – kerüljük a kátyúkat és a gödröket, bár sok esetben ez nem egyszerű

Az ipari globalizációnak köszönhetően, ma már nincs jelentősége annak, hogy melyik országban gyártják a márkás gumiabroncsokat. Minden gyárnak, amely ugyanahhoz a konszernhez tartozik, egyforma technológiai és minőségi normáknak kell megfelelnie. Ezek a gyárak azonos minőségű műszaki felszereltséggel és formákkal vannak felszerelve. Általában minden fontos gyártási műveletet, egy több lépcsős ellenőrzési folyamaton keresztül, az anyacég technikusai felügyelik. Függetlenül a származási helytől a gyártó felelőséget vállal minden termékéért.

A gumiabroncs esetében nem mérvadó, hogy hol gyártották, hanem az, hogy melyik piacra szánták őket. Mindig ügyeljen arra, hogy az Ön által vásárolt abroncs megfelel-e az EU-s és az országos elvárásoknak és normáknak.

Kosár 0 Ft

A kosár üres.