Gumi defekt – hogyan lehet megelőzni és hogyan lehet megjavítani?

Egyetlen szög, és a terveid romba dőlhetnek. A defekt mindig váratlanul jön, de felkészülhetsz rá. Cikkünkben bemutatjuk, hogyan csökkentheted a defekt kockázatát, és hogyan kezelheted könnyedén az út közben.


Hogyan előzhetjük meg a defektet?

Bár a defekt sokszor tényleg váratlan, számos módszer létezik a kockázat minimalizálására. Nem minden defekt abból adódik, hogy egy szögre hajtunk; gyakran a hosszú évek felelőtlen gumiabroncs-kezelésének következménye, amikor egyszerűen felmondja a szolgálatot.

A legfontosabb a gumiabroncs nyomásának rendszeres ellenőrzése, különösen hosszabb utazás előtt, illetve a nyári hónapokban, amikor a külső hőmérséklet változásai miatt a gumik nyomása is jelentősen ingadozhat.

Az alulnyomott gumiabroncs nagyobb érintkezési felülettel rendelkezik, ami több súrlódást, hőtermelést és gyorsabb kopást eredményez az oldalfalakon, így könnyebben defektes lesz. A túlfújt gumik viszont csökkentik az érintkezési felületet, így a nyomás kisebb területre koncentrálódik, ami egyenetlen kopást, repedéseket, valamint éles tárgyak okozta átszúrások gyakoribb előfordulását eredményezheti.

A defekt kockázatát azonban más tényezők is befolyásolják, például a gumiabroncsok életkora és kopása. Ha tehát a defektet szeretnéd elkerülni, érdemes figyelni a következőkre:

  • a jármű gyakori túlterhelése,
  • karbantartatlan vagy rossz minőségű utakon való vezetés,
  • 10 évnél idősebb vagy látható repedésekkel rendelkező gumiabroncsok használata,
  • parkoláskor a gumik oldalának dörzsölődése a járdaszegélyhez,
  • útpadkán történő haladás.

A repedésekből látható, hogy a régi gumiabroncsot ki kell cserélni

A repedések egyértelműen jelzik, hogy a régi gumiabroncsot ki kell cserélni. A gumi elvesztette rugalmasságát, ami jelentősen növeli a defekt kockázatát.


Milyen gyakori a defekt?

A biztosítók és autós-assistance szolgáltatások statisztikái szerint a sofőrök átlagosan 70 000–150 000 kilométerenként találkoznak defektes kerékkel. Ez azt jelenti, hogy évi kb. 15 000 km futásteljesítmény mellett átlagosan 5–10 évente egyszer fordul elő defekt.

A defekt kockázata jelentősen nagyobb azoknál az autóknál, amelyek gyakran szállítanak nehéz rakományt, vagy gyakran közlekednek rossz minőségű utakon. Ha azonban csak jó állapotú utakon közlekedik, valószínűleg legkorábban 200 000 km után tapasztalhat defektet – ha egyáltalán.

Érdekesek a Goodyear Good Driver felmérésének 2008-as adatai, amelyek bár régebbiek, még mindig aktuálisak. A felmérésben 767 sofőr vett részt, közülük 340 nő és 427 férfi.

  • Mikor a legnagyobb a defektveszély? 28,6% éjszaka történt, 20,1% a csúcsforgalom idején, és 13,4% a cseh sofőrök nyári vakációja alatt tapasztalt defektet.
  • Hány sofőrnek volt tapasztalata defektben? 32,6 %-uknak volt egy defektje, 25 %-uknak kettő, 17,6 %-uknak három, 5,2 %-uknak négy, és csak 3,2 %-uknak volt öt vagy több defektje. Csak 16,1% nem találkozott még defekttel.
  • Hogyan oldották meg a járművezetők a gumiabroncs javítását? 40,5% a saját gumiabroncs-szervizéhez fordult, 25,8% autószervizhez, 16,9% a legközelebbi gumiabroncs-szervizhez, 6,2% egy véletlenszerű gumiabroncs-szervizhez, 7,2% pedig nem tudta.

„A felmérés kimutatta, hogy a gumiabroncs defektjei nem olyan vészesek, mint ahogyan azt sok történet elmeséli. Ugyanakkor a statisztikák azt mutatják, hogy a defekt gyakran a legrosszabb pillanatban következik be, például éjszaka, rossz időjárásban, vagy amikor egyedül ül az autóban” – kommentálta a felmérés eredményeit Richard Srbecký, a Goodyear Dunlop Tires Czech s.r.o. személygépkocsi- és könnyű tehergépjármű-gumiabroncsok értékesítési vezetője.

A gumiabroncs defekt után csak 3,4%-ban volt javíthatatlan

A Goodyear felmérésének érdekes eredménye, hogy a defekt után a gumiabroncs csak 3,4%-ban volt javíthatatlan.


Mit mond a defektről a magyar jogszabály?

2009 óta Magyarországon a járművezetőknek nem kötelező tartalék kereket magukkal vinniük. Ennek ellenére kötelesek felkészülni a defektre. A cél, hogy a mozgásképtelen jármű ne akadályozza a forgalom zavartalan áramlását, és ne veszélyeztesse a közlekedést sérült gumiabroncsokkal való haladással.
Szerencsére a törvény több lehetőséget is biztosít a felkészülésre. Használhatja:

  • Speciális gumiabroncsokat, amelyek lehetővé teszik a vészhelyzeti továbbhaladást (pl. defektbiztos vagy run-flat gumik),
  • javítókészletet a szerelés nélküli javításhoz (pl. tömítőanyag),
  • 24 órás segélyszolgálatot, amelyhez előre hozzáférhet,
  • …vagy a hagyományos pótkereket, anyacsavart, kerékszerelő kulcsot és kézi emelőt.

Összefoglalva: a hatóságok számára mindegy, hogy pótkereket visz-e magával, vagy run-flat gumiabroncsokkal rendelkezik. A lényeg, hogy defekt esetén ésszerű időn belül képes legyen újra üzemképessé tenni az autót.


Hogyan lehet felismerni a defektet vezetés közben?

A legtöbb modern autó ma már TPMS (abroncsnyomás-figyelő rendszer) rendszerrel van felszerelve, amely a műszerfalon lévő jelzőfény kigyulladásával figyelmeztet, ha az abroncs nyomása csökken. Ha járműve nem rendelkezik ezzel a rendszerrel, vagy az nem működik megfelelően, akkor a saját figyelmére és érzékére kell hagyatkoznia vezetés közben. A defektet általában a következő jelek alapján lehet felismerni:

  • A jármű oldalra dőlése – a defektes gumiabroncs egyensúlytalanságot okoz, és a jármű elkezd elhagyni az egyenes irányt, az oldalra dől, ahol a gumiabroncs sérült.
  • Szokatlan rezgések – nagyobb sebességnél az autó rezegni kezdhet, vagy a kormányzás kiszámíthatatlanná válhat.
  • Zajos vezetés – sípolás, kopogás vagy más szokatlan hang a gumiabronccsal kapcsolatos problémára utalhat.

Ha vezetés közben valami nem stimmel, jobb megállni és ellenőrizni a helyzetet. Még ha nem is defektről van szó, felfedezhet más problémát, amelyre az autószerelő figyelmét érdemes felhívni.


Hogyan kell viselkedni defekt esetén?

Ha vezetés közben rájön, hogy defektet kapott, ne essen pánikba és főleg ne fékezzen hirtelen. Maradjon nyugodt, tartsa szorosan a kormányt mindkét kezével, és fokozatosan lassítson. Ha lehetséges, válasszon egy sík, domborulatmentes területet, ahol az autója jól látható.

Azonnal kapcsolja be a vészvillogót, hogy figyelmeztesse a többi járművezetőt. Mielőtt kiszállna, ne felejtse el felvenni a fényvisszaverő mellényt és a jármű jelzéséhez használni a figyelmeztető háromszöget. Csak ezután kezdje el a defekt javítását.

A figyelmeztető háromszög legalább 50 méterre a jármű mögött kell elhelyezni közúton, autópályán pedig legalább 100 méterre.

A figyelmeztető háromszöget közúton legalább 50 méterre, autópályán pedig legalább 100 méterre kell elhelyezni a jármű mögött.


6 módszer a defekt gyors elhárítására

Hosszú autóutak során sok minden történhet, de egy defekt sem feltétlenül jelenti az utazás végét. Ma már számos lehetőségünk van arra, hogy előre felkészüljünk a defektre megfelelő gumiabroncsokkal, vagy úgy felszerelkezzünk, hogy könnyedén megbirkózzunk a helyzettel.

1. Run-flat gumiabroncsok

A run-flat gumiabroncsok úgy vannak kialakítva, hogy lehetővé tegyék az út folytatását defekt után. Kulcsfontosságú technológiájuk a megerősített oldalfalak, amelyek a gumiabroncs alakját megőrzik a nyomásvesztés után is. Ezzel megakadályozzák a gumiabroncs deformálódását, amely egyébként a jármű irányíthatóságának elvesztéséhez vezetne.

Defekt esetén ezért nem kell megállnia, és további 80 km-t tehet meg maximális 80 km/h sebességgel a legközelebbi gumiabroncs-szervizig. A defektálló gumiabroncsokat mind a négy kerékre egyszerre kell felszerelni, és az autója nyomásellenőrző rendszerrel (TPMS) kell, hogy rendelkezzen.

A defektálló gumiabroncsok példája például a Bridgestone gyártó DriveGuard sorozata. Manapság azonban a legtöbb márka kínál defektbiztos gumiabroncsokat. Ha ezek érdeklik Önt, a gumiabroncsok kiválasztásakor a bal oldali szűrőben jelölje be a „Defektbiztos (Run-flat)” négyzetet. Az információt arról, hogy a gumiabroncs defektbiztos-e, minden termék részletes leírásában megtalálja.


Érdekli, hogyan működnek a defektálló gumiabroncsok? Nézze meg a Bridgestone gyártó rövid videóját!

ELŐNYÖK HÁTRÁNYOK
Súlyos futófelület-károsodás esetén is működnek – még teljes nyomásvesztés esetén is. Beszerzési ár – a defektbiztos gumiabroncsok általában 20-30%-kal drágábbak, mint a hagyományos, azonos méretű gumiabroncsok.
Csökkenti a baleset kockázatát – a megerősített oldalfalnak köszönhetően a gumiabroncs defekt esetén sem esik össze, így nem veszít irányíthatóságot. Magasabb zajszint és rosszabb menetkényelem – a merevebb oldalfalak és a gumiabroncs nagyobb tömege miatt.
Kényelem és időmegtakarítás – nem kell tartalék kereket vagy gumiabroncs-javító készletet magával vinnie. Defekt esetén elegendő ideje lesz nyugodtan hazajutni vagy eljutni a szervizbe. Korlátozott hatótávolság defekt esetén – defekt esetén a hatótávolság 80 km-re korlátozódik, maximális sebessége 80 km/h.
Anélkül folytathatja az utat, hogy megállna – bár javasolt, hogy az első alkalmas helyen ellenőrizze a defekt súlyosságát. Javíthatatlanság – a legtöbb run-flat gumiabroncs defekt után nem javítható, ezért új abroncsra lesz szükség.
Jobb védelem a defekt ellen – megerősítésüknek köszönhetően a gumiabroncs oldalfalait nehezebb átszúrni, csökkentve például a járdaszegély átszúrásának kockázatát.  

2. Öntömítő gumiabroncsok

Az öntömítő gumiabroncsok speciális belső réteggel rendelkeznek, amely kisebb defekt esetén automatikusan lezárja a lyukat. Így a gumiabroncs nyomása nem csökken hirtelen, és a jármű irányíthatósága megmarad. Ideális rövid távú vészhelyzetekhez, és sok esetben lehetővé teszi, hogy a legközelebbi szervizig biztonságosan eljusson.

Az önjavító gumiabroncsok más elven működnek, mint a defektbiztos (run-flat) gumiabroncsok. A megerősített oldalfalak helyett a futófelület belső oldalán egy vékony réteg tömítőanyag található. Ha például egy szögre hajt, a tömítőanyag körbeveszi a tárgyat, és megakadályozza a levegő szivárgását. A run-flat gumiabroncsokkal ellentétben azonban csak kb. 5 mm-es lyukakat tudnak tömíteni, és csak akkor védik a defekt ellen, ha a gumiabroncs érintkezési felülete (nem az oldalfala) sérül meg.

Ennek ellenére az önjavító gumiabroncsoknak számos előnyük van a defektbiztos gumiabroncsokkal szemben. Ha a gumiabroncs sérülése nem túl súlyos, az önjavító gumiabroncsokat a defekt után is nyugodtan használhatja. A lyuk bezárul, a gumiabroncs nyomását pótolni kell, és a gumiabroncs továbbra is úgy működik, mint új. Ennek ellenére javasolt, hogy a defekt után keresse fel a gumiabroncs-szervizt, ahol ellenőrzik az abroncs állapotát.

Ha érdeklik az önjavító gumiabroncsok, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Termékszakértőink megtalálják az Ön számára megfelelő modelleket a kívánt méretben és technológiával.


Így működik a Goodyear SealTech™ önjavító technológiája.

ELŐNYÖK HÁTRÁNYOK
A gumiabroncsokat nem kell javítani – ha a sérülés nem túl nagy, a gumiabroncsot további javítás nélkül tovább lehet használni. Csak kisebb defektek esetén hatékony – a technológia csak kisebb futófelületi defekteket (5–6 mm-ig) képes megjavítani, például szögek vagy csavarok okozta lyukakat.
Nagyobb biztonság vezetés közben – az azonnali javításnak köszönhetően általában nem következik be jelentős nyomásvesztés. A hagyományos gumiabroncsok defekt esetén összeomolhatnak, ami növeli a baleset kockázatát. Beszerzési ár – az önjavító gumiabroncsok általában 15–20%-kal drágábbak, mint a hagyományos gumiabroncsok azonos méretben.
Kényelem és időmegtakarítás – nem kell tartalék kereket vagy gumiabroncs-javító készletet magával vinnie. Defekt esetén elegendő ideje lesz nyugodtan hazajutni vagy eljutni a szervizbe. Hatással lehet az élettartamra – még akkor is, ha a defektet kijavítják, néha a gumiabroncs szerkezete megsérülhet, ami lerövidítheti az élettartamát.
Az objektum eltávolítása után nem kell javítással foglalkoznia – így késedelem nélkül folytathatja az utazást.  

3. Tömítőanyagok

A tömítőanyagok, más néven gumiabroncs-javító készletek, ideiglenes megoldást nyújtanak defekt esetén. A készlet folyadékot vagy gélt tartalmaz, amelyet a gumiabroncs futófelületébe juttatva ideiglenesen lezárja a lyukat. Ez lehetővé teszi, hogy biztonságosan eljusson a legközelebbi szervizbe, ahol a gumiabroncsot véglegesen javítani vagy cserélni tudják.

Előnyük, hogy gyorsan alkalmazhatók és nem igényelnek szerelést, hátrányuk azonban, hogy csak ideiglenes megoldást jelentenek, és nem alkalmas nagyobb defektekre.

A tömítőanyagok hasonló elven működnek, mint az önjavító gumiabroncsok. Míg az önjavító gumiabroncsoknál a tömítőanyagot a gyártás során viszik fel, a tömítőanyagot a gumiabroncs szelepén keresztül, spray-vel vagy kompresszorral kell felvinni, ami a defektjavító készlet része.

A tömítőanyagok többnyire ideiglenes megoldást jelentenek, nem végleges javítást. Úgy tervezték őket, hogy a vezető biztonságosan eljuthasson a gumiabroncs-szervizbe, ahol a gumiabroncsot véglegesen javítják vagy kicserélik. A javítás helyszínére korlátozott sebességgel szabad eljutni.

Egyes tömítőanyagokat a defekt bekövetkezése előtt is be lehet juttatni a gumiabroncsba. Ebben az esetben azonban javasolt szakszerű gumiabroncs-szerviz igénybevétele a biztos és megfelelő működés érdekében.

Continental Conti Mobility Kit tömítőanyag-készlet

Kiváló minőségű Continental Conti Mobility Kit tömítőanyag-készlet.

ELŐNYÖK HÁTRÁNYOK
Könnyű használat – a tömítőanyag alkalmazásához nincs szükség speciális szerszámokra; sok termék egyszerűen spray-vel felvihető. Csak kisebb defektek esetén hatékony – a tömítőanyag legfeljebb 5–6 mm-es lyukakat képes ideiglenesen lezárni.
Jó tárolhatóság – a készlet kompakt, nem foglal sok helyet, ellentétben a pótkerékkel és szerszámaival. Utólagos javítás szükséges – a tömítőanyag csak ideiglenes megoldást nyújt, a gumiabroncsot később szakszerűen javítani kell.
Alacsony ár – a készlet ára csupán néhány száz koronába kerül. Egyszeri használat – a legtöbb tömítőanyag-csomag csak egy alkalommal használható, utána újra kell vásárolni.
  Sebességkorlátozás – a felvitel után csak korlátozott sebességgel szabad haladni a legközelebbi szervizig.

4. Gumiabroncs defekt javítása kötőanyaggal

A gumiabroncsok javítása kötőanyaggal egy másik lehetőség, amikor a defektet nem kell azonnal szakszervizben megoldani. A folyamat során a lyukat speciális ragasztóval vagy gumigyűrűvel zárják le, így a jármű tovább használható. Ez a módszer leginkább kisebb sérülésekhez ajánlott, és ideiglenes megoldásnak számít, mivel a végleges javításhoz a gumiabroncsot mindenképp ellenőrizni kell a szervizben.

4. Gumiabroncs defekt javítása kötőanyaggal (dugóval)

A gumiabroncs kötéssel történő javítása gyors és hatékony módszer kisebb lyukak tömítésére, amelyeket például szögek vagy csavarok okoznak. A javítás befejezése után normál sebességgel folytathatja az utat a szervizig, ahol végleges javítást végeznek.

A dugó egy rugalmas gumi vagy gumihenger, ragasztóval átitatva, amelyet a lyukba helyeznek. A súrlódás és a ragasztó tapadása segít a defekt lezárásában, így a levegő bent marad a gumiabroncsban.

Lépésről lépésre a javítás:

  1. Az objektum eltávolítása: Keresse meg a lyukat, és távolítsa el az idegen tárgyat, pl. szöget fogóval.
  2. A lyuk megtisztítása: Használja a készlet speciális fúró- vagy csiszolószerszámát a lyuk simításához és kiszélesítéséhez, hogy a dugó jobban tapadjon.
  3. A dugó előkészítése: Helyezze a gumigyertyát a hornyolt tűbe.
  4. Behelyezés: Nyomja a dugót a lyukba a tű segítségével, amíg a nagy része be nem kerül, majd húzza ki a tűt.
  5. Felesleges rész eltávolítása: Vágja le a dugó túlnyúló végét, hogy síkban legyen a gumiabroncs felületével.
  6. Ellenőrzés: Ellenőrizze szappanos vízzel, hogy nem szivárog-e levegő a javított helyről.

Gumiabroncsjavító készlet

Így néz ki egy gumiabroncsjavító készlet: tartalmaz dugókat, húzó- és kaparószerszámot, valamint adaptert a fújásra.

ELŐNYÖK HÁTRÁNYOK
Könnyű használat – a gyertya használata viszonylag egyszerű, bár kissé bonyolultabb, mint a tömítőanyaggal történő javítás. Csak kisebb defekt esetén hatékony – a gyertya segítségével legfeljebb 8 mm-es lyukat lehet javítani, ami nagyobb, mint a tömítőanyaggal kezelhető lyukméret.
Jó tárolhatóság – a készlet minimális helyet foglal, hasonlóan a tömítőanyag-készlethez. Szükség lehet szervizlátogatásra – a kötőanyag idővel kiszáradhat, ezért a javítást még szakszerűen ellenőrizni kell egy gumiabroncs-szervizben. Néha a kerék leszerelése is szükséges.
Alacsony ár – a gumiabroncs-javító készlet ára csak néhány száz koronába kerül.  
Folytathatja az utat sebességkorlátozás nélkül – a dugós javítás után nem kell jelentősen korlátoznia a sebességét.  
Többször felhasználható – amíg van elegendő pótgyertya a készletben.  
ELŐNYÖK HÁTRÁNYOK
Megbízható és gyors megoldás – azonnal cserélhető a defekt esetén, nem igényel további eszközöket, ha a kerék a csomagtartóban van. Helyigény – a legtöbb modern autó csomagtartójában már nincs hely teljes értékű pótkeréknek.
Ideális hosszú utakra és távoli területekre – nincs szükség azonnali szervizre vagy segélyhívásra. Súly – a pótkerék plusz súlyt jelent, ami növelheti a fogyasztást és csökkentheti a csomagtérkapacitást.
Egyszerű használat – a csere gyorsan és viszonylag könnyen elvégezhető, megfelelő eszközök megléte esetén. Átmeneti megoldás – sok pótkerék (pl. dobozos vagy „space saver”) csak korlátozott sebességgel és távolsággal használható.
ELŐNYÖK HÁTRÁNYOK
Gyors és professzionális segítség – a segélyszolgálat szakemberei gyorsan elhárítják a defektet, akár a helyszínen is. Várakozási idő – a segítség megérkezése eltarthat, különösen távoli helyeken vagy csúcsforgalomban.
Biztonságos – nem kell kockáztatnia a saját biztonságát az út szélén, mivel a szakemberek végzik a cserét vagy javítást. Költség – a szolgáltatás igénybevétele díjköteles lehet, kivéve, ha éves tagság vagy biztosítás fedezi.
Alkalmas minden típusú járműre – személyautók, SUV-k vagy haszonjárművek esetén is. Helyhez kötött – bizonyos területeken, például nagyon távoli vagy nehezen megközelíthető helyeken nehezebb a szolgáltatás igénybevétele.
Nem kell pótkerék vagy javítókészlet – elegendő az assistance tagság vagy biztosítás, így helyet és súlyt takaríthat meg az autóban. Nem azonnali önálló megoldás – ha az autó rögtön mozgásképtelenné válik, nem tud azonnal továbbhaladni, amíg a segítség meg nem érkezik.

A defekt gyors megoldása érdekében hívhatja az assistance szolgáltatást, amelyet sok esetben a kötelező vagy baleseti biztosítás fedez. Ha gyorsabb reagálásra és szélesebb körű segítségre vágyik, érdemes befektetni egy prémium assistance kártyába – de mindig ellenőrizze alaposan, milyen szolgáltatásokat tartalmaz, és hogy nincsenek-e rejtett díjak.

Ne feledje, hogy a városokon kívül a szerelő megérkezése hosszabb időt vehet igénybe. Biztonsági okokból mindig legyen nálunk egy javítókészlet vagy pótkerekek, hogy távoli helyeken is képes legyen saját maga megoldani a defektet.

AdobeStock_478769331

Az assistance szolgáltatások egyre népszerűbbek Magyarországon is – főként a biztosítási csomagoknak köszönhetően.

ELŐNYÖK HÁTRÁNYOK
Teljes körű segítség fizikai erőfeszítés nélkül – a sofőrnek nem kell semmit szerelnie, a szerelő a helyszínen megoldja a problémát, vagy elszállítja az autót. Magas költség – ha a szolgáltatás nincs kedvező feltételekkel a biztosításban, a kiszállás és javítás díja magas lehet.
24 órás elérhetőség – a szolgáltatás éjjel és távoli helyeken is működik, ahol a kézi javítás nehézkes lenne. Várakozási idő – távoli területeken a szerelő megérkezése lassabb lehet, illetve a pótkerekek elérhetősége korlátozott.
Minden típusú defektet kezel – még a gumi oldalfalának sérülését is. Más módszerek csak a futófelület kisebb sérüléseire alkalmasak (a pótkerék kivételével). Külföldön korlátozott elérhetőség – sok szolgáltatás nem működik külföldön, vagy jelentősen drágább. Más megoldások (run-flat, pótkerék, tömítőanyag) viszont bárhol használhatók.
További extra szolgáltatások – vontatás, üzemanyag-utántöltés, kulcsvesztés esetén segítség és egyéb szolgáltatások is elérhetők.  

Hogyan lehet javítani a gumiabroncs oldalfalának sérülését?

A sérült oldalfal javítása jóval bonyolultabb, és teljesen eltér a futófelület szokásos defektjeinek javításától.
Az oldalfal a gumiabroncs legérzékenyebb része – vékony, rugalmas, és nem tartalmaz acélmerevítést, mint a futófelület. Bármilyen vágás, dudor vagy repedés jelentősen csökkenti az oldalfal szilárdságát, és vezetés közben a gumi meghibásodásához vezethet, ami komoly biztonsági kockázatot jelent.
 

klasická bočnice pneumatiky bez technologie SSR

A kisebb karcolások vagy felületi kopások, amelyek nem érintik a gumi szerkezetét, általában nem igényelnek beavatkozást. Ha azonban vágás, dudor vagy repedés jelentkezik, a gumiabroncsot azonnal ki kell cserélni – ez az egyetlen módja a biztonságos vezetés biztosításának. Az úgynevezett oldalsó foltok, amelyeket néhány szerviz kínál, nem engedélyezettek közúti forgalomban, használatuk pedig kockázatos.

Hogy ne érjen meglepetésként a defekt, a spintero.hu minőségi gumiabroncsokat kínál gumiabroncs-biztosítással, amely váratlan sérülések esetén is védi Önt.

Válasszon gumiabroncsot


Gumiabroncs-biztosítás – védelem defekt ellen

Ha rendszeresen autóval közlekedik, nem az a kérdés, hogy lesz-e defektje, hanem az, mikor. Éppen ezért kínáljuk a Spintero Gumiabroncs-biztosítás szolgáltatását. Ez lehetővé teszi, hogy defekt esetén a gumiabroncsot vagy megjavítsuk, vagy akár 100%-ban megtérítjük az eredeti árát – akár kedvezményes kupon formájában.

Csak töltse ki az űrlapot, és küldje el a defektről készült fotót, mi pedig 3 munkanapon belül elintézzük a többit. Bízunk ügyfeleinkben, és eddig a gumiabroncs-biztosítási kérelmek 98%-át pozitívan bíráljuk el.

További információk a gumiabroncs-biztosításról


GYAKORI KÉRDÉSEK (GYIK)
 






 

25.10.2025 (frissítve: 25.10.2025), Erika Kajtárová

Kosár 0 Ft

A kosár üres.